Lietuviai sukūrė produktą, kurio pavydi net „eBay“

Dveji metai darbo, apie 3 mln. litų investicijų, vienam projektui atsidavę dešimtys darbuotojų, o viso to rezultatas – atvirojo kodo platforma, kurią nemokamai gali naudoti bet kas. Tokią strategiją pasirinkusi lietuvių kompanija NFQ neslepia sulaukusi didžiulio susidomėjimo naujuoju produktu – el. komercijos svetainių varikliu ONGR. Ir net sugeba iš jo uždirbti.

Pirmą kartą viešai ONGR platforma buvo pristatyta šį mėnesį vykusioje programuotojų konferencijoje „Symfony Live“.
Pirmą kartą viešai ONGR platforma buvo pristatyta šį mėnesį vykusioje programuotojų konferencijoje „Symfony Live“.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

Nov 21, 2014, 8:19 PM, atnaujinta Jan 20, 2018, 9:51 PM

Kiekvienam produktui svarbu ne tik jo idėja, bet ir pavadinimas. Lietuviui raidės ONGR mažai ką sako, tačiau idėjos autoriai aiškina, kad šis pavadinimas yra kilęs iš žodžio „onager“, kuris išvertus iš anglų kalbos reiškia laukinį asilą. Tokio gyvūno stilizuotas atvaizdas yra ir platformos logotipe.

Be abejo, toks pavadinimas sulauks ne tik dėmesio, bet ir įvairių vertinimų. NFQ direktorius Paulius Insoda aiškina, kad šis gyvūnas pasirinktas neatsitiktinai: „Laukinis asilas yra greitai bėgti galintis, stiprus, užsispyręs, atkaklus gyvūnas – visai kaip mūsų platforma. Pavadinimą sugalvojome mes. Tiesiog norėjome simbolio, kuris parodytų geriausias ONGR savybes ir kartu būtų smagus.“

Su „Google“ ir „eBay“ (dar) nesivaržo

Pirmą kartą viešai ONGR platforma buvo pristatyta šį mėnesį vykusioje programuotojų konferencijoje „Symfony Live“. Kompanijos vadovas teigia, kad ji tapo vienu iš renginio atradimų, kuris buvo aptarinėjamas tiek konferencijos, tiek dūzgių metu.

Tad kas yra „laukinis asilas“ ONGR? Tai – platforma, kuri padeda didelėms interneto parduotuvėms paspartinti veikimą, sumažinti poreikius serveriams ir leidžia plėsti funkcionalumą nekeičiant esamų sistemų. Paprasčiau sakant, ONGR paspartina svetainės veikimą, tuo pačiu sumažindamas serverių apkrovas, net jei vienu metu tinklalapį užplūsta tūkstančiai lankytojų.

ONGR komandos vadovas Simonas Šerlinskas priduria, kad užsukę į interneto parduotuvę ar kitą el. komercijos tinklalapį vartotojai lakstančių laukinių asilų nematys – jie dirba sistemos viduje. Tyliai ir nepastebimai.

„Ši platforma atsistoja tarp vartotojo matomos portalo dalies (vartotojo sąsajos arba, kaip sako programuotojai, „front end'o“) ir vidinių sistemų – duomenų bazių, verslo valdymo, importo ir eksporto, buhalterijos, mokėjimų apdorojimo ir kt. (vadinamojo „back end'o“). ONGR pagreitina bendravimą tarp šių dalių“, – teigė jis.

Paprašius pademonstruoti „laukinio asilo“ privalumus, S.Šerlinskas pasiūlė apsilankyti vokiškoje svetainėje HomeToGo.de ir „pažaisti“ su paieška. Jau pradėjus vesti pirmąsias raides, svetainėje parodomi paiešką atitinkantys skelbimai, nors konkurentų svetainėse per tiek laiko vartotojui, geriausiu atveju, būtų pasiūlyti tik vedamos frazės pabaigimo variantai. Kuo daugiau kintamųjų ar filtrų paieškoje naudojama, tuo greičiau veikia ONGR.

Ei, aš žinau, kam tai praverstų – „Google“! Ar nebūtų šaunu kaskart, vos pradėjus vesti raktažodį, matyti rezultatus?

Tačiau pašnekovai aiškina, kad jų sukurta platforma nėra skirta būtent paieškai. Tai – kur kas platesnės paskirties produktas, o paieška yra tik nedidelė jo dalis. Be to, varžytis su „Google“ programuotojų sugebėjimais lietuviai neketina.

