Galvojate samdyti brangų korepetitorių? Yra pigesnė išeitis

Atėjus peršalimo ir gripo sezonui jūsų vaikas mėnesį sirgo ir nelankė mokyklos? Arba dėl kokių nors priežasčių jam tiesiog nesiseka mokytis? Daugelis tėvų vis dar pagalvoja apie tai, kad teks leisti papildomas lėšas papildomoms pamokoms.

123rf nuotr,
123rf nuotr,
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 8, 2016, 3:12 PM, atnaujinta Apr 18, 2017, 10:56 AM

Tačiau vertėtų žinoti, kad Lietuvos mokyklose veikia mokymosi pagalbos sistemos. Kiekvienoje mokykloje, 5-10 klasių mokiniams yra skiriamos trys valandos per savaitę vaiko pasiekimams, mokymosi pagalbos teikimui. Pradinukams skiriamos 5 val. per savaitę.

Taigi jei vaikui nesiseka vienas ar kitas dalykas, nebūtina samdyti korepetitorių – tiesiog tėvai turi žinoti, kad mokykloje rengiamos papildomos konsultacijos.

2016–2017 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose planuose nustatyta, kad mokykla turi suteikti mokymosi pagalbą kiekvienam mokiniui, jeigu jo vieno ar kelių dalykų pasiekimų lygis žemesnis, nei numatyta bendrosiose programose.

Sudaro sąlygas siekti aukštesnių rezultatų

Vienas gerųjų pavyzdžių, sėkmingai organizuojančių šias papildomas konsultacijas – Alytaus „Dzūkijos“ pagrindinė mokykla. Jos direktorė Vilija Sušinskienė pasakojo, kad mokykla taip sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui mokytis pagal jo gebėjimus, siekiant kuo aukštesnių rezultatų.

„Direktoriaus įsakymu yra paskirtas asmuo, atsakingas už mokymosi pasiekimų gerinimą ir mokymosi pagalbos organizavimą. Veikia Vaiko gerovės komisija, kuri teikia socialinio pedagogo, psichologo, specialiojo pedagogo, logopedo pagalbą.

Mokinių pasiekimai mokykloje stebimi ir analizuojami nuolat, identifikuojami ir sprendžiami kylantys mokymosi sunkumai vietoje. Jei reikia, apie atsiradusius mokymosi sunkumus informuojami mokyklos švietimo pagalbos specialistai, mokinio tėvai ir kartu tariamasi dėl mokymosi pagalbos suteikimo, kuri atitinka mokinio mokymosi galias.

Taip pat įgyvendinama individualios mokinio pažangos stebėjimo ir individualios pagalbos mokantis teikimo mokykloje sistema. Pamokoje pagal grįžtamąjį ryšį koreguojamas mokinio mokymasis, pritaikant tinkamas užduotis ir metodikas“, – pasakojo mokyklos vadovė.

Mokymosi pagalba Alytaus „Dzūkijos“ pagrindinėje mokykloje gali būti teikiama individualiai arba sudarant mokinių, kuriems reikia panašaus pobūdžio pagalbos, grupes. Šios grupės gali būti sudarytos ir iš gretimų klasių. Naudojamos pamokos, skirtos mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, mokymosi pagalbai teikti.

Vyksta nuolat

Siekiant pagerinti pažangą ir pasiekimus 5–7 klasių mokiniams sudaroma galimybė atlikti namų darbų užduotis lankant pailgintos darbo dienos grupę.

Individualios konsultacijos ugdymo įstaigoje vyksta nuolat: jos trunka nuo 15 min. iki 1,5 val. per dieną po pamokų. Konsultacijos organizuojamos pagal mokinio pageidavimą. Dažniausiai tai būna pagrindinių mokomųjų dalykų konsultacijos: lietuvių, matematikos, užsienio kalbos, istorijos, geografijos, fizikos ir kitų dalykų.

Pasak Alytaus „Dzūkijos“ pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Silvos Balčiuvienės, konsultacinės valandos yra naudojamos ir individualiam darbui su mokiniais, kuriems reikalinga specialioji pedagoginė pagalba.

„Privalomų ugdymo valandų skaičius per savaitę lieka toks pat, kai dirba antras mokytojas toje pačioje klasėje ir teikia pagalbą individualiai konkretiems vaikams, o esat reikalui, gali išsivesti iš klasės į kitą kabinetą ir padirbėti individualiai.

