Ateitis jau čia: vaikus mokys dirbtinis intelektas

Beveik prieš 50 metų visuomeninės JAV televizijos kanalo PBS laida „Sezamo gatvė“ pasitelkė tuo metu naujausias technologijas ir iš esmės pakeitė ikimokyklinio amžiaus vaikų švietimo sistemą, mokydama vaikus bazinių dalykų – spalvų, skaičių, raidžių. Šiandien edukologų komanda suvienijo jėgas su dirbtinio intelekto kūrėjais iš IBM, kad sukurtų naujas individualizuotas mokymo platformas.

IBM „Watson“ daiktų interneto, komercijos ir švietimo padalinio vadovė Harriet Green ir Elmas iš „Sezamo gatvės“.<br>IBM nuotr.
IBM „Watson“ daiktų interneto, komercijos ir švietimo padalinio vadovė Harriet Green ir Elmas iš „Sezamo gatvės“.<br>IBM nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 11, 2016, 11:55 AM, atnaujinta May 25, 2017, 11:21 PM

Didysis Paukštis, Bertas ir Ernis, Sausainių pabaisa ir jų kaimynai iš „Sezamo gatvės“ tapo vaikų ir suaugusiųjų numylėtiniais, populiari televizijos laida buvo transliuojama daugiau nei 120 pasaulio valstybių, padėdama vaikams mokytis.

Tačiau jau po kelerių metų pūkuotos lėlės galės ne tik bendrauti su vaikais iš ekranų, bet ir, pavyzdžiui, klausytis, kaip jie skaito knygas bei pataisyti, jei žodis blogai ištariamas. Bent jau to tikisi pelno nesiekianti organizacija „Sesame Workshop“, kurianti laidas „Sezamo gatvė“, ir IBM tyrėjai, pradėję pirmąjį pasaulyje bendrą ikimokyklinio amžiaus vaikų švietimo specialistų ir besimokančios dirbtinio intelekto platformos, superkompiuterio „Watson“, bendradarbiavimo projektą.

„Mes esame įsitikinę, kad suvienijus švietimą ir naujausias technologijas galėsime iš esmės pagerinti mokymo procesą visame pasaulyje, – sako „Seesam Workshop“ vadovas Jeffrey Dunnas. – Visa žmonių karta kartu su „Sezamo gatvės“ veikėjais mokėsi pirmųjų raidžių ir skaičių, o televizija padėjo pasiekti vargingiau gyvenančius vaikus, kurie turėjo kur kas mažesnes galimybes mokytis. Dabar norime sukurti naujos kartos mokymosi instrumentus, kurie padėtų vaikams mokytis itin svarbiais jų tolesniam vystymuisi gyvenimo metais.“

Įvairių tyrimų duomenimis, per pirmuosius penkerius gyvenimo metus vaiko smegenyse vyksta itin svarbūs pokyčiai, tad šis amžius yra kritiškai svarbus tolesniam asmenybės vystymuisi ir mokymuisi. Edukologai ir IBM specialistai kurs būtent šiam amžiui pritaikytus sprendimus, kurie bus individualizuoti ir, naudodami didžiųjų duomenų išteklius, rašto ir kalbos atpažinimo technologijas, reaguos į tai, kaip vaikui sekasi įveikti vienas ar kitas užduotis.

Norime sukurti naujos kartos mokymosi instrumentus, kurie padėtų vaikams mokytis itin svarbiais jų tolesniam vystymuisi gyvenimo metais. Jeffrey Dunnas

Pavyzdžiui, „Watson“ turimos natūralios kalbos atpažinimo galimybės, kurias šiandien jau pritaiko robotų humanoidų kūrėjai, būtų taikomos ikimokyklinio amžiaus vaikų mokymui. Mažieji tokiu būdu galėtų bendrauti su kompiuteriu ar, tarkime, „Sezamo gatvės“ veikėju, kuris padėtų taisyklingai perskaityti ar ištarti naują žodį, plėstų žodyną.

„Viena svarbiausių užduočių šiandien yra sukurti besimokančią mokymo sistemą, kuri padėtų kompiuteriui suprasti, ką žmogus jau žino ir pagal tai parinktų tinkamiausią tolesnio mokymo programą“, – sako IBM Kognityvinio mokslo ir švietimo technologijų programų vadovas Satya Nitta.

IBM sukurta dirbtinio intelekto platforma, „Watson“ superkompiuteris, atstovauja visiškai naują – kognityviąją – kompiuterijos erą. Priešingai nei dabartiniai kompiuteriai, kurie turi būti suprogramuoti, kognityviosios sistemos gali mokytis remdamosi gauta informacija, jos ryšiais ir natūraliai bendrauti su žmonėmis. Dirbtinis intelektas, kitaip nei dabartiniai kompiuteriai, gali analizuoti ir išvadomis paversti didžiulius šiuo metu egzistuojančius duomenų kiekius.

Nuo pat 2011 metų, kai „Watson“ sensacingai laimėjo televizijos konkursą „Jeopardy!“, parodydamas, kad gali suprasti žmonių kalbą su visomis jos metaforomis, dviprasmybėmis ir kalbos figūromis, jo kūrėjai iš IBM pritaiko dirbtinio intelekto galimybes, kad padėtų žmonėms tokiose srityse, kaip sveikatos apsauga ir švietimas. 2014 m. buvo prognozuojama, kad jau po poros metų „Watson“ gali tapti mokytojų asistentu pamokų metu, tad bendradarbiavimas su „Sezamo gatvės“ kūrėjais kuriant naujas mokymo platformas mažiesiems yra vienas svarbių žingsnių šioje srityje.

Kaip ir septintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pabaigoje, kai buvo kuriama „Sezamo gatvė“, IBM ir „Sesame Workshop“ suburs žymiausius švietimo specialistus, mokslininkus, tyrėjus, technologijų, žaidimų kūrėjus, kurie kartu ieškos būdų, kaip kognityvioji kompiuterija galėtų padėti mokytis ikimokyklinio amžiaus vaikams.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.