Tėvai turėtų aktyviau imtis spręsti vaikų problemas

Mokyklos bendruomenės visuomet siekia darnos. Deja, ne visada pavyksta. Tačiau Jonavos „Lietavos“ pagrindinė mokykla įrodė, kad kai labai nori – viskas įmanoma. Mokykloje vykdyta ne dažnai ugdymo įstaigų pasirenkama konfliktų prevencijos programą „Taiki mokykla“ leido visai mokyklos bendruomenei suvaldyti ir sumažinti mokinių konfliktų skaičių. Tiesa, mokyklos programos vadovė socialinė pedagogė Vaida Jakuitienė pastebi, kad visoje šalyje tėvai galėtų būti aktyvesni, sprendžiant vaikų problemas.

Vaida Jakuitienė pastebi, kad visoje šalyje tėvai galėtų būti aktyvesni, sprendžiant vaikų problemas.<br>123rf nuotr.
Vaida Jakuitienė pastebi, kad visoje šalyje tėvai galėtų būti aktyvesni, sprendžiant vaikų problemas.<br>123rf nuotr.
Prieš dvejus metus parengta konfliktų prevencijos programą „Taiki mokykla“, skirta mokykloms, kurios siekia, kad jų bendruomenės nariai taptų atidesni, supratingesni vienas kitam bei galėtų padėti įvairių sunkumų turintiems mokiniams.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Prieš dvejus metus parengta konfliktų prevencijos programą „Taiki mokykla“, skirta mokykloms, kurios siekia, kad jų bendruomenės nariai taptų atidesni, supratingesni vienas kitam bei galėtų padėti įvairių sunkumų turintiems mokiniams.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

lrytas.lt

Oct 3, 2015, 8:30 AM, atnaujinta Nov 30, 2021, 4:17 PM

Konfliktai dėl apkalbų ir socialinių tinklų

Prieš dvejus metus parengta konfliktų prevencijos programą „Taiki mokykla“, skirta mokykloms, kurios siekia, kad jų bendruomenės nariai taptų atidesni, supratingesni vienas kitam bei galėtų padėti įvairių sunkumų turintiems mokiniams.

Programos tikslas – suteikti mokyklos bendruomenei reikalingų žinių ir metodinių priemonių, įgalinančių pedagogus ir mokinius atpažinti sunkumų turinčius vaikus bei padėti jiems, mažinti iškritimo iš švietimo sistemos riziką. Programa siekiama ugdyti jaunų žmonių ir pedagogų bendradarbiavimo, bendruomenės problemų sprendimo, pagalbos vienas kitam įgūdžius bei kompetencijas, padėti integruotis visiems klasės, mokyklos nariams, mažinti socialinį atsiskyrimą.

Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė Vaida Jakuitienė pasakoja, kad praėjusiais metais ir jų mokykla tapo viena iš penkių šalyje vykdančių šią programą. Pedagogė pastebi, kad ji atnešė didžiulę naudą visai bendruomenei.

„Kaip ir kiekvienoje šalies mokykloje pas mus nutikdavo įvairių nemalonių įvykių. Pati pastebėdavau, ypač tarp mergaičių, kad konfliktų dažnai kyla dėl apkalbų, socialiniuose tinkluose paskelbtos informacijos. Žinoma, viskas persikelia į mokyklą. Tuomet pertraukos metu mergaitės viena kitai praktiškai kimba į atlapus ir aiškinasi santykius. Aplinkiniai bijodavo ir nemokėdavo įsikišti, todėl atskubėdavo pas mane – socialinę pedagogę. Tad galiausiai supratome, jog kuo daugiau mokytojų ir mokinių turi išmokti valdyti konfliktines situacijas. Todėl ir ėmėmės programos „Taiki mokykla“ įgyvendinimo. Paprasčiau problemas spręsti, kai yra programa. Aiškus formatas, metodikos“,– pasakoja V.Jakuitienė.

Bandė prikabinti „skundikų“ etiketę

Dvylika Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos mokinių ir pedagogų programos metu mokėsi, kaip pastebėti, reaguoti ir išspręsti konfliktus. Vėliau jų pačių tikslinės veiklos buvo vedamos kitiems moksleiviams ir pedagogams. „Dabar tiek patys mokiniai, kurie dalyvavo mokymuose, tiek pedagogai, tapo atidesni, gali aiškiau identifikuoti bręstantį konfliktą ir apie tai pranešti, pasitarti, ką tokiu atveju daryti“,– sako socialinė pedagogė.

Žinoma, iš pradžių apie konfliktus pranešantiems moksleiviams kitų bendraamžių bandyta klijuoti skundikų etiketė, tačiau, anot V.Jakuitienės, situacija keičiasi. „Dabar jau ne visi mano, kad suaugusiųjų informavimas apie konfliktines situacijas yra skundimas“,– pastebi ji.

Neišrinko pažangiausių

Atrinkti moksleivius ir pedagogus dalyvauti mokymuose, anot V.Jakuitienės, nebuvo sudėtinga. Tai darant mokykloje stengtasi suteikti galimybę pasireikšti visiems. „Noriu akcentuoti, kad moksleiviai tikrai nebuvo atrinkti, kaip dažniausiai būna, pažangiausi ar mažiausiai keliantys problemų. Įtraukėme ir vaikų globos namų auklėtinių, ir vaikų iš nepilnų šeimų, ir turinčių nedidelių elgesio sutrikimų. Aiškiai matome, kaip padidėjo jų savivertė, pagerėjo bendravimo įgūdžiai. Labai džiaugiuosi, nes mokymai atskleidė jų visų atsakingumą. Pamenu, vienas iš mokymuose dalyvavusių moksleivių atėjo vesti bendraamžiams užsiėmimų net sirgdamas.

Būdavo ir tokių situacijų, kai vaikai prašydavo užsiėmimų metu likti vieni ir tarpusavyje diskutuodavo, labiau atsiverdavo, kalbėdami apie opius klausimus“,– vaikų pažanga džiaugiasi Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė.

Tėvų dėmesio reikia daugiau

Tėvai po programos įgyvendinimo šioje mokykloje,V.Jakuitienės manymu, girdėdami savo vaikų pasakojimus, pradėjo mąstyti plačiau. „Dabar po truputį į tam tikras problemas reaguoja aktyviau, kalba apie vaikų konfliktus einamuoju laiko, o ne po įvykio. Tačiau kaip ir visur tėvų įtraukimas į mokyklos gyvenimą yra sudėtingas. Tėvai būna labai aktyvūs kol jų vaikai – pradinukai, o vėliau – tarsi vaikas turi atsakyti pats už save. Norėtųsi, kad daugiau tėvų įsitrauktų į bendradarbiavimą su ugdymo įstaiga“,– atsidūsta socialinė pedagogė.

„Taiki mokykla“ – viena iš projekto „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas“ prevencinių programų, finansuojamų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Projekto metu įgyvendinamos ir kitos programos, kaip „Zipio draugai“, „Olweus“, „Lions Quest“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.