Remiantis „Google Consumer Surveys“ rugpjūtį surengtos internetinės apklausos rezultatais, 1 iš 10 žaidėjų yra žaidęs 12–24 val. be pertraukos, 6 proc. respondentų prisipažino vienu metu žaidę ilgiau nei 24 val. Dauguma – net 83 proc. – vidutiniškai žaidžia po 2 valandas kasdien. 10 proc. žaidimams skiria 2–5 val., o 3 proc. – daugiau nei 10 valandų per dieną. Taigi suprantama, iš kur jaunimo žargone atsirado žodis „noliferiai“ (negyvenantieji).
Tačiau paklausti, ar yra priklausomi nuo žaidimų, tai pripažino tik 14 proc. žaidėjų.
„Žaidimai itin įtraukia, tad nieko nuostabaus, kad daug respondentų pripažįsta žaidžiantys itin ilgai. Vis dėlto gebėjimas balansuoti tarp pareigų mokyklai ar darbui, draugų ir šeimos yra labai svarbus. Niekam nepatarčiau praleisti daugiau laiko virtualiuose fantazijų pasauliuose, nei praleidžiama realiame pasaulyje“, – tyrimo rezultatus komentavo ESET saugumo ekspertas Markas Jamesas. Respondentų paklausus, ar jie žaisdami kompiuteriu naudoja kokią nors apsaugos programinę įrangą, daugiau kaip 52 proc. atsakė neigiamai, nurodydami šias priežastis:
12 proc. žaidėjų nuomone, apsaugos programos lėtina jų kompiuterį;
8 proc. – apsaugos programos pertraukia jų žaidimus;
20 proc. įsitikinę, kad jiems nereikia apsaugos;
13 proc. erzina iššokantys langai. 36 proc. žaidėjų griežtai nurodė: jei apsaugos programa lėtintų kompiuterį, ją tuoj pat išjungtų. Be to, 32 proc. respondentų nuomone, ekrane vykstantis žaidimas yra svarbesnis nei saugumas.
Kiek saugos programos lėtina kompiuterį, tegul sprendžia patys vartotojai. Faktas, kad saugos programos gerokai trukdo įdiegti piratinius žaidimus, nes įvairias „nulaužtas“ jų dalis atpažįsta kaip kenkėjus ir blokuoja. Faktas, kad yra nemažai tokių žaidėjų, kurie kur kas noriau atjungs saugos programą, negu sumokės jiems tokį svarbų dalyką kūrusiems žmonėms už darbą. Tačiau ar tai išties taip protinga ir taupu?
„Išjungti apsaugos programą vien dėl to, kad neva ji trukdo žaisti, yra klaida. Per ilgas žaidimo valandas neapsaugotas kompiuteris gali būti užkrėstas kenkėjiškomis programomis, kurios pasisavina žaidėjo prisijungimo duomenis, ir kibernetiniai nusikaltėliai gali pasinaudoti žaidėjų paskyromis automatiniam žaidimų lošimui (angl. botting) arba jų padedami pelnyti žaidimų bonusus. Interneto apsauga – pirmoji gynybinė priemonė žaidžiant populiarius žaidimus“, – tvirtino ESET saugumo sprendimus platinančios įmonės „Baltimax“ atstovas Deividas Švėgžda.