Taip pat skiriama viena konsultacinė valanda per savaitę mokiniui, kuris sugrįžo iš užsienio ir dirba pagal sudarytą individualią programą spragoms šalinti“, – aiškino S.Balčiuvienė.

Tėvai patenkinti

Mokinių, lankančių šią ugdymo įstaigą tėvai, teigimu, tokį papildomą mokymą vertina teigiamai ir ne vien jie.

„Mokiniai taip pat vertina teigiamai, nes jie gali asmeniškai susitarti su dėstančiu mokytoju. Mokytojai yra suinteresuoti, kad mokiniai neturėtų mokymosi spragų.

Tėvai džiaugiasi tokia galimybe, ypač tada, jei vaikas grįžta į mokyklą po ligos. Tėvai individuliai skambina auklėtojai arba dėstomo dalyko mokytojui ir teiraujasi, kada jų vaikas gali ateiti į papildomą užsiėmimą pasikonsultuoti dėl praleistų temų. Taip pat tėvai rašo ar skambina mokytojui dėl dalyko spragų šalinimo.

Mokinių reakcija tuomet dvejopa: vieni džiaugiasi tokia galimybe, o kiti ateina nusivylę, nes reikia atsiskaityti už praleistas pamokas“, – pasakojo kita mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Danutė Aukštikalnienė.

Pagerėjo santykiai su mokiniais

Papildomo mokymosi nauda Alytaus „Dzūkijos“ pagrindinėje mokykloje aprėpia ne tik pagerėjusius mokinių rezultatus, atsirado ir šiltesni mokinių ir mokytojų santykiai.

Apskritai rezultatai, tiek direktorę, tiek jos pavaduotojas džiugina.

„Mokiniai, turintys specialiųjų poreikių, dirbdami mažomis grupelėmis arba individualiai lengviau įsisavina ugdymo turinį. Mokytojos paruošia daug papildomos medžiagos kiekvienam mokiniui, atsižvelgdamos į mokinio sutrikimą, daromą individualią pažangą.

Gabūs mokiniai pasiruošia ir dalyvauja respublikiniuose konkursuose. Kiekvienais metais turime prizininkų respublikiniuose konkursuose, pradinių klasių mokiniai dalyvauja įvairiuose nacionaliniuose projektuose. Geri ir mokyklos mokinių standartizuotų testų rezultatai“, – teigė V.Sušinskienė.

Tėvai mažokai domisi

Vis dėlto, dar yra tėvų, kurie apie papildomų konsultacijų galimybę mokyklose negirdėjo. Dėl to, pasak D.Aukštikalnienės, iš dalies kaltas nepakankamas tėvų domėjimasis.

„Kartasi tėvai mažokai domisi savo vaikų ugdymu. Informacija skelbiama individualiai kiekvienam vaikui pagal poreikius elektroninio dienyno pašte, tačiau pavėluotais paskaito ir pan. Nepasako ir vaikai, kuriems trūksta motyvacijos. Dalyko mokytojai turi dažnai priminti tėvams ir vaikams apie organizuojamas konsultacijas.

Jei mokslo metų eigoje iškyla sunkumų, papildomai skiriamos tam mokiniui konsultacinės valandos spragoms šalinti. Žinoma, tai derinama su mokiniu, informuojami tėvai, nurodomos priežastys, kodėl reikia konsultacinės valandos, kokio tikimasi rezultato. O rezultatas yra tik tada, kai darbas vyksta komandoje: mokinys, mokytojas, tėvai“, – teigė ji.

Tuo tarpu, S.Balčiuvienė pridūrė, kad patys tėvai turėtų vaikus paraginti dalyvauti konsultacijose, o ne rinktis korepetitorius.

„Tenka girdėti, kad korepetitorių paslauga brangi. Korepetitorius dažniausiai dirba su vienu ar dviem mokiniais, o konsultacijų metu kartais tenka dirbti ir su grupe mokinių. Todėl vaikus dalyvauti konsultacijose turėtų paraginti tėvai.

Manome, kad korepetitorius mokiniai mieliau renkasi dėl medžiagos pateikimo specifikos ar simpatijų žmogui. Papildomų valandų yra pakankamai ir mokytojas turi numatęs spragų šalinimo ar praleistų temų spragų šalinimo planą“, – kalbėjo S.Balčiuvienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.