Po sužadėtinio netekties aprimusią Lidijos Rasutis širdį pavergė kaubojus iš Teksaso

Buvusi Lietuvos televizijos laidų vedėja ir įvairių projektų dalyvė Lidija Rasutis 63-iąjį gimtadienį atšventė su trenksmu. Moters pasveikinti iš Jungtinių Amerikos Valstijų atskrido jos širdies draugas Karlas Kerras (67 m.). Gimtadienio pokylyje šėlo pusšimtis svečių. Lidijai pasisekė – tada Lietuvoje dar nebuvo įvestas karantinas dėl koronaviruso pandemijos.

Su buvusiu fermeriu, iš Teksaso valstijos kilusiu K.Kerru Lidija susipažino Džeksonvilio oro uoste.<br>V.Skaraičio nuotr.
Su buvusiu fermeriu, iš Teksaso valstijos kilusiu K.Kerru Lidija susipažino Džeksonvilio oro uoste.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo
Svečiai „Ilgiausių metų“ Lidijai sudainavo trimis kalbomis: angliškai, lietuviškai ir daniškai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Pasveikinti Lidijos su gimtadieniu iš Jungtinių Amerikos Valstijų atskrido jos širdies draugas Karlas.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo
Pašėlusiame L.Rasutis (dešinėje) gimtadienyje dalyvavo 50 draugų ir visi buvo apsirengę kaubojais.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo

Mar 22, 2020, 9:39 PM, atnaujinta Mar 23, 2020, 10:39 AM

Lidija svetingai atvėrė namų duris. Pamerktos vazose dar žydėjo rožės, tulpės, kitokios gėlės – viskas dar dvelkė praūžusiu gimtadieniu.

Jos kaklą puošė meniškas vėrinys su didžiuliu gintaro gabalu. Šį papuošalą Kaziuko mugėje jai nupirko Karlas.

Ant piršto lyg jūra mėlynavo didžiulis topazas. „Čia – mano Kalėdų dovana sau“, – išdavė Lidija.

Gimęs Teksase

Paskui ji pristatė savo draugą Karlą, su kuriuo netikėtai susipažino oro uoste Floridoje: „Karlas – tikras kaubojus, jis gimė Teksase.“

Juodu yra susitarę susitikinėti kas šešios savaitės.

„Kaip tik buvo praėjusios šešios savaitės po mūsų susitikimo. Bus mano gimtadienis, pranešiau Karlui. Gerai, aš atskrisiu. Kai jis pasakė, kad atskris, pagalvojau – jau tiek metų neturėjau baliaus.

Dėl Medardo, savo sužadėtinio, mirties labai išgyvenau ir nenorėjau daryti balių namuose.

Ir kai Karlas pasakė, kad atskris, pagalvojau – o, gera proga iškelti gimtadienio balių ir jį pristatyti savo draugams. Jie visi apie Karlą žinojo, nes buvau pasakojusi, tačiau nebuvo jo matę“, – kalbėjo Lidija.

Ji 50-iai artimiausių draugų elektroniniu paštu išsiuntė kvietimus. Paprašė, kad neneštų jokių dovanų, – verčiau tegul atneša po butelį geros tekilos.

„Man sunku nupirkti dovaną – mano skonis išskirtinis“, – neslėpė Lidija.

Kadangi Karlas kilęs iš Teksaso, ji sumąstė, kad gimtadienio vakarėlio tema turi būti apie Teksasą. Vadinasi, visiems reikėtų apsirengti kaubojiškai. Karlas kadaise buvo kaubojus, turėjo fermą. Jis gimęs netoli Meksikos sienos, kur populiarūs „Tex-Mex“ patiekalai. Iš Teksaso ir kitų pietvakarinių valstijų ši virtuvė išplito po visą Ameriką.

Tad Lidija pasistengė – visus patiekalus paruošė meksikietiškus. O ruošti pradėjo bene savaitė iki draugo atvykimo.

„Tex-Mex“ patiekalams ji sunaudojo šešis kilogramus mėsos, tris kilogramus svogūnų, kilogramą česnakų.