„Google“ technologiškai yra visiškai skirtingas produktas. ONGR yra ne vien paieška, tai – platforma, ar, kitaip tariant, paketas, skirtas e. komercijos projektų kūrimui ir jų efektyvumo didinimui. ONGR yra skirtas individualiems e. komercijos klientams ir jų poreikiams, o „Google“ – visam internetui pačia plačiausia prasme. Kažin, ar kas nors šiandien gali varžytis su „Google“ inžinieriais ir technologiniais ištekliais. Bet mes to ir nedarome. Tai tiesiog skirtingi produktai“, – sakė S.Šerlinskas.

O kaip tuomet „eBay“? NFQ atstovai teigia, kad iš principo jų platforma tokiems projektams ir yra skirta. Tik sunku pasakyti, kokią naudą ji suteiktų tokio masto portalams, kaip „eBay“ ar „Amazon“, mat jų naudojamos technologijos jau dabar yra gerokai tobulesnės nei daugelio rinkos vidutiniokų. 

Užtat interneto milžinams nerimo gali sukelti tai, kad aukščiausio lygio technologijos tampa prieinamos ir gerokai smulkesniems projektams už mažą kainą. Mat jų pačių naudojamas technologijas dešimtmečius kuria šimtų, jei ne tūkstančių, programuotojų dydžio komandos.

Dirba tam, kad uždirbtų

Pašnekovai vieną po kito vardija pirmuosius ONGR platformos naudotojus – Vokietijos el. komercijos projektus. Vieni nusprendė šia platforma papildyti jau esamas sistemas, kiti pasirinko visą svetainės veikimą patikėti lietuvių „laukiniam asilui“. Jis jau padėjo sutaupyti išlaidų serverių nuomai, bet tai nėra pagrindinis privalumas.

„Taupyti yra gerai, tačiau pagrindinis ONGR privalumas yra galimybė daugiau uždirbti. Daugiau uždirba greičiau veikiantys portalai. Mūsų klientų portaluose paieškos laikas trumpėja iki 10 kartų, o pačios sudėtingiausios paieškos visada įvykdomos greičiau nei per 100 milisekundžių – tai vartotojui jau yra nepastebimas laiko tarpas, t.y. jam atrodo, kad puslapis veikia sklandžiai ir reaguoja akimirksiu, o tai reiškia gerą vartotojo patirtį“, – pastebėjo S.Šerlinskas.

Puiku, bet kas iš to jums? Juk produktas atvirojo kodo (kitaip sakant, nemokamas). NFQ atstovai pripažįsta, kad jiems tai – nauja sritis, tačiau dėl nuostolių nesijaudina: tegul produktu naudojasi, kas tik nori, o jie uždirbs iš klientų, kuriems patys kurs sprendimus su savo platforma arba padės ja naudotis. Be to, atvirasis kodas padeda didinti produkto žinomumą, leidžia jį išbandyti daugiau programuotojų ir el. verslo atstovų.

„Ne visos kompanijos apskritai turi programuotojų, o daugybė e. komercijos įmonių visas arba dalį programavimo paslaugų perka iš išorės. Vienos programavimo paslaugų įmonės gali tiesiog programuoti pagal klientų pageidavimus, naudodamos tradicinius įrankius, o NFQ turi ne tik ilgametę patirtį programuojant ir kuriant didelius e. verslo projektus, bet dar ir inovatyvų įrankį ONGR, kuris didina ir kitų paslaugų populiarumą“, – sakė P.Insoda.

Į ONGR kompanija per mažiau nei dvejus metus investavo apie 3 mln. Lt ir šios investicijos jau atsipirko. Su ONGR dirba apie 40 įmonės darbuotojų, o pačią platformą plėtoja apie 10 programuotojų. Iš viso NFQ turi apie 230 darbuotojų, tad galima drąsiai sakyti, kad „laukinis asilas“ tapo svarbia kolektyvo dalimi.

NFQ direktoriaus teigimu, naujojo produkto Lietuvoje dar nenaudoja nei viena el. komercijos svetainė, tačiau kelios kompanijos jau išreiškė susidomėjimą. Vis dėlto jis nesitiki, kad produktas sudomins visus: „Didžiausią naudą pajaustų didelės apimties portalai. Mūsų dabartiniai ONGR klientai turi milijonus lankytojų per dieną, milijonus prekių, milijonines apyvartas. Pasaulyje tokių projektų galime skaičiuoti tūkstančiais, o jų bendrą apyvartą – šimtais milijardų eurų. Atsižvelgiant į Lietuvos rinkos dydį, ONGR naudojimas didesnį verslo pranašumą suteiktų tik patiems didžiausiems mūsų šalies žaidėjams“, – mano jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.