Išvada: guguodamos su kūdikiais, supermamytės elgiasi teisingai

Naujausiais tyrimais įrodyta, kad aplinkinius dažnai erzinantis „nukvakusių“ mamyčių gugavimas su kūdikiais, imituojant garsus ir žodžius, iš tiesų turi labai daug teigiamo poveikio tiek patiems kūdikiams, tiek suaugusiems. Matematiniais modeliais paremti kalbos tyrimai įrodo, kad juoką keliantys garsai, kurie skirti kūdikiams, iš tiesų yra esminiai pagrindai mokantis kalbėti.

Natūralus motinos instinktas niūniuoti ir guguoti, vartojant ne žodžius, bet garsus ir imitacijas, yra kur kas naudingesnis.<br>123rf nuotr.
Natūralus motinos instinktas niūniuoti ir guguoti, vartojant ne žodžius, bet garsus ir imitacijas, yra kur kas naudingesnis.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 3, 2016, 11:20 AM, atnaujinta May 17, 2017, 1:01 AM

Ilgai buvo nesutariama, ar su mažais vaikais reikėtų kalbėti kaip su suaugusiais, kokiu tonu ir kokius žodžius pasirinkti norint perduoti informaciją. Tačiau dabar mokslininkai nustatė, kad natūralus motinos instinktas niūniuoti ir guguoti, vartojant ne žodžius, bet garsus ir imitacijas, yra kur kas naudingesnis.

Žurnale „Psychological Review“ išspausdinto tyrimo autoriai vienbalsiai teigia, kad motiniška intuicija, kaip kalbėti su kūdikiu, pasirodė esanti teisingiausias būdas. Taip kūdikiai išmoksta atitinkamos kalbos svarbiausių savybių ir sąskambių.

Tyrėjai tai nustatė pirmiausia dekonstravę suaugusiųju kalboje vartojamus balsinius sąskambius, o iš jų išvedę modelį, kaip iš tiesų galėtų atrodyti kalbos pagrindų mokymas kūdikiams. Palyginę sukurtąjį modelį su metodais, kuriuos suaugusieji taiko, mokydami savo vaikus kalbėti, mokslininkai pastebėjo, kad motiniškas gugavimas yra artimiausias būdas.

Pagrindinis bruožas – pabrėžiami būtent tie garsai, kuriuos kūdikiams reikia įsiminti prieš mokantis kalbėti. Pabrėžiant svarbiausius garsus, kūdikis mokosi greičiau, nes turi tik būtiniausią ir pagrindinę informaciją.

Kaip nustatė tyrėjai, panašias metodikas galima taikyti ir besimokantiems užsienio kalbų. Pavyzdžiui, mokantis anglų kalbos, būtų galima panašų matematinį modelį pritaikyti tiems, kurie tik pradeda pažindintis su kalba, savotiškai manipuliuoti garsais pabrėžiant tai, kas svarbiausia, išskiriant pagrindines kalbos garsines reikšmes.

Kalbos matematizavimas ir tokių iš pirmo žvilgsnio nereikšmingų dalykų kaip gugavimo su kūdikiais tyrimai gali padėti sukuri metodus, kaip greitai išmokti daugybės naujų kalbų kur kas greičiau nei įprasta.

Parengė Kornelija Dūdaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.