Vilnių užvaldė keisti sutvėrimai. Ir rinkimai čia niekuo dėti

Šeštadienį prasidėjusi didžiausia Lietuvoje kompiuterinių žaidimų entuziastų konferencija „Game On“ muša visus rekordus. 12000 lankytojų „Litexpo“ parodų erdves pavertė sausakimšu troleibusu. Tik kitaip nei troleibuse, čia daugelis veidų švyti jaunyste, visos akys švyti džiaugsmu, o tarp žmonių vaikšto tiek fantastinių personažų, kad atrodo kažkur čia atsivėrė portalas, sujungęs žmonių ir pokemonų, robokopų, sostų žaidimų ir dar velniažin kiek visatų vienoje erdvėje.

Stalo žaidimų erdvės Juokdarys.<br>G.Bartuškos nuotr.
Stalo žaidimų erdvės Juokdarys.<br>G.Bartuškos nuotr.
„Cosplay“ konkursas, tai lyg mados, kompiuterių ir karnavalo mišinys.<br>G.Bartuškos nuotr.
„Cosplay“ konkursas, tai lyg mados, kompiuterių ir karnavalo mišinys.<br>G.Bartuškos nuotr.
Buvo ten ir angelai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Buvo ten ir angelai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir demonai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir demonai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kostiumuoti dalyviai vienas po kito scenoje rodė, ką gali jų herojai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kostiumuoti dalyviai vienas po kito scenoje rodė, ką gali jų herojai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kai kurių apavas turėjo gerokai trukdyti lipti į tą sceną.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kai kurių apavas turėjo gerokai trukdyti lipti į tą sceną.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir, beje, klįstate, jei manot, kad tai – tik jaunimo žaidimai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir, beje, klįstate, jei manot, kad tai – tik jaunimo žaidimai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ar ne žavūs į Vilnių nužengę žaidimų personažai?<br>G.Bartuškos nuotr.
Ar ne žavūs į Vilnių nužengę žaidimų personažai?<br>G.Bartuškos nuotr.
Akivaizdus įrodymas, kad kompiuteriniai žaidimai yra gana seksualūs. Ir nepritaikyti rudens šalčiams.<br>G.Bartuškos nuotr.
Akivaizdus įrodymas, kad kompiuteriniai žaidimai yra gana seksualūs. Ir nepritaikyti rudens šalčiams.<br>G.Bartuškos nuotr.
Santechnikas Mario ne iš „Cosplay“ scenos – jis pristatė senoviškų žaidimų zoną.<br>G.Bartuškos nuotr.
Santechnikas Mario ne iš „Cosplay“ scenos – jis pristatė senoviškų žaidimų zoną.<br>G.Bartuškos nuotr.
Pasipuošti galima visiems.<br>G.Bartuškos nuotr.
Pasipuošti galima visiems.<br>G.Bartuškos nuotr.
G.Bartuškos nuotr.
G.Bartuškos nuotr.
Lietuvos paradavėjų ir užsienio gamintojų reklamos – visur.<br>G.Bartuškos nuotr.
Lietuvos paradavėjų ir užsienio gamintojų reklamos – visur.<br>G.Bartuškos nuotr.
G.Bartuškos nuotr.
G.Bartuškos nuotr.
Žaidžiantys latviai irgi mėgina sudominti lietuvius.<br>G.Bartuškos nuotr.
Žaidžiantys latviai irgi mėgina sudominti lietuvius.<br>G.Bartuškos nuotr.
G.Bartuškos nuotr.
G.Bartuškos nuotr.
Galima ne tik žaisti, bet ir konstruoti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Galima ne tik žaisti, bet ir konstruoti.<br>G.Bartuškos nuotr.
„Sony VR“ – kol kas tai virtualios realybės naujokas.<br>G.Bartuškos nuotr.
„Sony VR“ – kol kas tai virtualios realybės naujokas.<br>G.Bartuškos nuotr.
Lietuvos kariuomenė čia rado nemažai norinčių išbandyti ir ten žaidžiamus žaidimus.<br>G.Bartuškos nuotr.
Lietuvos kariuomenė čia rado nemažai norinčių išbandyti ir ten žaidžiamus žaidimus.<br>G.Bartuškos nuotr.
Nusileisti parašiutu su virtualios realybės šalmu yra baisu, bet visai saugu.<br>G.Bartuškos nuotr.
Nusileisti parašiutu su virtualios realybės šalmu yra baisu, bet visai saugu.<br>G.Bartuškos nuotr.
Jei šio parašiuto nesuvaldysi, bent jau neužsimuši.<br>G.Bartuškos nuotr.
Jei šio parašiuto nesuvaldysi, bent jau neužsimuši.<br>G.Bartuškos nuotr.
Jis – paraleliniame pasaulyje.<br>G.Bartuškos nuotr.
Jis – paraleliniame pasaulyje.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kelionė, kuri gali atrodyti tikresnė už tikrą ir jokios rizikos.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kelionė, kuri gali atrodyti tikresnė už tikrą ir jokios rizikos.<br>G.Bartuškos nuotr.
CS žaidimų salėje vyko ir konferencijos.<br>G.Bartuškos nuotr.
CS žaidimų salėje vyko ir konferencijos.<br>G.Bartuškos nuotr.
