Darbininkai kerta pušis, kad atbaidytų vagis

Varėnos rajone tvarkomas seniai nenaudojamas geležinkelio ruožas Marcinkonys–valstybės siena. Tačiau eismas juo nebus atnaujintas – bėgiai nuvalyti tik siekiant juos apsaugoti nuo metalo vagių.

Medžiai prie senojo geležinkelio bėgių kertami iki pat valstybės sienos.<br>A.Dumalako nuotr.
Medžiai prie senojo geležinkelio bėgių kertami iki pat valstybės sienos.<br>A.Dumalako nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas („Lietuvos rytas“)

2015-02-19 15:02, atnaujinta 2018-01-12 17:05

17 kilometrų ilgio geležinkelio ruože Marcinkonys–valstybės siena kertamos pušys, menkaverčiai medžiai, augantys ne tik ant pylimo, bet ir tarp bėgių.

Susisiekimo ministerija anksčiau ne kartą kūrė planus, kaip atnaujinti traukinių eismą šiuo ruožu, nes jis patogus susisiekti ne tik su Baltarusija, bet ir su Lenkija, Vokietija.

Tačiau įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas Vidmantas Gudas tikino, kad dabartiniai darbai nesusiję su eismo atnaujinimu. Menkaverčiai medžiai ir krūmai prie kelio iškertami tam, kad būtų matomi bėgiai, pabėgiai – viršutinė kelio konstrukcija.

„Šie darbai – labiau metalo vagysčių prevencija, be to, iškirtus medžius sudaromos geresnės sąlygos keliui prižiūrėti“, – tikino V.Gudas.

„Lietuvos geležinkeliai“ neplanuoja atnaujinti traukinių eismo nuo Marcinkonių iki valstybės sienos, nes susisiekti su Lenkija numatyta „Rail Baltica“ geležinkelio koridoriaus plėtra. O susisiekti su Baltarusija rekonstruojamos ir modernizuojamos geležinkelio linijos per Keną ir Stasylas.

Be to, ir Baltarusijai neįdomus šis ruožas.

Anot V.Gudo, jei ateityje būtų priimtas sprendimas atnaujinti traukinių eismą šia tarptautinio susisiekimo su Baltarusija ir Lenkija linija, tikėtina, kad didžiąją dalį joje likusio ir daugiau kaip dešimt metų nenaudoto, nusidėvėjusio turto (geležinkelis, elektros įranga, pastatai) reikėtų keisti nauju.

Šio ruožo atkūrimo darbai prilygtų naujo geležinkelio tiesimo darbų išlaidoms ir preliminariai kainuotų 10–12 mln. eurų.

Prieš keletą metų Baltarusijos transporto ministerija atsiuntė Lietuvos susisiekimo ministerijai laišką, kuriame klausė, kaip elgtis su ruožo dalimi Baltarusijos pusėje. Ten traukiniai nevažiuoja, bet vėžė yra daug geresnės būklės nei Lietuvos pusėje.

Traukinių eismas ruožu Marcinkonys–valstybės siena nutrauktas 2004-ųjų pabaigoje.

Dabar traukiniai iš Vilniaus važiuoja tik iki Marcinkonių. Anksčiau šiuo ruožu dundėdavo traukiniai ne tik į Druskininkus, bet ir į Gardiną, Varšuvą, Berlyną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.