„INOprogresas“ – pozityvi žinia visuomenei

Transporto pramonė gyvybiškai svarbi viso pasaulio ekonomikai. Ji apima transporto priemonių ir kuro gamybą bei paskirstymą. Transporto sritis taip pat yra prekių ir paslaugų tiekimo grandinės dalis, todėl itin svarbu kalbėti apie šios pramonės inovacijas.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2017-10-31 09:53, atnaujinta 2017-10-31 09:56

Progresyvios Lietuvoje sukurtos transporto inovacijos sėkmingai konkuruoja su tarptautiniais produktais, o pasaulinei transporto pramonei siūlo naujus, iki šiol niekam negirdėtus sprendimus.

Naujausioje „INOprogreso“ laidoje pristatytos 3 lietuvių transporto inovacijos. Savo įžvalgomis apie jas dalinasi Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) profesorius ir Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.

– Kokios transporto tendencijos Lietuvoje?

– Yra keletas įmonių, užsiimančių inovacijų paieška ir jų diegimu transporto sektoriuje. Ar tai galima pavadinti inovacijų proveržiu? Galbūt ir ne, tačiau šios bendrovės tikrai prisideda prie Lietuvos žinomumo pasaulyje, o jų produktai duoda puikių rezultatų.

Kaip pavyzdį galėčiau paminėti įmonę, kurios pagrindinė veikla – mikroautobusų perdarymas: ilginimas, žeminimas, keleivinio salono įrengimas ir t. t. Bet šie lietuviai užsiima ir inovatyviais projektais, pvz., hibridinio mikroautobuso ar mikroautobuso kompozicinio kėbulo kūrimas.

Tokie projektai tikrai reti. Kita bendrovė sukūrusi prailgintos ridos troleibusą, o šiuo metu konstruoja elektrinį autobusą. Dar vienas pavyzdys – įmonė, kurianti inovatyvius gamtinių dujų ir vandenilio mišinius, kuriuos gali naudoti dujinės transporto priemonės.

– Aptarkime laidoje „INOprogresas“ pristatytas transporto inovacijas.

– Išmani motociklų signalizacija unikali; ji turėtų būti patraukli vartotojams. Jeigu tai – ir ne pagrindinis apsaugos būdas, jis galėtų būti puiki papildoma apsauga. Be to, ši sistema man atrodo labai paprasta, nesudėtinga ir turinti platų pritaikymą – nebūtinai tik motociklams ir nebūtinai apsaugoti nuo vagysčių.

Ekonomiško važiavimo sprendimai tikriausiai dar ilgą laiką išliks labai svarbūs, todėl tokie projektai itin paklausūs. Pačio projekto idėja nėra labai nauja – tokias sistemas automobilių gamintojai jau seniai diegia į krovininius savo automobilius, o daugelyje jų tiesiog neįmanoma be gamintojo sutikimo įlįsti į valdymo sistemą. Dėl šios priežasties man būtų labai įdomu išbandyti, kaip pritaikomas lietuvių sukurtas produktas.

Hibridinis sunkvežimis – automobilis, prisidedantis prie aplinkos taršos mažinimo. Puiku, kad lietuviškos įmonės gali įgyvendinti tokius projektus. Taip pat labai svarbu, kad jie neapsiribotų tik vienetinių egzempliorių sukūrimu, bet būtų vystoma ir komercializacija.

– Ką manote apie „INOprogresą“?

– Tai – gera laida. Visuomenei ji skleidžia pozityvią žinią, kad ir Lietuvoje yra kūrybingų žmonių, sugebančių daryti unikalius darbus.

– Ko palinkėtumėte būtent tokiems lietuviams?

– Sėkmės kuriant inovatyvius produktus. Linkiu, kad pasaulyje jūsų niekas nepavytų!

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.