Nuolat tikrinantiems elektroninį paštą – liūdnos žinios

Elektroninis paštas – XXI amžiaus priklausomybė. Tyrimai rodo, kad pusė darbingo amžiaus žmonių elektroninio pašto dėžutę tikrina per atostogas ir laisvadieniais, o daugiau nei du trečdaliai tai daro ir po darbo. Specialistai sako, kad tai gali būti įspėjimas apie rimtesnius psichologinius sutrikimus.

Kai žmogus prieš miegą tikrina el. paštą, nes negali užmigti nuolatos galvodamas, jog kas nors jam parašė, tai gali būti ženklas, kad žmogus turi psichologinių problemų.<br>123rf nuotr.
Kai žmogus prieš miegą tikrina el. paštą, nes negali užmigti nuolatos galvodamas, jog kas nors jam parašė, tai gali būti ženklas, kad žmogus turi psichologinių problemų.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 9, 2015, 2:33 PM, atnaujinta Oct 27, 2017, 5:11 AM

„Norint atsikratyti šios priklausomybės, pirmiausia reikia suvokti tai, kad elektroninis paštas nėra pirminės komunikacijos būdas. Kai kas nors „dega“, laiško nerašome, o skambiname. Todėl nebūtina tikrinti elektroninio pašto kas minutę, nes jame esanti informacija nėra itin skubi. Nuolat nutraukdami darbus tam, kad pažiūrėtumėme gautus laiškus ar aukodami laisvalaikį jų skaitymui tik pakenkiame sau, mažiname efektyvumą darbe“, – teigė verslo konsultacijų ir mokymų bendrovės „Grand Partners“ vyriausioji konsultantė Ieva Iacob.

Jos teigimu, tik nedaugelio specialybių žmonėms elektroninis paštas yra pagrindinė komunikacijos priemonė. Tai – logistikos specialistai, administratoriai, pardavimų vadybininkai ir dar kelių profesijų atstovai.

Kitiems patartina elektroninį paštą tikrinti keturis kartus per dieną, kai susiduriame su dėmesio nuosmukiu: vos atėjus į darbą, prieš ir po pietų pertraukos bei prieš darbo pabaigą.

„Problema atsiranda tuomet, kai žmonės pranešimus apie gautą elektroninį laišką gauna į mobilųjį telefoną arba jam tai įkyriai praneša elektroninio pašto programa. Žinodamas, kad gavo laišką, žmogus nebegali sukaupti viso dėmesio į tuo metu atliekamą darbą. Mobiliojo telefono pypsėjimas gavus elektroninį paštą per atostogas apskritai neturi būti toleruojamas. Atostogaujant paskyra turėtų būti atjungta nuo mobiliojo telefono programėlės“, – teigė konsultantė.

Ji pastebėjo, kad netgi pranešus kolegoms ir klientams apie suplanuotas atostogas, kai kurie vis tiek siunčia laiškus manydami, kad juos atostogaujantis perskaitys grįžęs. Tačiau nesusimąsto, kad kai kurie kolegos atsiradus mažiausiai galimybei tikrins el. pašto dėžutę.

„Jei norite skaityti elektroninį paštą pirmosiomis ir paskutiniosiomis atostogų dienomis, dar nieko baisaus. Bet jei atostogų viduryje ieškote interneto kavinės ar kito interneto prieigos taško tam, kad įlįstumėte į pašto dėžutę, tai jau yra panašu į ligą. Psichologai tai lygina su situacija, kai išeidamas iš namų žmogus dešimt kartų patikrina, ar durys užrakintos“, – pastebi I.Iacob.

JAV ir Didžiojoje Britanijoje atlikto tyrimo duomenimis, 19 proc. žmonių tikrina elektroninį paštą net prieš miegą, gulėdami lovoje.

„Kai žmogus prieš miegą tikrina el. paštą, nes negali užmigti nuolatos galvodamas, jog kas nors jam parašė, tai gali būti ženklas, kad žmogus turi psichologinių problemų. Blogiausia tai, kad toks, atrodytų, nekaltas veiksmas gali pranašauti apie kur kas rimtesnes psichologinės sveikatos problemas“, – pastebi verslo konsultantė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kandidatų į prezidentus debatai – ar ryškėja skirtumai?