Kaip reaguoti į pardavėjų ir valstybės tarnautojų šiurkštų elgesį?

Nekultūringo elgesio viešajame transporte, prekybos centruose ar

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 5, 2013, 10:17 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 2:40 PM

Jei su grubiu elgesiu susidūrėte parduotuvėje ar autobuse, nepraraskite savitvardos! Išties, patarti lengva, o įgyvendinti sunku. Tuomet pagalvokite: ar verta jaudintis dėl šiurkštaus skriaudiko elgesio? Juk galutinis „agresoriaus“ tikslas – išvesti iš kantrybės, sulaukti atsakomosios replikos. Nereikia jo nudžiuginti tokia „dvikovos“ baigtimi. Tegu jis pasitraukia iš mūšio lauko pralaimėjęs.

Į skriaudiko grubumą reikia atsakyti oriai, duodant jam suprasti, kad nesate nusiteikę dalyvauti tolesnėje diskusijoje. Štai keletas „antichamiškų“ frazių: „Deja, nebūsiu jums tinkamas pašnekovas“, „Šiandien mano nuotaika puiki, jums nepavyks jos sugadinti“.

Toli gražu ne kiekvienas žmogus gali būti išradingas, bendraudamas su chamu. Psichologų teigimu, nesugebėjimas laiku atsikirsti dažnai tampa jaudulio priežastimi, o incidentas ilgam palieka nemalonias nuosėdas. Jei esama padėtis reikalauja atsakymo nedelsiant, o į galvą neateina jokia mintis, pakanka vieno žvilgsnio.

Psichologai siūlo mažą gudrybę, kuri, tiesą sakant, reikalauja tam tikro aktorinio meistriškumo. Išgirdę grubią frazę, giliai įkvėpkite, nukreipkite įdėmų žvilgsnį į „oponento“ viršunosę ar kokią nors jo kostiumo dalį, po to mintyse suskaičiuokite iki 10. Kai chamo žodyno atsargos išseks ir jis paklaus, ko į jį taip spoksote, nustebęs/usi paklauskite: „Atleiskite, jūs kažką pasakėte!“ Po šių žodžių storžieviui tapsite neįdomus/i.

Po grubumo, šiurkštaus elgesio kauke paprastai slepiasi asmeninės problemos ir kompleksai, kuriuos žmogus bando „užmaskuoti“ tokiu elgesiu. Gali būti, kad prekybos centre grubiai atrėžusi pardavėja susipyko su sutuoktiniu ar mylimuoju. Žinoma, tai nereiškia, jog toks jos elgesys pateisinamas, bet keičia vaidmenis susiklosčiusioje situacijoje: jau ne jūs esate jos grubumo auka, o ji tampa savo emocijų įkaite.

Jei į pardavėjos grubumą reaguosite negatyviai, tuomet perimsite jos skleidžiamą neigiamą energetiką. Ar jums to reikia? Geriausias variantas – šypsena ir charakteringas atsakymas, kaip antai: „Nereikia nusiminti, viskas bus gerai“. Pamatysite, pardavėjos grubumo neliks nė kvapo.

Su šiurkščiu elgesiu neretai susiduriame ir valstybinėse įstaigose. Tos srities tarnautojai, viena vertus, neretai turi kažkokią galią (duoti pažymą ar atsakyti, pasirašyti ar ne), kita vertus, jaučia savo anonimiškumą. Jie – viso labo tik dalis sistemos ir dirba, prisidengdami jos vardu.

Jūsų tikslas: išmušti skriaudiką iš vėžių. Mandagiai pasiteiraukite jo asmeninių duomenų ar paprašykite jo viršininkų koordinačių. Veikiausiai, valdininkas sutriks ir prikąs liežuvį.

Parengė Ona Kacėnaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.