Įspėjo, jog būstą savavališkai pasigerinti nusprendę naujakuriai gali likti be šildymo

Pastaruoju metu NT įmonės sulaukia užklausų dėl butuose įrengtų grindinio šildymo sistemų. Pasitaikė atvejų, kad bute per karšta, o sistema sunkiau valdoma. Tačiau, atlikus patikrinimus paaiškėjo, kad šildymo sistemos tinkamą darbą paveikė būsto apdailos darbai.

Gyventojai, įsigiję butą su grindinio šildymo sistema, nusprendžia keisti patalpų suplanavimą – vienas pertvaras išgriauna, kitas – įrengia.<br>„Eikos“ nuotr.
Gyventojai, įsigiję butą su grindinio šildymo sistema, nusprendžia keisti patalpų suplanavimą – vienas pertvaras išgriauna, kitas – įrengia.<br>„Eikos“ nuotr.
Gyventojai, įsigiję butą su grindinio šildymo sistema, nusprendžia keisti patalpų suplanavimą – vienas pertvaras išgriauna, kitas – įrengia.<br>„Eikos“ nuotr.
Gyventojai, įsigiję butą su grindinio šildymo sistema, nusprendžia keisti patalpų suplanavimą – vienas pertvaras išgriauna, kitas – įrengia.<br>„Eikos“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 11, 2020, 11:42 AM

Pasak įmonės „Eika“ projektų valdymo departamento vadovo Roberto Grigalio, gyventojui perduodamo buto šildymo sistema yra visiškai parengta naudojimui – išbandyta ir subalansuota.

„Buto grindinio šildymo sistema valdoma, kitaip tariant, kambarių temperatūra reguliuojama ant sienų sumontuotais termoreguliatoriais. Jie įprastai būna dviejų tipų – laidiniai ir belaidžiai, t. y. vieni signalą apie buto temperatūrą į šildymo kolektorių perduoda laidais, kiti – radijo bangomis. Kiekvienas ant patalpos sienos sumontuotas termoreguliatorius valdo tos patalpos grindyse sumontuotą šildymo kontūrą – miegamojo, virtuvės, svetainės ir kt.“, – pasakoja R. Grigalis.

Eksperto teigimu, gyventojai, įsigiję butą su grindinio šildymo sistema, nusprendžia keisti patalpų suplanavimą – vienas pertvaras išgriauna, kitas – įrengia. „Minėtais atvejais šildymo sistema nebeveikia tinkamai. Grindyse sumontuoti šildymo kontūrai, pakeitus pertvarų vietas, atsiduria skirtingose patalpose ir tinkamai reguliuoti temperatūrą nebėra galimybės“, – sako statybų ekspertas.

Ko negalima keisti būsto šildymo sistemoje?

Kita dažnai daroma naujakurių klaida – vykdant būsto apdailos ar remonto darbus nuo sienų nuimami termoreguliatoriai. Vėliau jie sumontuojami arba netinkamai, arba sumaišoma jų vieta. Atjungus termoreguliatorių nuo laidų, kolektorinėje spintoje užsidaro to šildymo kontūro ventilis ir patalpa tampa nebešildoma. Vasarą naujakurys to nepajus, bet žiemą tai gali tapti problema.

„Naujakuriams patarčiau, kad bet kokius termoreguliatorių demontavimo ar perkėlimo darbus atliktų reikalingą išsilavinimą ir žinias turintis specialistas, bet ne dažytojas, kuris glaistys ir dažys sienas. Detalesnę informaciją apie sumontuotas šildymo sistemas ir jų veikimo esminius principus naujakurys privalo gauti iš būsto pardavėjo“, – teigia ekspertas.

R. Grigalis atkreipia dėmesį, kad būsto pirkėjai neretai nusprendžia radiatorines sistemas keisti į grindinio šildymo sistemas ar atvirkščiai. To jokiu būdu daryti negalima. „Į minėtas sistemas tiekiamas skirtingų temperatūrų termofikacinis vanduo (šilumos nešėjas). Jei bute, kur įrengta grindinio šildymo sistema, įrengsime radiatorius – jie tiesiog nešils arba šils labai mažai ir atvirkščiai, jei bute, kuriame įrengti radiatoriai, norėsim įsirengti vandeninį grindinį šildymą – grindys bus karštos“, – pabrėžia R. Grigalis.

Patariama derinti planus ir veiksmus

Kiekvienas būsto savininkas, pasirašydamas sutartį, įsipareigoja vadovautis ir jos priedu – „Turto apdailos taisyklėmis“. Deja, naujakuriai dažnai jas pamiršta ar neatsižvelgia.

Pirkėjui rekomenduojama laikytis numatytų reikalavimų, susijusių su pardavėjo informavimu apie atliekamus pakeitimus, darbų pridavimu statytojo kontroliuojantiems asmenims, kitu bendradarbiavimu, numatytu sutartyje.

Pasak R. Grigalio, naujakuriui rekomenduojama pranešti statytojui apie pasirinktus rangovus bei techninį prižiūrėtoją, o, atlikus apdailos darbus, ir apie jų pabaigą.

„Patarčiau visada su statytoju derinti savo planus ir veiksmus. Mes tikrai suteiksime reikalingą informaciją ar nusiųsime pas atsakingus projektuotojus, rangovus ar kitaip pakonsultuosime“, – pataria įmonės projektų valdymo departamento vadovas.

Jis taip pat pataria naujakuriams kuo daugiau informacijos perduoti apdailos darbų meistrams, t. y. bute įmontuotos įrangos aprašymus, instrukcijas, statybvietės taisykles ir kitus būtinus dokumentus taisyklingai būsto apdailai atlikti.

Vadovautis garantinio aptarnavimo taisyklėmis

Specialistai atkreipia naujakurių dėmesį, kad ne pagal taisykles atlikta būsto apdaila gali kainuoti garantinį aptarnavimą. Kokiais atvejais nesuteikiama garantija, išsamiai aprašyta garantinėse aptarnavimo tvarkos taisyklėse. Vienas iš kriterijų – jeigu savininkas nesilaikė ar pažeidė pateiktas gaminių eksploatacijos ir priežiūros instrukcijas ir dėl to atsirado kokybės trūkumų.

Garantinis aptarnavimas gali būti neteikiamas ir tokiu atveju, jeigu nustatoma, kad būsto savininko iniciatyva buvo pakeisti buto vandentiekio, nuotekų, šildymo vamzdynai ar įrengimai. Kitaip tariant, jeigu reguliuojama šildymo sistema neveikia dėl atliktų būsto apdailos darbų, garantija, vadovaujantis nustatyta tvarka, nėra suteikiama.

„Jei būsto pirkėjas derina savo veiksmus, nedaro draudžiamų veiklų, tai neturi iškilti problemų nei dėl patalpų pripažinimo tinkamomis naudoti, nei dėl garantinio aptarnavimo“, – teigia R. Grigalis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.