Liga: kas dešimtas žaidėjas yra žaidęs visą parą be pertraukos

Nesvarbu, „Pokemon Go“, „Grand Theft Auto“ ar „World of War Craft“ – visi interneto žaidimai įtraukia ir net sukelia priklausomybę. Lyg to būtų negana, saugumo sprendimų kūrėjos ESET tyrimas atskleidė, kad žaidėjai dėl mėgstamo žaidimo yra linkę rizikuoti savo saugumu.

Žaidėjas, kaip ir bet kokią kitą priklausomybę turintis žmogus, pirmiausia mąsto apie aistros patenkinimą, o ne galimus padarinius.<br>123rf nuotr.
Žaidėjas, kaip ir bet kokią kitą priklausomybę turintis žmogus, pirmiausia mąsto apie aistros patenkinimą, o ne galimus padarinius.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 14, 2016, 10:05 AM, atnaujinta May 13, 2017, 3:40 AM

Remiantis „Google Consumer Surveys“ rugpjūtį surengtos internetinės apklausos rezultatais, 1 iš 10 žaidėjų yra žaidęs 12–24 val. be pertraukos, 6 proc. respondentų prisipažino vienu metu žaidę ilgiau nei 24 val. Dauguma – net 83 proc. – vidutiniškai žaidžia po 2 valandas kasdien. 10 proc. žaidimams skiria 2–5 val., o 3 proc. – daugiau nei 10 valandų per dieną. Taigi suprantama, iš kur jaunimo žargone atsirado žodis „noliferiai“ (negyvenantieji).

Tačiau paklausti, ar yra priklausomi nuo žaidimų, tai pripažino tik 14 proc. žaidėjų.

„Žaidimai itin įtraukia, tad nieko nuostabaus, kad daug respondentų pripažįsta žaidžiantys itin ilgai. Vis dėlto gebėjimas balansuoti tarp pareigų mokyklai ar darbui, draugų ir šeimos yra labai svarbus. Niekam nepatarčiau praleisti daugiau laiko virtualiuose fantazijų pasauliuose, nei praleidžiama realiame pasaulyje“, – tyrimo rezultatus komentavo ESET saugumo ekspertas Markas Jamesas. Respondentų paklausus, ar jie žaisdami kompiuteriu naudoja kokią nors apsaugos programinę įrangą, daugiau kaip 52 proc. atsakė neigiamai, nurodydami šias priežastis:

12 proc. žaidėjų nuomone, apsaugos programos lėtina jų kompiuterį;

8 proc. – apsaugos programos pertraukia jų žaidimus;

20 proc. įsitikinę, kad jiems nereikia apsaugos;

13 proc. erzina iššokantys langai. 36 proc. žaidėjų griežtai nurodė: jei apsaugos programa lėtintų kompiuterį, ją tuoj pat išjungtų. Be to, 32 proc. respondentų nuomone, ekrane vykstantis žaidimas yra svarbesnis nei saugumas.

Kiek saugos programos lėtina kompiuterį, tegul sprendžia patys vartotojai. Faktas, kad saugos programos gerokai trukdo įdiegti piratinius žaidimus, nes įvairias „nulaužtas“ jų dalis atpažįsta kaip kenkėjus ir blokuoja. Faktas, kad yra nemažai tokių žaidėjų, kurie kur kas noriau atjungs saugos programą, negu sumokės jiems tokį svarbų dalyką kūrusiems žmonėms už darbą. Tačiau ar tai išties taip protinga ir taupu?

„Išjungti apsaugos programą vien dėl to, kad neva ji trukdo žaisti, yra klaida. Per ilgas žaidimo valandas neapsaugotas kompiuteris gali būti užkrėstas kenkėjiškomis programomis, kurios pasisavina žaidėjo prisijungimo duomenis, ir kibernetiniai nusikaltėliai gali pasinaudoti žaidėjų paskyromis automatiniam žaidimų lošimui (angl. botting) arba jų padedami pelnyti žaidimų bonusus. Interneto apsauga – pirmoji gynybinė priemonė žaidžiant populiarius žaidimus“, – tvirtino ESET saugumo sprendimus platinančios įmonės „Baltimax“ atstovas Deividas Švėgžda.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.