Programėlės, kurias per valandą gali sukurti bet kas

Net ir neturint gilių programavimo įgūdžių, per valandą bet kas gali suprogramuoti paprastą programėlę, rodančią orus, ar nesudėtingą žaidimą.

Programavimo pagrindai paremti paprasta logika ir juos nesunku paaiškinti net pradinukui.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Programavimo pagrindai paremti paprasta logika ir juos nesunku paaiškinti net pradinukui.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 3, 2015, 10:53 AM, atnaujinta Oct 1, 2017, 2:10 PM

Pasaulinės programavimo valandos iniciatyvos dalyviai Lietuvoje pastebi, jog šiuo metu išmokti programuoti – žymiai lengviau nei bet kada ir pirmuosius žingsnius galima žengti tiesiog internetinėje naršyklėje. Be to, jie ragina atsisakyti stereotipiško požiūrio, jog tai – tik vyriškas užsiėmimas.

Programavimas šiek tiek panašus į „Minecraft“ žaidimą, tik šiuo atveju kaladėlės yra virtualios ir jų kiekis neribotas“, – sako Povilas Redko, programinės įrangos sprendimus verslui kuriančios įmonės „Mediapark“ vadovas.

Anot jo, pakanka 30 minučių, kad kiekvienas berniukas ar mergaitė galėtų sukurti nedidelį, bet malonumą teikiantį kūrinį: „Programavimo pagrindai paremti paprasta logika ir juos nesunku paaiškinti net pradinukui. Būtent todėl programavimo Estijoje mokoma jau pradinėse klasėse. Tiek naujokas, tiek profesionalas turi neribotą laisvę kurti, tik vienas tai daro lėčiau, o kitas greičiau. Pavyzdžiui, per valandą gali gimti paprastos mobiliosios programėlės, kurios rodo oro sąlygas, atlieka žadintuvo funkciją, eurus verčia į litus ar pasako, kiek laiko liko iki Naujųjų metų.“

Moksleivius programavimo gudrybių mokantis „Solid Education“ vadovas Paulius Paškevičius pastebi, kad programuoti šiandien taip pat paprasta ir smagu, kaip žaisti „Lego“ ar kompiuterinius žaidimus: „Per vieną valandą moksleiviai gali sukurti paprastą kompiuterinį žaidimą ar programėlę mobiliajam telefonui. Programavimu pasidomėjus šiek tiek daugiau, per 2–3 savaites gali gimti rimtesnis žaidimas ar portalas, kuriuo naudosis tūkstančiai žmonių visame pasaulyje.“

Ragina keisti požiūrį

„Ilgą laiką buvo įprasta, kad dažniau programuoja vyrai. Pastaruosius keletą metų situacija keičiasi, bet per lėtai. Europos IT sektoriuje kasmet sukuriama apie 120 tūkst. naujų darbo vietų. Tyrimai rodo, kad pusę moksleivių, ypač mergaites, programavimas atbaido dar mokykloje, nes vis dar, nors ir netiesiogiai, perduodama žinutė, jog programavimas – berniukiškas mokslas, o ne kūrybiškas užsiėmimas. Tai liudija ir EBPO šalių statistika – merginų, baigiančių kompiuterių mokslus, dalis nesiekia 20 procentų“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

Anot jo, padėtį galima pradėti keisti ir visai paprastomis priemonėmis. Pavyzdžiui, Berklio universiteto atliktas tyrimas parodė, kad, sprendžiant šią problemą, pakanka pakeisti kompiuterių klasės aplinką. Pakeitus įprastą, „moksliukišką“ klasės aplinką, kurioje buvo gausu filmo „Star Trek“ plakatų, gaiviųjų gėrimų skardinių, į neutralesnę (su gamtos vaizdų plakatais, kavos puodeliais, vandens buteliukais), merginų susidomėjimas šia profesija pastebimai išaugo.

Mokys programuoti

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft Lietuva“, bendradarbiaudama su programavimo ir žaidimų kūrimo specialistais „App Camp“, gruodžio 11 d. rengia virtualią programavimo pagrindų pamoką, kurią galės pamatyti visi norintys tiesiogiai internetu. Taip pat skelbiamas konkursas moksleiviams sugalvoti programėlės idėją, kuri pagerintų ar kitaip padėtų jų mokykliniam gyvenimui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.