Kai Karlas pamatė, kiek valgių ji priruošusi, pasakė: „Mes valgysime visą savaitę.“

Pašėlęs balius

Visi draugai žino, kad Lidijos baliai – puikūs, tad visi atėjo. Ir visi atnešė tekilos. Net 30 butelių. Aišku, ji gavo ir gėlių, ir dovanų.

Visiems buvo labai smalsu pamatyti Karlą.

Svečiai prie jo priėjo susipažinti, prisistatė, o Karlas stebėjosi – iš kur tiek žinote apie mane?

Jie jau žinojo, kur jis gyvena ir ką dirba, kaip juodu susipažino. Ir Karlui atrodė, kad tuos žmones jis jau pažįsta.

„Mano draugė Aušra sukvietė visus ant laiptų ir tada jie mane pasveikino – „Ilgiausių metų“ sudainavo trimis kalbomis: angliškai, lietuviškai ir daniškai. Ir aš apsiverkiau“, – neslėpė Lidija.

Per tris valandas ant stalų nieko neliko – viskas buvo sušveista su malonumu. O kad jai nereikėtų rinkti lėkščių ir taurių ir visą laiką būti virtuvėje, užuot bendravus su 50 svečių, susirado pagalbininkę – 17-metę draugės dukrą.

Kai po kelių dienų Lidija susitiko su jos mama, ši perdavė dukros žodžius, kad tokių balių 20-mečiai nesurengia.

Sakė, mama, kaip buvo faina, man akys iš nuostabos vos iš akiduobių neiškrito.

Koks puikus balius, kokie žmonės ir kaip nuostabiai jie linksminosi – šoko ir vaišinosi iki paryčių! Ir visi apsirengę kaubojais!

„O, taip, buvo pašėlęs gimtadienis. Labai daug žmonių, visi buvo linksmi. Nežinojau, kad tiek žmonių sutiksiu“, – įspūdžiais dalijosi Karlas.

Mėgavosi procedūromis

Po gimtadienio pora lankėsi Birštono kurorte, „Vytauto Mineral SPA“. Šią dviejų parų pramogą jiems padovanojo vienas Lidijos draugas.

„Mes nežinojome, kad jis mums užtaisė superliuksą. Kai įėjome į tą kambarį, apšalome, – jis tokio dydžio, kaip mano svetainė, o ši – tikrai nemaža.

Pusryčiai – ne kavinėje, o greta kavinės, atskirame kambaryje, su putojančiu vynu 9 valandą ryto! Mes manėme, kad numirėme ir į dangų patekome.

Per plauką suspėjome į tą SPA, nes dabar ten viskas uždaryta dėl karantino“, – pasakojo L.Rasutis.

Visą dieną juodu praleido procedūrose. Karlas pirmąkart gyvenime išmėgino molio procedūras, masažus.

Amerikiečiui atrodo, kad Vilniuje, kai tik čia atvažiuoja, vyksta mugės ir festivaliai. Dabar pataikė tiesiai į Kaziuko mugę, o praėjusį rugsėjį, kai čia viešėjo, taip pat vyko mugė. Kaziuke jam patiko rūkyta mėsa, žuvis.

To ne tik ragavo, bet ir nufotografavo, kad galėtų parodyti draugams Amerikoje.

Visatai pasakė norą

Jau ne vienus metus sielvartaudama dėl netikėtos sužadėtinio iš Čikagos Medardo Karaliaus mirties 2018-ųjų Kalėdas L.Rasutis nusprendė sutikti kartu su savo dabar mirusia motina JAV, Floridoje.

Ten ji sutiko ir Naujuosius metus. Į svečius pas mamą atvyko ir kita dukra – Violeta.

„Per Naujuosius mudvi su sese sėdėjome lauke ant suoliuko ir kalbėjomės. Žinai, Violeta, pasakiau, man atrodo, kad jau esu pasiruošusi vėl kam nors atiduoti savo širdį.

Jaučiu, kad jau galiu Medardą paleisti ir pamilti kitą žmogų. Violeta pasakė: tu dabar turi atsistoti, į šonus ištiesti rankas ir pasakyti – aš esu pasiruošusi meilei, mano širdis – atvira“, – pasakojo Lidija.

Jos vyresnė sesuo tiki, kad tokių dalykų žmogus neturi laikyti giliai savyje.

