Lombarde pigiau pirktas telefonas kauniečiui virto bėda

Daugelis besirinkdami išmanųjį telefoną bent jau svarsto galimybę sutaupyti ir pirkti „iš rankų“ pigiau. Skelbimų daugybė, įrenginiai atrodo kaip nauji, o pardavėjai noriai suteikia garantijas. Bet kaunietis Albinas, prieš dvejus metus iš lombardo įsigijęs išmanųjį telefoną, įsitikino – vien garantija negarantuoja, kad neliksi ant ledo. Ir be pirkinio, ir be pinigų.

Jei perkate prekę iš kito asmens, reikalaukite iš jo nuosavybės teisę patvirtinančių dokumentų – sutarties ar kvito.<br>„123rf.com“ nuotr.
Jei perkate prekę iš kito asmens, reikalaukite iš jo nuosavybės teisę patvirtinančių dokumentų – sutarties ar kvito.<br>„123rf.com“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis („Lietuvos rytas“)

2015-07-17 15:43, atnaujinta 2017-10-25 15:31

Įsigijęs telefoną “LG Optimus L7 II“ kaunietis Albinas nusipirko ir gyvenimišką pamoką: jei perki naudotą telefoną, planšetinį kompiuterį ar kitą įrenginį, pasirūpink ne tik jo garantija, bet ir čekiu. Antraip gali likti be nieko.

Atsirito gedimų banga

Kad nekiltų nesklandumų, Albinas patikrino telefono IMEI kodą – garantija galioja. Sumokėjęs 500 litų vyras sukirto rankomis su pardavėju ir abu patraukė savais keliais. Tuomet viskas atrodė gražu: garantija, dokumentai, įkroviklis ir kiti įrenginiui priklausantys aksesuarai, o kaina bent keliais šimtais litų mažesnė nei perkant iš parduotuvės.

Netrukus pirkėjas pastebėjo pirmąjį defektą – įkraunant bateriją dingsta ryšys. Įrenginys, kaip ir priklauso, buvo sutaisytas ir grąžintas savininkui. 

Pusantrų metų telefonas problemų nekėlė, o po to prasidėjo gedimų banga.

Albinui į garantinės priežiūros saloną teko kreiptis net 7 kartus, kaskart dėl skirtingų gedimų. Galiausiai taisytojams trūko kantrybė: jie nustatė, kad telefonas yra brokuotas, todėl savininkas turi kreiptis į pardavėją dėl keitimo arba pinigų grąžinimo.

Lombardas vargu ar tokius įsipareigojimus užsikraus, tad kaunietis susirado pirmąją pirkimo vietą. Paaiškėjo, kad tai – bankrutavusi įmonė, kurios įsipareigojimus perėmė „Tele2“.

„Nuvykau į saloną, darbuotojai patikrino dokumentus, sako – nesutampa įrenginio pirkėjo asmens kodas, todėl nieko nekeis ir negrąžins, nebent ateičiau su tikruoju pirkėju. Kur aš jį rasiu?

Nusprendžiau vėl kreiptis į garantinio taisymo vietą, kad bent grąžintų telefoną, nes pastarasis gedimas buvo nedidelis – neskaitė atminties kortelės. Jie grąžinti nebegali: įrenginys nurašytas“, – pasakojo Albinas.

Kitaip sakant, vyras liko ir be telefono, ir be pinigų – vien su lapeliu rankoje, kuriame parašyta, kad gaminys brokuotas.

Negavo čekio

Didžiausia Albino klaida buvo ta, kad jis iš lombardo nepaėmė jokio pirkimą patvirtinančio dokumento, tarkime, čekio. Su juo galėtų kreiptis į pardavėją dėl prekės keitimo ar pinigų grąžinimo, o lombardui jau tektų ieškoti galų. Mat, pagal Civilinį kodeksą, už prekę atsakingas pardavėjas, t.y. tas, kuriam pirkėjas sumokėjo pinigus, net jei tai fizinis asmuo.

Neišdavę čekio lombardo darbuotojai nesunkiai nusikratė bet kokios atsakomybės. Ir dar išvengė mokesčių.

Tapo sukčių auka

Būtų galima tikėtis ir pirmojo įrenginio pardavėjo geranoriškumo – šiuo atveju jo įsipareigojimus perėmusios bendrovės „Tele2“.

