Baltijos šalių interneto rinka: maža, bet imli

Baltijos šalys – vienas iš mažiausiai interneto vartotojų turinčių regionų Centrinėje ir Rytų Europoje. Tačiau pagal interneto skvarbą Estija, Latvija ir Lietuva nusileidžia tik Čekijai.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 11, 2014, 4:40 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 11:13 PM

Tai, kad bent trys iš keturių suaugusių Baltijos šalių gyventojų naudojasi internetu, lemia, jog regione sparčiai įsigali naujovės – internautai vis dažniau žiūri televiziją internete ir aktyviau naudojasi mobiliaisiais įrenginiais. Šias tendencijas naujausioje „gemiusKnowledge“ ataskaitoje aptaria rinkos ekspertai.

Lietuvos interneto vartotojai, „Gemius“ duomenimis, naršymui skiria vis daugiau laiko: palyginus 2012 m. ir 2013 m. gruodžio duomenis, internete praleidžiamas laikas išaugo 21 minute. Taip pat didėjo ir įsitraukimas – atversta 27 puslapiais daugiau.

Vis dėlto nuopelnai dėl augimo priklauso jauniausiems (7–24 m.) internautams, o vyresnio amžiaus lankytojų įsitraukimas mažėjo.

Tokios tendencijos vyrauja ir kitose Baltijos šalyse: Estijoje ir Latvijoje, kuriose vyresni lankytojai sudaro didesnę auditorijos dalį, įsitraukimas ir internete praleidžiamas laikas mažėjo.

Pasak „Gemius“ verslo konsultanto Maciejaus Milewskio, įsitraukimo mažėjimas atspindi tai, kad vartotojai vis dažniau naršymui renkasi mobiliuosius įrenginius: „Internete praleidžiamo laiko kritimas atspindi perėjimą prie mobiliųjų programėlių, kurių matavimas nebuvo įtrauktas į šią studiją.“

Lietuvoje mobiliųjų įrenginių naudojimas, pagal generuojamą srautą, išaugo nuo 1 proc. 2012 metais iki 12 proc. 2013-ųjų pabaigoje. Estijoje išmaniesiems įrenginiams 2013 m. Teko 10 proc. interneto srauto, o Latvijoje – 7 proc.

Populiarėja ne tik mobilieji įrenginiai, bet ir video turinys, ypač – skirtas vietinei rinkai. Tokio pobūdžio svetainių populiarumą liudija tai, kad į vaizdo turinį orientuotos lietuviškos svetainės pateko į labiausiai lankytojų skaičių auginusių svetainių dešimtuką.

Lietuvos interneto vartotojo portretas

Lietuvoje didesnę internautų dalį sudaro moterys (53 proc.). Aktyviausia ir gausiausia amžiaus grupė – 15–24 m. jaunimas (21 proc.). Vis dėlto interneto vartotojai pagal amžių yra pasiskirstę pakankamai tolygiai: 25–34 m., 35–44 m. ir 45–54 m. internautai sudaro po 18 proc. visų naršančiųjų.

Didžiausią dalį pagal gyvenamąją vietą sudaro vilniečiai (27 proc.), šiek tiek mažiau yra rajonų centrų gyventojų (18 proc.) ir kauniečių (17 proc.).

Tai, kad Lietuvos gyventojai yra itin išsilavinę, atspindi faktas, jog ketvirtadalis internautų turi aukštąjį išsilavinimą.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.