Garsiai, su visa energija – gamtoje ar kur nors kitur – turi tai paleisti į visatą.

Turi pasakyti savo norus – ar apie meilę, ar apie darbą, ar apie tai, kad vaikams sektųsi.

„Ir kai ji man patarė tai padaryti, aš ir padariau. Ir po pusės metų sutikau šitą vyrą – Karlą“, – švytėjo Lidija.

Tada kurį laiką ji buvo pas mamą Floridoje. Paskui mamos prižiūrėti iš Kalifornijos atvyko jos sūnus Liutauras, o Lidija nutarė grįžti į Lietuvą.

Vienas žmogus bare

Buvo birželio 7 diena. Ji atvažiavo į Džeksonvilio oro uostą.

„Mes oro uoste susitikome.

Ėjau ilgu koridoriumi, o ten – toks fainas vyno baras. Pagalvojau: 12 valandą eiti į vyno barą per anksti, bet Lietuvoje – jau 19 valanda, o aš kaip tik skrendu į Lietuvą, – šmaikštavo temperamentingoji Lidija. – Įėjau į tą barą, žiūriu – tik vienas žmogus sėdi.

Matau jį iš nugaros: su kasyte, bet ne su ta ilga žiurkės uodega iš trijų plaukų, o tikra kasyte ir ružavais marškiniais. Labai gražios spalvos.

Amerikoje, jei vienas žmogus sėdi, tu eini prie to žmogaus.

O Lietuvoje – eini į kitą pusę. Priėjau, padėjau ant kėdės šalia jo savo rankinę, o ant kitos atsisėdau pati. Jis pasisuko į mane šonu ir galingu balsu tarė: „Nu, labas, gražuole.“

Juodu pradėjo kalbėtis, pasisakė, kokius darbus dirba, paaiškėjo, kad abu yra išsiskyrę, abu turi po dvi dukras.

Jis pasakė, kad labai norėtų ilgiau su ja pasikalbėti, bet praleistų lėktuvo skrydį. Ir atsistojo eiti.

„Aš taip laukiau, kad jis manęs paklaustų elektroninio pašto adreso, telefono numerio, bet nieko neklausė. Tačiau aš kažką jaučiau. Kažką. Pirmą kartą po Medardo mirties.

Jeigu tu skrisi pas savo draugą į Estiją – jis sakė, kad Estijoje turi draugą, – štai, mano vizitinė kortelė, aš gyvenu Vilniuje, atvažiuok ir į Vilnių, aš tau parodysiu miestą. Ir jis atsakė – gal aš taip ir padarysiu“, – maždaug 10 minučių trukusią pažinties istoriją dėstė Lidija.

Ėmė susirašinėti

Po trijų dienų vyras naujajai pažįstamai parašė elektroninį laišką – ar tu mane prisimeni, mes susitikome oro uoste?

Ir pradėjo jai rašyti kas antrą dieną. Neilgai trukus juodu pradėjo susirašinėti ir kalbėtis skaipu kasdien.

Maždaug po dviejų savaičių Karlas pakvietė ją atskristi į Italiją, Toskaną, kur liepą vyks Andreos Bocelli koncertas. Scenos žvaigždė kasmet koncertuoja Toskanoje, kurioje gimė.

„Karlas paprašė – gal galėčiau surasti, kur apsigyventi, o aš atsakiau, kad surasiu vilą su dviem miegamaisiais. Juk mes matėmės tik 10 minučių!

Toskanoje buvome savaitę, paskui nuvažiavome pas mano draugę amerikietę į Romą. Laiką praleidome šauniai.

Aš jam patikau, jis man patiko. Mes tai jau žinojome. Kai tiek metų, nereikia vilkinti ir laukti – nėra laiko.

Mes – ne jauni, mums reikia paimti gyvenimą už ragų. Dabar. Būti kartu, džiaugtis gyvenimu ir nieko nelaukti“, – aiškino Lidija.

Juodu pradėjo susitikinėti kas šešios savaitės.

Yra susitikę Floridoje, Naujajame Orleane per Naujuosius metus, Niujorke, Filadelfijoje. Kitas jų susitikimas turėtų įvykti Paryžiuje po Velykų.

