„Samsung“ išmanieji telefonai vis dar valdo, bet jau silpniau

Pirmą kartą po ketverių metų „Samsung“ dalis pasaulinėje išmaniųjų telefonų rinkoje sumažėjo. Tik neskubėkite džiaugtis „Apple“ gerbėjai ir „Samsung“ nekentėjai – „iPhone“ rinkos dalis mažėja dar sparčiau, o „Samsung“ pirmąjį šių metų ketvirtį pasaulyje pardavė 89 mln. išmaniųjų telefonų – gerokai daugiau negu 69,4 mln., kurie buvo parduoti per tą patį laiką praėjusiais metais. Pažiūrėkime, kas tie drąsuoliai, atkandę „Samsung“ rinkos gabalėlį, – gal lengviau bus rinktis kitą išmanųjį telefoną?

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Apr 30, 2014, 6:27 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 10:39 AM

Ar gali būti kas nors nuobodžiau nei metų ketvirčio finansinės ataskaitos? Na, gerai, pasiduodu – pokalbių apie kultūrą televizijoje, matyt, niekas neaplenks, bet mes ne apie tai. Žvelgiant į sausus ataskaitų skaičius galima puikiai pamatyti, kokios dabar tendencijos, kurie gamintojai pritraukia daugiau gerbėjų.

Taigi pirmąją vietą pasaulyje užimančios „Samsung“ apyvarta lyg ir išaugo – parduota beveik 20 mln. išmaniųjų telefonų daugiau. Tačiau per metus rinkos dalis krito nuo 32,4 proc. iki 31,2 proc. Tai akivaizdžiai parodo, kad išmaniųjų telefonų pardavimas pasaulyje vis dar auga kosminiu greičiu, tačiau kažkas kitas auga greičiau.

Antrąją vieną užimanti „Apple“ aršiai konkuruoja su „Samsung“ brangiausių įrenginių segmente, o pigesnių ji tiesiog neturi. Taigi per pirmąjį metų ketvirtį pardavusi 43,7 mln. „iPhone“ kompanija irgi padidino pardavimą (prieš metus pardavė 37,4 mln.), tačiau taip pat prarado rinkos dalį – buvo 17,5 proc., liko 15,3 proc.

Visais atvejais šie konkurentai kartu valdo 46,5 proc. pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos ir kitų konkurentų tiesiog neturi. Ir abu labiausiai kenčia nuo pigesnius telefonus siūlančių mažųjų gamintojų, kurie atsikanda vis didesnę rinkos dalį.

Tiesa, trečiojoje vietoje pagal apyvartą pasaulyje esanti „Huawei“ šiais metais neaugo – pardavusi 13,4 mln. įrenginių (prieš metus – 10 mln.), išsaugojo tuos pačius 4,7 proc. rinkos. Didiesiems berniukams nerimą gali kelti nebent tai, kad „Huawei“ apyvarta gerokai ūgtelėjo Europoje.

O štai „Lenovo“ gali priversti apsidairyti. Nors „Motorola“ prijungimas kol kas nėra skaičiuojamas ir įtakos dominavimui rinkoje neturi, „Lenovo“ rinkos dalis pirmąjį šių metų ketvirtį pasiekė 4,7 proc., o tai gerokai daugiau nei prieš metus turėti 3,9 proc. Pardavusi 13,3 mln. išmaniųjų telefonų „Lenovo“ išsiveržė iš Kinijos rinkos ir itin sparčiai populiarėja Rusijoje.

Bendra pasaulio tendencija yra ta, kad labiausiai išmaniųjų telefonų pardavimas auga Azijoje, o greičiausiai krinta Šiaurės Amerikoje. Nors ten šiek tiek augo LG populiarumas, tai bene vienintelė vieta pasaulyje, kurioje išmaniųjų telefonų pardavimas mažėja.

Gal dėl to, kad visi jų jau prisipirko, tačiau ekspertai linkę kaltinti ten veikiančių operatorių sprendimą nebeteikti subsidijų naujų telefonų pirkėjams. Na, ir gerai – kur tai matyta, kad turtingi nenori būti išmanūs už savaitės atlyginimą, o mes išmanėjame, nors už tai plojame mėnesio algą?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.