Jurga Baltrukonytė: kaip įtaigiai rašyti socialiniuose tinkluose

Kalbėdami apie šiandien reikalingus įgūdžius, pamirštame gebėjimą rašyti. Kūrybinių tekstų rašytojų (copywriterių), reklaminių tekstų kūrėjų, socialinių tinklų redaktorių reikia kone kiekvienai kompanijai. Pagalbos, kuriant asmeninius prekės ženklus, ieško dauguma: nuo pradedančio verslininko iki kurios nors srities profesionalo.

 J.Baltrukonytė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 J.Baltrukonytė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2021-11-12 10:14

Su redaktore, žurnalo „Happy 365“ leidėja ir populiarių knygų vaikams autore Jurga Baltrukonyte, vedančia „Istorijų pasakojimo dirbtuves“ „WoW University“ Gamma moterų bendruomenės klube, kalbamės apie tai, kaip atpažinti gerą socialinių tinklų tekstų rašytoją ir kaip šį įgūdį lavinti.

– Kone kiekvienam verslui reikalingi žmonės, kurie įtaigiai rašytų įrašus socialiniuose tinkluose. Ir iš tiesų, kai pasirodo darbo skelbimas, jog ieškoma tokio specialisto, konkurencija gana didelė. Jurga, pagal tai, ką pati matai socialinės medijos erdvėje, ar daug išmanančių, kaip reikia rašyti šio žanro tekstus?

– Šiandien turime labai įdomų reiškinį – socialinė medija tampa laikraščio, žurnalo, net televizijos atmaina, kur ne tik kiekviena įmonė, bet ir kiekvienas žmogus gali susikurti turinį, kurį nori transliuoti savo gerbėjams.

Natūralu, kad reikia žmonių, kurie rašytų specialius, socialiniams tinklams pritaikytus tekstus. Tie tekstai yra specifiniai, itin skiriasi nuo žurnalistikos, kurios moko aukštosiose mokyklose.

Visų pirma jie yra daug trumpesni. Taip pat dažniausiai turi du pagrindinius tikslus: pritraukti kuo daugiau sekėjų ir didinti pardavimus.

Vertinant bendrai visą srautą, kurį matau socialinių medijų erdvėje, tekstų kokybė labai skiriasi. Yra tikrai įdomių, įtraukiančių tekstų, bet gausybė ir visiškų nuobodybių, klišių.

– Jei ieškotumei žmogaus rašyti tekstus savo žurnalo feisbuko puslapiui, kokiais kriterijais vadovaudamasi rinktumeisi?

– Rašymas socialiniams tinklams, manau, turi aiškias užduotis: tekstas turi būti trumpas, parašomas gana greitai. Skaitytoją privalu „užkabinti“ pirmuoju sakiniu. Įrašo pradžia, kurią rodo feisbuke ant sienos, yra tas brangusis eterio laikas, kurį išnaudoji tinkamai arba ne.

Kalbant apie įmonių socialinius tinklus, manau, renkantis reikia atsižvelgti į tai, kad rašantis žmogus, tekstuose, vizualuose atskleistų organizacijos vertybes. Taip pat mokėtų kūrybiškai jas pateikti.

Čia dažniausiai ir susiduriame su sunkumais: arba trumpieji tekstai rašomi šabloniškai, neieškant unikalaus stiliaus, arba žmonės „nugrybauja“ – patys nesupranta, apie ką rašo. Nėra sau atsakę į klausimą, ką nori ar turi ta žinute perteikti.

– Savo „Istorijų pasakojimo dirbtuvėse“, kurias vesi „WoW University“ Gamma bendruomenės klube, pasakosi, kaip tapti gerais kūrybinių tekstų rašytojais. Pasidalyk, prašau, keliais patarimais. Beje, tavo nuomone, gebėjimas rašyti yra įgimtas ar išugdomas?

– Tam tikras savybes, manau, reikia turėti. Pavyzdžiui, būti komunikabiliu ir raštingu.

Vienas patarimas – geras stilius iš dangaus nenukrenta. Prieš tampant rašytojais, siūlau tapti skaitytojais. Skaityti įvairaus žanro ir stiliaus literatūrą (poeziją, mitus, pasakas, humoristinius apsakymus ir t.t.). Pavyzdžiui, savo žurnalistams net Žemaitę esu pavedusi skaityti...

Kitas patarimas – parašytą tekstą redaguoti. Pavyzdžiui, savo tekstą skaitau lyg jis būtų didžiausio priešo – kabinėjuosi prie jo iš visos širdies.

Jei pamatau tokias klišes kaip: „lyja kaip iš kibiro“ ar „siaubinga tragedija“, trinu lauk! Galvoju, nejaugi čia aš neradau kitų, unikalesnių žodžių... nes jų privaloma ieškoti.

Dargi patarčiau sekti populiariausius socialinių tinklų įrašų autorius. Paanalizuoti, kas jie tokie ir kodėl sulaukia tokio pasisekimo. Šiais laikais vertinamas originalumas ir unikalumas. Jeigu plauksi pagal srovę, kažin ar pavyks tapti vertinamu rašytoju.

Iškyla arba gabūs, talentingi, įdomūs arba išskirtinai drąsūs žmonės.

Stengiuosi sekti kuo įvairesnių sričių profesionalus, kad susidaryčiau įspūdį kas, ką, kaip rašo ir kodėl jie populiarūs.

– Kai skaitai tavo įrašus socialiniuose tinkluose, atrodo, kad juos tau rašyti lengva: juk turi daug patirties, žinai, ką daryti ir ko nedaryti, esi talentinga. Smalsu, kaip yra iš tikrųjų?

– Iš tiesų lengva nėra, kad ir kiek patirties turiu, norėdama parašyti gerą tekstą, turiu įdėti daug darbo. Paprastai perrašau tekstą kelis kartus.

Pirmas darbas, kurį gavau, buvo aprašinėti megztinius arba siūtus sijonus. Jų kokius 200 turėjau aprašyti įdomiai, naujai ir skirtingai. Užduotis buvo sugalvoti absoliučiai skirtingą pirmąjį sakinį. Dėl to net buvau susidariusi prieveiksmių, būdvardžių, veiksmažodžių žodyną. Ilgą ilgą žodyną.

Norit parašyti įdomius, ypač trumpus tekstus, reikia pasukti galvą. Taip, atrodo, paprasta, tarkime parašyti, kad, panaudojus vieną ar kitą kremą, visos raukšlės išsilygins. Bet tokių tekstų yra tūkstančiai...Jei norisi parašyti kažką išskirtinio, teks pasistengti, net, jei turi patirties ir įgūdžių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.