Farmacijos sferą spontaniškai pasirinkusi vaistininkė Deimantė: „Tikrąją vaistininko misiją padėjo išryškinti COVID-19 pandemija“

„Dirbant vaistinėje svarbios yra ne tik mokslinės žinios bei praktiniai įgūdžiai, bet ir gebėjimas įsiklausyti, išgirsti, įsigilinti į problemą, nes kiekvienas žmogus turi skirtingą istoriją“, – teigia budinčioje BENU vaistinėje dirbanti vaistininkė Deimantė Zalagaitytė, farmacijos studijas pasirinkusi intuityviai ir spontaniškai.

Budinčioje BENU vaistinėje dirbanti vaistininkė Deimantė Zalagaitytė.
Budinčioje BENU vaistinėje dirbanti vaistininkė Deimantė Zalagaitytė.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 11, 2024, 8:00 AM

„Nors gimnazijoje mane domino biologija, chemija ir istorija, o mintys sukosi apie medicinos arba teisės studijas, besigilinant į studijų programas akis užkliuvo už farmacijos – srities, kuri pasirodė be galo įdomi ir atverianti galimybes išbandyti save“, – pasakoja Deimantė, savo aplinkoje tuo metu neturėjusi nė vieno farmacininko ir pasirinkusi į nežinomą nišą nerti visiškai intuityviai.

Nuojauta neapgavo – šiandien Deimantė vaistinėje dirba jau beveik dvejus metus ir teigia, jog mintyse nusipieštas ateities vaizdas atitiko visus lūkesčius: „Šioje srityje atsiskleidė visos profesijai reikalingos charakterio savybės – gebėjimas atvirai bendrauti, noras susidurti su įvairiais iššūkiais, verčiančiais išmokti kažko naujo, bei atsakomybės jausmas darbe, leidžiantis žmonėms manimi pasitikėti.“

Pandemija išryškino vaistininko profesijos svarbą

Iššūkių dirbant budinčioje vaistinėje netrūksta, jų kyla kiekvieną dieną. Pasak pašnekovės, siekiant atsakingai išklausyti klientą ir įsigilinti į jo problemas, kartais tenka ne tik nuspręsti, kokie preparatai individualiai tinkamiausi, bet ir greitąją medicinos pagalbą iškviesti, nuraminti, tinkamai paaiškinti apie situacijos rimtumą.

„Turėjome atvejį, kai į vaistinę užsuko klientė su pažeista akimi ir paprašė drėkinamųjų lašų, tačiau išklausę, kas ir kaip nutiko, rekomendavome nuvykti į skubios pagalbos skyrių, – pasakoja Deimantė. – Klientė paklausė patarimo ir sugrįžo su receptais atitinkamiems vaistams. Iš akies buvo ištrauktas svetimkūnis, galėjęs visam gyvenimui pažeisti regą.“

Anot pašnekovės, tikrąją vaistininko misiją labiausiai padėjo išryškinti COVID-19 pandemija. „Negalėdami patekti pas gydytojus, žmonės pagalbą rado čia, vaistinėje, – sako ji. – Farmacijos specialistai atlieka tarpininko vaidmenį tarp gydytojo ir paciento, todėl savo turimomis žiniomis, profesine kompetencija prisidedame prie svarbiausios misijos – kiekvieno žmogaus geros sveikatos palaikymo.“

Įkvėpimo ir motyvacijos semiasi iš kolegų

Margoje kasdienybėje Deimantei tenka susidurti su skirtingų poreikių bei požiūrių klientais, tačiau vaistininkės tai nestebina, nes visi žmonės skirtingi ir visi ieško pagalbos bei atsakymų į jiems rūpimus klausimus.

„Šioje profesijoje svarbi ir psichologija, gebėjimas žmogų nuraminti, suvaldyti konfliktines situacijas. Pacientai į vaistinę, kurioje dirbu, sugrįžta nuolat – žmonėms be galo svarbus ryšys, rūpestis ir supratingumas, o mano kolegos yra sukūrę tokį pasitikėjimą, kad kai kurie klientai į vaistinę sugrįžta jau daugybę metų“, – pasakoja vaistininkė, kurią darbe labiausiai motyvuoja profesijai atsidavę kolegos.

„Kai derinau darbą ir studijas, būtent kolegos man buvo pavyzdys, kurį sekiau kiekvieną dieną. Mokiausi, iš šono stebėjau įvairiausias situacijas, parenkamus gydymo būdus, įtempusi ausis bandžiau įsiminti duodamus patarimus. Tai padėjo suprasti, koks yra tikrasis vaistininko vaidmuo, koks svarbus yra atgalinis ryšys ir atsidavimas“, – teigia Deimantė.

2023 m. „Dive Group“ atliko tyrimą, atskleidusį, jog BENU vaistininkai pripažinti geriausiais pagal klientų aptarnavimo įgūdžius. Anot Deimantės, net ir studijų laikais, dar pirmame kurse, neretai tekdavo išgirsti vyresnius kolegas, išskiriančius BENU vaistinę kaip pasižyminčią draugiška aplinka ne tik klientams, bet ir darbuotojams, ypatingą dėmesį skiriant naujiems, į farmaciją dar tik žengiantiems specialistams.

Išlaikyti susitelkimą darbe padeda „trijų aštuonetų“ principas

Siekdama auginti savo profesinius sparnus pašnekovė farmacijos žinias gilina ne tik skaitydama naujausius mokslinius straipsnius, bet ir dalyvaudama konferencijose, mokymuose, Lietuvos vaistininkų suvažiavimuose.

Neperdegti darbe bei išlaikyti savo profesionalumą patariant kiekvienam vaistinės lankytojui jai padeda mokėjimas būti atvirai su savimi, laiku atpažinti kūno siunčiamus signalus, laiko atradimas sau ir artimiesiems, kelionės, fizinis aktyvumas, poilsis. Visa tai sutelpa į „trijų aštuonetų“ taisyklę – 8 valandas skirti miegui, 8 – darbui, o likusias valandas – laisvalaikiui.

„Tai padeda atsipalaiduoti, atitraukti mintis nuo kasdienybės, skirti laiko ir erdvės poilsiui. Kasdienybė skirtingų žmonių apsuptyje reikalauja didelės kantrybės, bet tokia darbo aplinka mane tik motyvuoja, ugdo ir moko tobulėti. Kol mes, vaistininkai, puoselėsime atsakingą požiūrį į pacientą, rūpestį, dėmesingumą, mokėjimą išklausyti ir norą padėti, tol vaistininko profesija bus vertinama ir reikalinga žmonėms“, – sako vaistininkė.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.