Gal Karlas į jos gyvenimą atėjo padedant Medardui?

„Manau, kad taip“, – neabejojo Lidija.

Turėjo fermą

Teksase K.Kerras su buvusia žmona turėjo fermą, kurioje augino 50 mėsinių karvių ir jaučių. Dar prieš 10 metų jis buvo kaubojus ir jodinėjo arkliais. Kai šeima skyrėsi, fermą pardavė.

„Jo teksasietiškas akcentas stiprus“, – sakė Lidija.

Dabar K.Kerras gyvena Pensilvanijoje – dirba didelėje statybų kompanijoje projektų vadovu. Keliasi penktą valandą, pusę septynių jau būna darbe. Užsidėjęs kepurę, apsiavęs didelius darbinius batus vaikšto po statybas ir viską prižiūri.

L.Rasutis yra Tarptautinės Vilniaus moterų asociacijos narė, labdaros projekto „Sužydėjusi viltis 2020“ organizacinio komiteto pirmininkė.

Gegužės pradžioje Valdovų rūmuose planuojamo renginio tikslas – surinkti lėšų kovai su krūties vėžiu.

Lidija mano, kad televizijoje jau padarė viską, – ir dainavo, ir šoko, ir kulinarinę laidą rengė.

„Mane buvo pakvietę ir į laidą „Duokim garo!“, bet niekas net nežino, kad ten dirbau.

Man buvo labai įdomu važiuoti per Lietuvą, kalbėtis su liaudies menininkais ir iš to kurti laidą.

Dabar noriu būti su mylimu žmogumi ir keliauti kiek galime, kiek laiko ir sveikatos dar yra. Žinau, kad Karlas prie to projekto dar dvejus metus dirbs. Tada ir žiūrėsime, kas bus“, – kalbėjo moteris.

Kur glūdi puikios draugystės su Karlu paslaptis?

Anot Lidijos, čia darbo visai nėra. Čia viskas einasi kaip per medų. Jis – nieko nereikalaujantis žmogus, labai paprastas. Avi paprastus sportbačius kaip „pacanai“ ir mūvi džinsus.

„Jau praėjo tas laikotarpis, kai norėjosi turėti daug dalykų, daiktų“, – kalbėjo Lidija.

Nors ir į jų, kaip ir į kitų žmonių gyvenimą nemažai sumaišties įnešė koronaviruso pandemija, šio pirmadienio rytą Karlui vis dėlto dar pavyko iš Vilniaus per Rygą ir Helsinkį išskristi į Ameriką. Juk laukia darbai.

Viena dukra Amerikoje, kita – Indijoje

Iš Čikagos, kurioje gyveno, Lidija su vyru finansininku Vyteniu Rasučiu ir dukterimis Daina ir Arija į Lietuvą atvyko 1998-ųjų rugpjūtį. Šeima planavo, kad čia gyvens tik metus. Tačiau taip neįvyko.

Tėvų ir protėvių žemėje po gero dešimtmečio Rasučiai pasuko skirtingais keliais. Oficialios jų skyrybos įvyko 2014-ųjų sausį.

Daina (30 m.) gyvena JAV, Kolorade, Denverio mieste. Iš profesijos ji – gamtos apsaugos inžinierė, turi magistro laipsnį. Abu su draugu pradėję dirbti toje srityje suprato, kad nenori sėdėti tokioje „dėžėje“ visą jaunystę ir turėti tik savaitę atostogų per metus. Daina nusprendė tapti dietologe, tai ir studijuoja. Ji – veganė, labai daug sportuoja.

Arija (29 m.) studijavo muziką ir ispanų kalbą. Ji keliauja po pasaulį. Anot motinos, ji – tame periode, kai žmogus dar ieško savęs. Arija gyveno Pietų Amerikoje – Kolumbijoje, Argentinoje, Peru, Čilėje, paskui Vietname. Dabar gyvena Indijoje, kur mokosi jogos, meditacijos, groti fleita. Arijos darbas – kinų vaikus internetu mokyti anglų kalbos. Ji turi tarptautinį CELTA sertifikatą, leidžiantį dirbti tokį darbą.