Stipraus mobiliojo ryšio operatorių pasipriešinimo sulaukė Telecentro planai modernizuoti 4G ryšio tinklą, „WiMax“ technologiją pakeičiant LTE.
Pasak Telecentro generalinio direktoriaus Remigijaus Šerio, tokia pati situacija Lietuvos mobiliojo ryšio rinkoje buvo 2000–2003 metais, kai du mobilieji operatoriai, „Omnitel“ ir „Bitė“, nuožmiai priešinosi didesnei konkurencijai rinkoje ir bandė varžyti trečiojo mobiliojo operatoriaus „Tele2“ atėjimą, kuris netrukus iš pagrindų pakeitė konkurencinę aplinką ir negrįžtamai sumažino mobiliojo ryšio kainas.
„Telecentras jau šešerius metus yra Lietuvos mobiliojo ryšio duomenų perdavimo rinkos žaidėjas. Dar 2009 metais į mobiliojo interneto rinką atėjusi įmonė įžvelgė didelį mobiliojo duomenų perdavimo paslaugos potencialą ir pradėjo teikti 4G mobiliojo interneto paslaugas „Mezon“ naudodama „WiMax“ technologiją. Tuo metu Telecentro konkurentai – mobiliojo ryšio operatoriai – buvo susikoncentravę į balso paslaugas, o duomenų perdavimo paslaugas teikė tik kaip papildomą paslaugą. Ir tik pradėjus kristi pajamoms iš balso, operatoriai pradėjo vystyti duomenų perdavimo paslaugas“, – sako R.Šeris.
Tačiau 2009 metais pažangia laikyta „WiMax“ technologija pasauliniu mastu neįsitvirtino. 2013 metais gamintojai pradėjo stabdyti „WiMax“ klientinės ir tinklo įrangos gamybą, o „WiMax“ naudoję paslaugų teikėjai ir operatoriai pradėjo atsisakyti šios technologijos ir migruoti į LTE.
2014 metais Telecentras, pritarus bendrovės valdybai, priėmė sprendimą dėl interneto paslaugos „Mezon“ techninės platformos modernizavimo – „WiMax“ migravimo į LTE platformą.
„WiMax“ tinklas dar bus palaikomas porą metų, kol „Mezon“ klientai migruos į LTE tinklą.
Telecentro pranešime nurodoma, kad perėjimas prie LTE technologijos, kuriam stipriai priešinasi mobilieji operatoriai, leis efektyvinti bendrovės veiklą ir teikti spartesnį bei kokybiškesnį internetą esamiems „Mezon“ paslaugos vartotojams bei pritraukti naujų.
Kad valstybės valdomos įmonės gali konkuruoti rinkoje, rodo Švedijos pavyzdys. Tarp Švedijos valstybės valdomų įmonių yra ir „TeliaSonera“, kuri Lietuvoje valdo dvi telekomunikacijų įmones – „Omnitel“ bei „Teo“.
„Telecentras, pasitelkęs aukščiausios kvalifikacijos specialistus, įgyvendina didelius pokyčius, kad dirbtų efektyviai ir kurtų pridėtinę vertę įmonei. Svarbiausia, kad sąžiningoje konkurencijoje pirmiausia laimi vartotojas, todėl kviečiame operatorius konkurencijos nebijoti ir pasikartoti prieš 15 metų išmoktas rinkos pamokas“, – teigė R.Šeris.