„Litexpo“ rūmūs užvaldė keistuoliai.<br>G.Bartuškos nuotr.
„Litexpo“ rūmūs užvaldė keistuoliai.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ne tik prie ekrano galima žaisti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ne tik prie ekrano galima žaisti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir taip ant kiekvieno kampo, tik kitur grūstis didesnė.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir taip ant kiekvieno kampo, tik kitur grūstis didesnė.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kai ką galima pasidaryti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kai ką galima pasidaryti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kai ką galima išmokti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kai ką galima išmokti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Galima grįžti į žilą senovę, kai dar nebuvo namų kompiuterio.<br>G.Bartuškos nuotr.
Galima grįžti į žilą senovę, kai dar nebuvo namų kompiuterio.<br>G.Bartuškos nuotr.
Senoviški žaidimai prie senų televizorių sutraukė daug entuziastų.<br>G.Bartuškos nuotr.
Senoviški žaidimai prie senų televizorių sutraukė daug entuziastų.<br>G.Bartuškos nuotr.
Senoviški žaidimai prie senų televizorių sutraukė daug entuziastų.<br>G.Bartuškos nuotr.
Senoviški žaidimai prie senų televizorių sutraukė daug entuziastų.<br>G.Bartuškos nuotr.
Senoviški žaidimai prie senų televizorių sutraukė daug entuziastų.<br>G.Bartuškos nuotr.
Senoviški žaidimai prie senų televizorių sutraukė daug entuziastų.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir taip ant kiekvieno kampo, tik kitur grūstis didesnė.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ir taip ant kiekvieno kampo, tik kitur grūstis didesnė.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kovos gali vykti ne tik erane.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kovos gali vykti ne tik erane.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kam virtualus ginklas, o kam ir svorį rankose pajusti norisi.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kam virtualus ginklas, o kam ir svorį rankose pajusti norisi.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kam virtualus ginklas, o kam ir svorį rankose pajusti norisi.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kam virtualus ginklas, o kam ir svorį rankose pajusti norisi.<br>G.Bartuškos nuotr.
Ar tai laiko švaistymas, ar lavinimasis?<br>G.Bartuškos nuotr.
Ar tai laiko švaistymas, ar lavinimasis?<br>G.Bartuškos nuotr.
Žaidimai visur.<br>G.Bartuškos nuotr.
Žaidimai visur.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kažkas sako, kad Lietuvoje nebegimsta vaikų? Matyt neužsuko į „GameOn“.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kažkas sako, kad Lietuvoje nebegimsta vaikų? Matyt neužsuko į „GameOn“.<br>G.Bartuškos nuotr.
Dar niekada VIlniuje nebuvo daugiau žaidžiančių jaunuolių vienam kvadratiniam metre, kaip šiame „GameOn“.<br>G.Bartuškos nuotr.
Dar niekada VIlniuje nebuvo daugiau žaidžiančių jaunuolių vienam kvadratiniam metre, kaip šiame „GameOn“.<br>G.Bartuškos nuotr.
Panašūs dalykai kuriami jau seniai, tačiau taip gerai jie dar niekada neveikė.<br>G.Bartuškos nuotr.
Panašūs dalykai kuriami jau seniai, tačiau taip gerai jie dar niekada neveikė.<br>G.Bartuškos nuotr.
Virtualios kovos su „HTC Vivre“. To aprašyti neįmanoma – galima tik išbandyti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Virtualios kovos su „HTC Vivre“. To aprašyti neįmanoma – galima tik išbandyti.<br>G.Bartuškos nuotr.
Žaidimų periferija gali būti įspūdingesnė už tikrus aparatus.<br>G.Bartuškos nuotr.
Žaidimų periferija gali būti įspūdingesnė už tikrus aparatus.<br>G.Bartuškos nuotr.
Žaisti galima ir taip.<br>G.Bartuškos nuotr.
Žaisti galima ir taip.<br>G.Bartuškos nuotr.
Po virtualią realybę su kanoja.<br>G.Bartuškos nuotr.
Po virtualią realybę su kanoja.<br>G.Bartuškos nuotr.
Kokir gi kompiuterių žaidimai be šokių su „kinect“?<br>G.Bartuškos nuotr.
Kokir gi kompiuterių žaidimai be šokių su „kinect“?<br>G.Bartuškos nuotr.
Šokiai kitu kampu.<br>G.Bartuškos nuotr.
Šokiai kitu kampu.<br>G.Bartuškos nuotr.
A.Stonys – visada linksmas „GameOn“ rengėjas.<br>A.Lukošiaus nuotr.
A.Stonys – visada linksmas „GameOn“ rengėjas.<br>A.Lukošiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (49)

