Laukti, kol ledas ištirps savaime, nėra laiko – navigacijos pradžia jau čia pat. Sėkmingai išsivadavęs iš ledo gniaužtų, motorlaivis „Skalvis“ ėmėsi akvatorijos valymo darbų ir pirmiausia išlaisvino lede sustingusį tanklaivį „Narvą“ – laivų degalų sandėlį.
Vėliau ledai bus laužomi visame 80 tūkst. kvadratinių metrų akvatorijos plote. Suskaldytus ledus vėjas ir vandens tėkmė išplukdys į Nemuną, vandens kelias bus parengtas laivams iš uosto išplaukti.
Kauno žiemos vidaus vandenų uoste rudenį į karavaną sustatyti ir žiemoti parengti laivai laukia savo komandų. Upeiviai laivus žiemoti uostuose paliko lapkritį, pasibaigus praėjusių metų laivybos sezonui.
Šiuo metu savo laivus apžiūri, planuoja remonto darbus motorlaivių „Vytis“, „Natangas“, „Skalvis“, „Sakalas“, „Žuvintas“, „Vitingas“, žemsiurbės „Nemunas-11“, baržų, plaukiojančio krano „PK-10“ ir kitų laivų įgulos.
Vieniems laivams reikia pakeisti elektros stotis, kitiems – atlikti variklių profilaktinį remontą, suvirinti korpusus, perdažyti.
„Užsitęsusi žiema nepristabdė pasirengimo navigacijai darbų. Priešingai, storas ledo sluoksnis leido atlikti vandenyje žiemojančių laivų remonto darbus, todėl sutaupėme nemažai lėšų, kurių būtų prireikę iškeliant laivus į sausumą“, – sakė Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.
Savo eilės laukia ir baržose surikiuotos raudonos ir žalios spalvos bojos.
Bojos – tai navigaciniai ženklai, žymintys farvaterį ir užtikrinantys saugią laivybą. Jos surenkamos pasibaigus navigacijos laikotarpiui ir atgabenamos žiemoti į Kauno žiemos uostą.
Pavasarį bojos taisomos ir perdažomos. Farvaterio paženklinimas bojomis – vienas pirmųjų įmonės pavasario darbų vidaus vandenų keliuose.
2013 metų laivybos sezonas prasidės balandžio 25 dieną ir tęsis 199 paras.