Pandemijos įkarštyje įkūrė kelionių agentūrą: papasakojo, ar tokia rizika pasiteisino

Kai iš verslo aplinkos išgirdau, kad beta.lt atidarė kelionių agentūrą ir tai padarė pačiame tarppandeminio laikotarpio įkarštyje, nuoširdžiai nustebau. Juk tuo metu didieji kelionių organizatoriai stabdė savo veiklą, o spaudoje mirgėjo pranešimai apie kelionių agentūrų uždarymus, darbuotojų atleidimus, rinkos specialistai teikė liūdnas prognozes dėl poilsinio ir pažintinio turizmo ateities Lietuvoje ir pasaulyje.

„Beta Travel“ kelionių agentūros vadovė Monika Žikevičienė.<br>beta.lt nuotr.
„Beta Travel“ kelionių agentūros vadovė Monika Žikevičienė.<br>beta.lt nuotr.
„Beta Travel“ kelionių agentūros vadovė Monika Žikevičienė ir UAB „Beta Media“ generalinis direktorius Raimundas Adomaitis.<br>beta.lt nuotr.
„Beta Travel“ kelionių agentūros vadovė Monika Žikevičienė ir UAB „Beta Media“ generalinis direktorius Raimundas Adomaitis.<br>beta.lt nuotr.
„Beta Travel“ kelionių agentūros vadovė Monika Žikevičienė.<br>beta.lt nuotr.
„Beta Travel“ kelionių agentūros vadovė Monika Žikevičienė.<br>beta.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 17, 2021, 2:15 PM, atnaujinta Aug 17, 2021, 2:16 PM

Dar labiau nustebau, kai tai padarė beta.lt, rinkoje jau 10 metų daugeliui iš mūsų žinoma kaip portalas, kuriame siūlomos kokybiškos grožio paslaugos, aktyvios pramogos, viešbučių pasiūlymai, šventinės vakarienės ar dovanų kuponai. Todėl profesinis smalsumas skatino sužinoti, kaip gi sekasi naujai įkurtai „Beta Travel“ kelionių agentūrai, siūlančiai beta.lt portalo lankytojams poilsinių kelionių paketus bei individualias keliones.

Per 3 metus – top poilsinių kelionių e-pardavėjas Lietuvoje

Praėjo pusė metų nuo „Beta Travel“ kelionių agentūros atidarymo pradžios. Su kokiais iššūkiais susiduria naujoji agentūra, klausiu p. Monikos Žikevičienės, kelionių agentūros vadovės.

„Norėjau patikslinti, kad beta.lt savo vartotojui visada siūlė kelionių paketus, tačiau istoriškai labiau akcentavomės į pažintines keliones, – atsako p. Žikevičienė. – Pagal generuojamas apyvartas mes visada buvome tarp 12-os didžiausių kelionių pardavėjų Lietuvoje todėl tikrai nesame naujokai šiame versle. Natūraliai atėjo laikas augti ir vartotojui siūlyti tai, kas šiuo metu turizmo rinkoje yra aktualu, kokybiška, patikima ir geriausia“.

Bet kodėl tokį drąsų sprendimą atidaryti agentūrą priėmėte pasibaigus pirmajai karantino bangai ir prasidedant antrajai?

„O kada, jeigu ne sektoriaus krizės metu, kuomet konkurencinė aplinka sumažėjo ir daugelis vidutinių ir smulkių rinkos žaidėjų susilpnėjo ar net užsidarė, – tęsia p. Monika. „Mes planavome atskirti pramogų ir paslaugų e-pardavimus nuo kelionių. Susidėliojome aiškų veiksmų planą trims fiskaliniams metams į priekį ir užsibrėžėme konkretų tikslą – iki 2025 metų būti tarp Top-3 poilsinių kelionių e-pardavėjų Lietuvoje. Kodėl tarp Top-3, o ne Top-1?, – šyptelėjusi priduria vadovė. – Todėl, kad matome tendenciją, kad pagrindiniai kelionių organizatoriai Lietuvoje stiprina pozicijas savo organizuojamų kelionių pardavimuose internete. Tokia realybė. Konkurencija didėja ne tik tarp kelionių agentų-pardavėjų, bet ir tarp agento ir kelionių organizatoriaus. Džiugu, kad Turizmo departamentas reaguoja ir dabar, kiekvienas norintysis parduoti poilsines ar pažintines keliones internete turi pereiti sugriežtintą procedūrą. Tokiu būdu siekiama sumažinti galimai nepatikimų kelionių paketų pardavėjų internete skaičių, kad nenukentėtų vartotojas, būtų apsaugotos jo teisės“.