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas teigė, kad bendrovė mielai pritaikytų išimtį ir telefoną pakeistų, tiktai su viena sąlyga: jei klientas įvykdys buvusio savininko įsipareigojimus ir padengs susikaupusią skolą.

„Deja, šis klientas tapo sukčių auka. Telefonas, kurį jis įsigijo lombarde, 2013-aisiais buvo parduotas kitam klientui, kuris visą kainą turėjo sumokėti dalimis.

Tačiau, be pradinės įmokos, sumokėtos salone, daugiau jokių mokėjimų už įrangą negavome.

Štai dabar sužinojome, kad aparatas tais pačiais metais buvo parduotas lombardui, kuris jį perpardavė dabartiniam savininkui. Per tą laiką skola augo ir šiuo metu siekia 516,26 euro“, – teigė korporacinės komunikacijos direktorius.

Trečias variantas – rašyti pareiškimą policijai dėl patirtos žalos įsigijus neteisėtai parduotą daiktą. „Et, ką jau čia. Užmiršiu aš tą telefoną, tiek to“, – ranka numojo Albinas.

Kaip išvengti sukčių

Garantinę priežiūrą servisai gali atlikti ir turėdami tik garantinį taloną, tačiau keičiant prekę ar norint susigrąžinti pinigus jau būtinas pirkimą patvirtinantis dokumentas. Taigi visuomet reikalaukite čekio ir saugokite jį, bent kol galioja garantija.

Už prekę visada atsakingas pardavėjas, nesvarbu, kur ji buvo pirkta anksčiau, – lombarde, turguje, iš kito žmogaus, radus skelbimą ir t.t. Būtent jam ir turite pateikti pretenzijas.

Jei perkate prekę iš kito asmens, reikalaukite iš jo nuosavybės teisę patvirtinančių dokumentų. Įsigyjant telefoną, planšetinį kompiuterį ir panašius pirkinius tai yra sutartis ar pirkimo kvitas. Įsitikinkite, kad už perkamą įrenginį visiškai atsiskaityta jo ankstesniam pardavėjui, priešingu atveju įranga gali būti užblokuota dėl skolos.

„Labai paprastas patarimas: nesusigundykite siūlymais įsigyti naują telefoną su galiojančia garantija, bet pigiau nei operatoriaus salone. Telefonas gali būti gerokai pigesnis tada, kai yra vogtas ar įsigytas sukčiaujant. Nusipirkęs tokį daiktą žmogus, kaip ir šiuo atveju, yra visiškai neapsaugotas. Negana to, jo įranga greičiausiai bus blokuota“, – sakė „Tele2“ atstovas A.Baranauskas.Detect languageAfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBelarusianBengaliBosnianBulgarianCatalanCebuanoChichewaChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEsperantoEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreekGujaratiHaitian CreoleHausaHebrewHindiHmongHungarianIcelandicIgboIndonesianIrishItalianJapaneseJavaneseKannadaKazakhKhmerKoreanLaoLatinLatvianLithuanianMacedonianMalagasyMalayMalayalamMalteseMaoriMarathiMongolianMyanmar (Burmese)NepaliNorwegianPersianPolishPortuguesePunjabiRomanianRussianSerbianSesothoSinhalaSlovakSlovenianSomaliSpanishSundaneseSwahiliSwedishTajikTamilTeluguThaiTurkishUkrainianUrduUzbekVietnameseWelshYiddishYorubaZuluAfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBelarusianBengaliBosnianBulgarianCatalanCebuanoChichewaChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEsperantoEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreekGujaratiHaitian CreoleHausaHebrewHindiHmongHungarianIcelandicIgboIndonesianIrishItalianJapaneseJavaneseKannadaKazakhKhmerKoreanLaoLatinLatvianLithuanianMacedonianMalagasyMalayMalayalamMalteseMaoriMarathiMongolianMyanmar (Burmese)NepaliNorwegianPersianPolishPortuguesePunjabiRomanianRussianSerbianSesothoSinhalaSlovakSlovenianSomaliSpanishSundaneseSwahiliSwedishTajikTamilTeluguThaiTurkishUkrainianUrduUzbekVietnameseWelshYiddishYorubaZulu Text-to-speech function is limited to 100 charactersOptions : History : Help : Feedback

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.