Lrytas.lt

Oct 29, 2016, 5:21 PM, atnaujinta May 9, 2017, 11:11 PM

„Game On“ mastas kerta tik įžengus į rūmus

Galbūt savo mokyklose ar daugiabučių kiemuose „Cosplay“ scenoje dėl piniginių prizų ir dovanų besivaržantys geriausių kompiuterinių žaidimų personažų kostiumų savininkai atrodys keistuoliais, bet čia jie – žvaigždės. Tai karnavalas, kuriam kai kurie dalyviai pasiruošė taip, kad net sunku įsivaizduoti, kiek tokiam hobiui reikėjo skirti laiko.

Šalia eilės monitorių, prie kurių dvylikamečiai minko naujus žaidimus tokiomis blizgančiomis akimis, kad iškarto aišku – žmonės atsidūrė savo svajonėje. Ir dargi už tai gali gauti kokių nors prizų. Na, bent jau bandomąjį prisijungimą prie vieno ar kito naujo žaidimo.

Eilės prie virtualios realybės atrakcijų tokios, kad „HTC Vivre“, „Oculus Rift“ ar „Sony VR“ kūrėjai gali ramiai atsikvėpti – taupančių brangiems jų žaisliukams skaičius tikrai augs.

Beje, stulbinančiai daug ir lietuvių kuriamų virtualių atrakcijų. Gana komplikuotų mechaninių konstrukcijų, kurios užsidėjus virtualios realybės akinius padeda imituoti plaukimą kanoja, skrydį deltaplanu ar leidimąsi parašiutu, čia ne viena. Ir visas jas, bei joms skirtas virtualios realybės programas, gamino lietuviai.

Kol didžiojoje salėje rengėsi „Counter Strike“ pusfinaliui e-sporto profesionalai, prasibrovėme į „Šeimų salę“. Visur esantys KTU atstovai ir čia vaikučiams rodo, kaip galima sukonstruoti savo robotą, programuoti valdiklius.

Didžiuliai stalai, ant kurių sukonstruotuose miestuose ar kalnuose vyksta taktiniai mūšiai netikėtai parodo, kaip vystosi stalo žaidimai. Dabar su figūrėlėmis galima žaisti į savo kambarį iš kompiuterio ekrano perkeltus žaidimus. Pavyzdžiui, „Warkraft“.