„Aš turizmo sektoriuje esu daugiau negu 14 metų, ilgą laiką dirbau viename iš didžiausių kelionių organizatorių Lietuvoje. Puikiai žinau produktą iš vidaus todėl neretai šeimoje pasidalindavau mintimis turėti savo kelionių agentūrą, – tęsia p. Monika, – ir staiga sulaukiu pasiūlymo iš Raimundo Adomaičio, UAB „Beta Media“ vadovo (red. pastaba, UAB „Beta Media“ valdo beta.lt portalą), prisijungti prie komandos, kuriant kelionių agentūrą. Tai buvo puiki galimybė įgyti naujų patirčių.“.

„Agentūros atidarymas, licezijos gavimas ir produktų atrinkimas buvo lengviausia dalis. – sako p. Adomaitis. – Čia mums labai pravertė Monikos patirtys. Sunkiausia buvo tai, ko nesitikėjome ir nebuvome numatę. Tai, kad mūsų vartotojas beta.lt portale dažniausiai pirkdavo pažintines keliones. Šiame kelionių pardavimų segmente mes turėjome aiškią lyderystę. Be to, spaudoje po pirmojo karantino atsirado straipsnių apie skandalingas neatsiskaitymų su vartotojais istorijas, kelionių agentūrų bankrotus. Vartotojas buvo nežinioje, jo pasitikėjimas kai kurių kelionių agentūrų ir net organizatorių darbu sumažėjo. Todėl poilsinėse kelionėse viską pradėjome iš naujo. Čia mūsų ženklą vartotojas turėjo atrasti iš naujo. Pradžioje, kai turizmo rinka atsigavo, tikėjomės proveržio ir mes“.

„Pardavimai buvo, bet mažesni, negu planavome. Išmokome savo pamokas, peržiūrėjome strategiją, pagerinome vartotojo aptarnavimo kokybę. Ypatingą dėmesį skyrėme ne pačio kelionių paketo vartotojui siūlyme, bet vertės kūrime – kodėl pas mus verta pirkti, kokią vertę vartotojas gauna“, kalbėjo p. Adomaitis.

„Atėjau ten, kur dinamika visiškai kitokia. Pats pardavimo procesas, kliento aptarnavimas internete užtrunka gerokai trumpiau, negu standartinėje agentūroje, – priduria „Beta Travel“ vadovė, p. M.Žikevičienė. – Turėjau labai greitai suprasti, kad internetinis vartotojas yra kitoks, negu tas, kuris lankosi agentūroje. Jis labai vertina savo laiką. Sprendimą priima greičiau“.

„Viduje sakome, kad dirbame 24/7 režimu, kadangi kelionių pasiūlymas internete atsiranda labai greitai. Šis procesas yra trumpas. Atsirado sistemoje organizatoriaus pasiūlymas ar kainos korekcija, automatiškai visa ši informacija patalpinama beta.lt. Čia kaip žiniasklaidos versle, kas pirmasis pasičiumpa naujieną, sulaukia skaitytojų dėmesio, – šypsodamasis kalba p. Raimundas Adomaitis. – Monikai sakiau, kad internete viskas keičiasi gerokai greičiau, santykis su vartotoju yra kitoks“.

„Man tai, turbūt, ir buvo didžiausias vidinis iššūkis, kad tu nematai savo vartotojo, jo poreikius turi išsiaiškinti, naudojant skaitmeninės rinkodaros įrankius, telefonu ar raštu, bet ne gyvo bendravimo metu“, – patvirtina „Beta Travel“ vadovė.

Kur šiais metais keliauja lietuviai?

Kokias poilsinių kelionių kryptis siūlote beta.lt pirkėjams? – klausiu savo pašnekovų. „Ko tik mes savo vartotojui nesiūlome, – juokiasi p. Adomaitis. – Turime daugiau negu 4000 įvairiausių kelionių paketų pasiūlymų įvairiomis kelionių kryptimis. Tačiau apie tai geriau klauskite mano kolegės“.

„Visos kelionės, kurios yra patalpintos beta.lt portale yra tik dalis mūsų poilsinių kelionių šeimai, porai ir asmeniui. Mes pajėgūs greitai ir kokybiškai pasiūlyti arba paruošti kelionių paketą, atsižvelgiant į bet kokią individualią mūsų kliento užklausą. Turime galimybę organizuoti keliones grupėms ar verslo subjektams. Kelionių organizatoriai savo sistemose pateikia šimtus viešbučių, kuriuos galime siūlyti, atsižvelgiant į konkretų kliento poreikį. Internete dažniausiai talpiname poilsines keliones ir pasiūlymus, kurie sulaukia didžiausio lietuvių dėmesio ir yra populiariausi bei dažniausiai perkami. Jie atitinka geriausią kainos ir kokybės santykį. Savo vartotojui pateikiame tikslią, nuolatos atnaujintą informaciją dėl COVID-19 apribojimų. Vartotojas beta.lt gali įsigyti kelionės draudimą ar rasti pasiūlymą COVID-19 testui įsigyti“, – pradeda savo atsakymą agentūros vadovė.

