Atmosfera darbe – niekas nesiskundžia, vadinasi, viskas gerai?

Darbuotojai yra bene didžiausia įmonės vertybė, ne tik padedanti siekti užsibrėžtų tikslų, tačiau ir kurianti pridėtinę vertę. Įmonės sėkmei reikalingi atsidavę ir savo darbą mylintys darbuotojai, tačiau ne mažiau svarbi yra ir tinkama, patraukli bei pozityvi darbe tvyranti atmosfera. Jau seniai kalbama, kad darbuotojų produktyvumui ir sėkmingam darbui nebeužtenka vien suteikiamų darbo priemonių ar priedų prie atlyginimo. Šių laikų specialistams reikalingas puikus mikroklimatas, geri santykiai su kolegomis ir vadovais.

 Jau seniai kalbama, kad darbuotojų produktyvumui ir sėkmingam darbui nebeužtenka vien suteikiamų darbo priemonių ar priedų prie atlyginimo. <br> 123rf nuotr.
 Jau seniai kalbama, kad darbuotojų produktyvumui ir sėkmingam darbui nebeužtenka vien suteikiamų darbo priemonių ar priedų prie atlyginimo. <br> 123rf nuotr.
 G.Navaitis.
 G.Navaitis.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 26, 2017, 10:23 AM, atnaujinta Oct 26, 2017, 10:30 AM

Kiekviena darbo diena žada naujus iššūkius ir atveria naujas galimybes, todėl darbdaviams ypatingai svarbu sukurti komandinę dvasią, aiškią vertybių sistemą ir taip skatinti meilę savo įmonei.

Apie tinkamos atmosferos darbo aplinkoje svarbą pasakoja šeimos psichologas ir psichoterapeutas, politikas, publicistas, psichologijos mokslo populiarintojas Gediminas Navaitis.

– Kodėl svarbu žmogui dirbti tinkamoje aplinkoje?

– Visų pirma, žvelgiant į praeitį, akivaizdžiai matomas darbuotojo statuso kitimas – vergovės laikotarpiu niekam nerūpėjo nei darbuotojų (vergų) sveikata, nei psichologinė būsena. Viduramžiais darbuotojai taip pat nebuvo lepinami, jiems buvo žadama gerovė po mirties. Tik XIX-XX a. sandūroje darbuotojai pradėti vertinti kaip kolektyvo dalis, kaip dalis, tiesiogiai atsakinga už darbo našumą, produktyvumą. Dabar gera atmosfera kasdienėje darbo aplinkoje yra vis svarbesnė ir būtinesnė. Kalbant konkrečiau – vadovui ir darbuotojui vertėtų būti labiau kolegomis nei laikyti už skirtingų siūlo galų.

– Kaip tiesiogiai tinkama aplinka veikia darbo našumą?

– Tinkama atmosfera darbovietėje leidžia darbams įgauti didesnę spartą. Ne veltui atliekama tiek daug tyrimų, specialiai sukurtos mokslo kryptys apie žmonių santykius darbinėje aplinkoje. Svarbu suprasti, kad darbuotojas vadovui nėra tik detalė, nėra sraigtas, leidžiantis sparčiau suktis pajamų augimo mechanizmui. Šiuo metu išsivysčiusioje šalyje darbuotojas, kuriam sukurtos tinkamos sąlygos, atlieka darbą už 300 tokių pačių darbuotojų neišsivysčiusioje ir tinkamų salygų nesukuriančioje aplinkoje“.

– Kaip formuojami tinkami vadovo ir darbuotojo santykiai?

– Šiuo metu Lietuvoje vis dar yra nemažai senamadiškų vadovų, kurie sugretina žodžius „nepatenkintas“ ir „patenkintas“. Jei darbuotojas nėra nepatenkintas jam sukurta aplinka, tai visiškai nereiškia, kad jis yra laimingas. Taigi, jei darbuotojas tiesiog „nesiskundžia“, nereiškia, kad kuriama atmosfera yra tenkinanti visapusius poreikius darbo produktyvumui kelti.

– Taigi, kas yra meilė savo bendrovei?

– Atsakysiu paprastai. Jei vyrui gera būti aplinkoje, kuri yra kuriama kartu su moterimi, jei buvimas kartu tenkina abi puses, jei buvimas kartu veda į priekį, tai tiesiog dažniausiai vadinama meile. Taip yra ir su darboviete – jei malonu kasdien čia lankytis, jei palaikomi geri ryšiai su kolegomis, su vadovais, tai būtent meilė vers visus dirbti kartu, judėti į priekį.

Darbuotojų iniciatyvos laukiamos konkurse

Apie įmonių vertybes bei organizacinę kultūrą galima rasti įvairiausios literatūros, tačiau geriausiai tai atspindi patys darbuotojai, kurių kiekvieną galima vertinti kaip atskirą įmonės ambasadorių, formuojantį organizacijos įvaizdį už jos ribų. Socialinė iniciatyva „Aš myliu savo įmonę“ jau penktus metus skleidžia pozityvumo ir gero įmonės mikroklimato idėją bei renka pačias mylimiausias Lietuvos įmones. Tai ne tik konkursas, tai yra proga parodyti stiprų kolektyvą, puikią organizacijos vidinę kultūrą, suburti darbuotojus bendram tikslui bei smagiai praleisti laiką.

Jau penktus metus rengiamo konkurso organizatoriai kviečia visas Lietuvos įmones priimti iššūkį ir parodyti visuomenei vidinį įmonės gyvenimą, puoselėjamas vertybes ir kuriamas kolektyvo tradicijas.

Visi kompanijų darbuotojai, norintys prisijungti prie projekto ir meilę savo darbovietei parodyti viešai, kviečiami registruotis adresu www.myliusavoimone.lt iki lapkričio 3 dienos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.