Toliau aptikome tai, ką manėme nugrimzdus į žilą praeitį. Susigrūdę prie senoviškų kineskopinių televizorių, žaidimų kompiuteriais, kuriuos Lietuvoje paskutinį kartą buvo galima pirkti dar už rublius ar bent talonus, entuziastingi dėdulės bei jų atžalos žaidė žaidimus, sukurtus seniau negu Lietuva atgavo nepriklausomybę. Retro turi savo žavesio. Nors mirgantys ekranai ir 256 spalvų gama verčia ašaroti. Ir ne iš gailesčio, kad tai jau praeitis, o todėl, kad paskausta akys.

„Nepažaidęs, karjeros žaidimų industrijoje nepadarysi“

Išsiveržę iš minios, šalia su vovere plepančio kardinolo, pamatėme viso šio žaidimų karnavalo organizatorių, kompanijos „TeleSoftas“ vadovą Algirdą Stonį.

„Tai žaidimų kultūros paroda, kurią rengiame aktyviai padedami Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos. Ji skirta pristatyti žaidimų industriją mūsų regione. Nuo elektroninio sporto, žaidimų kūrimo iki visos periferinės įrangos, kuri jiems naudojama.

Palyginus su praeitais metais, kai „Siemens“ arenoje per dieną apsilankė 7000 žmonių, dabar turime dviejų dienų renginį „Litexpo“ ir per pirmą dieną apsilankė 12 000. Taigi, manau, viskas gerai“, – sako parodos organizatorius.

A.Stonys patvirtino tai, kas matosi plika akimi – daugiausia lankytojų čia – jaunimas iki 30 metų. Tie, kam nuo 20 iki 30 daugiausia eina į žaidimų kūrimo konferencijas, klausosi pranešėjų, o jaunesni stebi šou, bando žaidimus, žiūri elektroninio sporto transliacijas ir t.t.

„Vaikams čia įdomiausia pasibandyti naujus žaidimus ir gal netgi laimėti kokias nors ausines. Bet yra ir paskaitos tėvams apie žaidimų industrija. Parodome, kad žaidimai yra ir edukacija, ir sportas. Gali virsti verslu, gyvenimo būdų. Nepažaidęs nepradėsi kurti žaidimų“, – sako A.Stonys.

Daugelis dalyvių – kompanijos kurios prekiauja kompiuteriais arba dirba žaisimų industrijoje. Gamintojai užmezga ryšius su pardavėjais, žaidimų kūrimo zonoje prisistato startuoliai.

„Jei kalbėsime apie verslą ar komerciją, čia yra kelios kryptis. Viena – periferinės įrangos ar kompiuterių gamintojams pristatyti savo produkcija, susirasti pardavėjų mūsų regione. Čia tokie gamintojai, kaip „Razer“, „MSI“, „Asus“ susitinka su tokiom parduotuvėm, kaip „Skytech“, „Topo Centras“, „Kilobaitas“.

Kita kryptis – žaidimų ir elektroninio turinio kūrimas bei platinimas. Toks žaidimų kūrėjas, kaip GTA yra vienas mūsų pagrindinių rėmėjų. Tos kompanijos ieško turinio, ieško kas kurtų parduodamą prekę.

Pristatome užuomazgas virtualios realybės sprendimų. Čia dar daug kas prototipų fazėje, tačiau juos jau galima pasibandyti.

O ir Lietuvos kariuomenei čia puiki bazė ieškant būsimų karių. Jei kažkas gali gerai šaudyti CS, tai ir kariuomenėje galės“, – trumpai apžvelgė kas čia vyksta organizatorius.

Na, o jau išeinant mūsų dėmesį vėl patraukė pro šalį einantys žvėreliai, bei kažkokie viduramžių kariai. Pagalvojome – gerai, kai keistenybės yra savo vietoje. Štai čia viskas džiugina, o kai išrenki į Seimą kokį pokemoną, keturis metus liūdėti tenka…

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.