 „Dėl rinkoje susiklosčiusių objektyvių priežasčių, mažiau siūlome pažintinių kelionių autobusu, nes šis turizmo sektorius dar nėra atsigavęs ir yra įtakotas COVID-19 apribojimų. Pandemija Lietuvos vartotoją paskatino pirkti internetu, nes tai saugu, greita ir patikima. Mes padedame taupyti vartotojo laiką bei siūlome patogų apsipirkimą namuose ar biure“.

„Pagrindinės vasaros kryptys išlieka tos pačios – Turkija su viskas įskaičiuota paketais, Bulgarija, Graikija, Viduržiemio jūros salos (Korfu, Kreta, Rodas), Madeiros sala Portugalijoje, – pažymi p. Žikevičienė. – Šiuo metu intensyviai ruošiamės artėjančiam žiemos sezonui, kuomet populiariausios kelionės bus į Egiptą, Kanarų salas (Tenerifę) ir, žinoma, – slidinėjimas. Džiaugiuosi, kad beta.lt vartotojas aktyviai domisi egzotinėmis kelionėmis. Jų vis daugiau parduodame.

Iš gaunamų klientų atsiliepimų suprantu, kad įgyjame patikimo pardavėjo reputaciją. Greitu metu beta.lt portale turėtų atsirasti patrauklių pasiūlymų į Tailandą, Maldyvus ir Šri Lanką su išorės, ne Lietuvos partneriais. Tai darome tam, kad užtikrintume Lietuvos vartotojui didesnę egzotinių kelionių pasirinkimo galimybę. Siekiame, kad Lietuvos vartotojas egzotines keliones galėtų rinktis ne iš dviejų-trijų kelionių organizatorių, bet turėtų didesnį pasirinkimą.

Kokie ateities planai?

„Vadovė labai aiškiai įvardijo asmeninį ir komandos tikslą – iki 2025 metų įsitvirtinti tarp Top-3 poilsinių kelionių e-pardavėjų Lietuvoje. Tai ambicingas Monikos tikslas, reikalaujantis aiškios strategijos, produktų parinkimo logikos ir pridėtinės vertės vartotojui proceso užtikrinimo. Visa tai turime, belieka šias gerąsias praktikas pritaikyti turizmo paslaugų e-pardavimuose. Turime jauną, ambicingą komandą, kuri per labai trumpą laiką jau pasiekė išskirtinį rezultatą. Neabejoju, kad greta šio strateginio tikslo išlaikysime pažintinių kelionių pardavimo Lietuvoje lyderystę“, – kalba Raimundas Adomaitis, beta.lt portalo vadovas.

„Pritaikėme beta.lt portalą, portalo struktūrą ir filtrus taip, kad mūsų vartotojui būtų patogu ir paprasta atrasti pirminį norimos kelionės pasiūlymą. Planuose yra įdiegti patogesnį kelionių rezervacijos modulį, pradėti naudoti organizatorių palyginamosios kainodaros įrankį, tobulinti kelionių pasiūlymų filtravimo sistemą, – kalba M.Žikevičienė, kelionių agentūros „Beta Travel“ vadovė. – Jau dabar galvojame apie naujų kelionių organizatorių pasiūlymų atsiradimą internete, kelionių pasiūlymų pardavimų migraciją į atskirą internetinį portalą. Manau, kad turizmo verslas pilnai atsigaus ir į priešpandeminius rezultatus sugrįš 2022-2023 metais. Turime labai nedaug laiko pasiruošti tam, kas neišvengiamai taps norma: keliones ieškoti, kelionių pasiūlymus dėliotis ir turizmo paslaugas pirkti, naudojant e-komercijos įrankį“.

Ačiū už pokalbį.

„Ačiū Jums ir visiems Lietuvos ir beta.lt pirkėjams, kurie aktyviai renkasi, o gal netolimoje ateityje rinksis „Beta Travel“ prekinį ženklą, planuodami savo atostogas ir keliones“, – atsisveikindami sako Monika Žikevičienė ir Raimundas Adomaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.