Pasibaisėjo Neringoje patirtais įspūdžiais: tokie takai – gėda

Dviratininkai jau seniai keiksnoja dviračių tako nuo Smiltynės iki Pervalkos būklę, o šįmet surinko kelis šimtus parašų ir išsiuntinėjo raštus atitinkamoms instancijoms. Tačiau paaiškėjo, kad tai nepadės.

Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>V.Balkūno nuotr.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>V.Balkūno nuotr.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>D.Umbraso nuotr.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>D.Umbraso nuotr.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>D.Umbraso nuotr.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>D.Umbraso nuotr.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>D.Umbraso nuotr.
Keliauti dviračių taku nuo Smiltynės iki Pervalkos – menkas malonumas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jul 14, 2019, 5:39 PM

Susirūpinęs tarp dangaus ir žemės pakibusio per Kuršių neriją einančio dviračių tako būkle į Valstybės kontrolę ir Specialiųjų tyrimų tarnybą dėl netinkamos valstybės turto priežiūros kreipėsi ir Neringos meras Darius Jasaitis.

Visa problema, kad dviračių takas dabar – niekieno.

Paliktas likimo valiai

Nuosavybės teise Lietuvos Respublikai priklausantį dviračių tako ruožą tarp Smiltynės ir Pervalkos patikėjimo teise tebevaldo nebeegzistuojanti valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai“.

D.Jasaitis prašė išnagrinėti ir paaiškinti, kodėl valstybei priklausantis dviračių takas nuo Smiltynės iki Pervalkos iki šiol neperduotas jokiai valstybinei institucijai ir juo niekas nesirūpina.

Takas tiesiog avarinės būklės: asfalto danga seniai susidėvėjo ir ištrupėjo, atsirado daugybė duobių, kai kur aptrupėjus kelkraščiams trasa liko tokia siaura, kad sunku prasilenkti dviem priešpriešiais važiuojantiems žmonėms.

Takas nevalomas, ant jo kaupiasi žvyras ir smėlis, mėtosi kankorėžiai.

Vietoj tako renkasi plentą

Turizmo agentūros rausta iš gėdos prieš užsieniečius, kurie iš anksto užsisako keliones po Kuršių neriją dviračiais. O tokį keliavimo būdą mėgstančių žmonių – vis daugiau.

Kyla pavojus ne tiktai dviratininkų saugumui, sveikatai ir gyvybei, bet ir šį kelią pamėgusiems pėstiesiems.

Neapsikentę dviratininkai neretai suka į plentą, tačiau tuomet kyla papildomų problemų – kelias siauras, vienas po kito zuja lengvieji automobiliai ir turistiniai autobusai.

„Tas dviračių takas tiesiog pradingo. Prašome ištirti, apgalvotai ar dėl tariamo aplaidumo jis nebuvo įtrauktas į įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ perduodamo turto sąrašą.

Galbūt dėl apgailėtinos būklės jis neįrašytas sąmoningai, siekiant pripažinti bešeimininkiu turtu ir taip atsikratyti atsakomybės ir rūpesčių“, – svarstė D.Jasaitis.

Kita atkarpa problemų nekelia

D.Jasaičio žiniomis, „Klaipėdos regiono keliai“ buvo paruošę nutarimo projektą, pagal kurį dviračių takas perduodamas Automobilių kelių direkcijai. Esą takas buvo įrašytas, bet vėliau jį tarsi kažkas išbraukė.

Dėl atkarpos Pervalka–Nida dviratininkai didesnių pretenzijų neturi.

Daugiau kaip prieš šešetą metų dar veikusi įmonė „Klaipėdos regiono keliai“ šį ruožą suremontavo ir perdavė prižiūrėti Neringos savivaldybei.

Neringos dviračių takas, kertantis Kuršių nerijos nacionalinį parką, yra atskira Pajūrio dviračių tako pietinė dalis, Europos dviračių takų tinklo, „EuroVelo“ maršruto ir Europos dviračių trasos dalis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?
Gyvai
Gyvai: komentarai apie Vilniuje kilusį gaisrą ir situacijos suvaldymą