Žvejybos revoliuciją pradėję lietuviai taikosi į naujus vandenis

Kuo užsiima lietuviai laisvalaikiu? Remiantis TNS Atlas tyrimu, kas ketvirtas vyras eina žvejoti arba medžioti. Štai keli iš šių entuziastų, nutarę žvejyboje įdiegti inovacijų, pavertė savo idėją sėkmingu tarptautiniu verslu.

Rolandas Sereika su „Deeper“ išmaniuoju žvejybiniu sonaru.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Rolandas Sereika su „Deeper“ išmaniuoju žvejybiniu sonaru.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
„Deeper“ išmanieji žvejybiniai sonarai.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
„Deeper“ išmanieji žvejybiniai sonarai.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 22, 2016, 5:26 AM, atnaujinta Apr 17, 2017, 9:56 AM

Žvejybos revoliuciją kurstanti lietuvių įmonė „Deeper“, UAB aktyviai užkariauja užsienio rinkas, didžiuojasi galėdama pardavinėti savo produktus „Apple“ parduotuvėse ir vieną po kito renka įspūdingus apdovanojimus. Vien šiemet jau spėjo atsiimti diplomus iš didžiausios pasaulyje technologijų parodos „CES 2016“, „Angler‘s Mail“, Australijos žvejybos asociacijos, „EFTTEX 2016“, „China Fish 2016“ ir Lietuvos Prezidentės rankų.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros ekspertai vieni pirmųjų įvertino šios technologijos potencialą: pagal intelektinės nuosavybės apsaugai tarptautiniu mastu skirtą priemonę „Intelektas“, suteikė lėšų unikalios technologijos patentavimui. Ultragarso bangomis veikiantis ir pirmasis toks pasaulyje išmanusis belaidis žuvų ieškiklis „Deeper Smart Sonar“, bet kuriam žvejui gali užtikrinti laimikių. Įmestas į vandenį, į delną telpantis prietaisas plūduriuoja jo paviršiuje ir skanuoja vandens telkinio dugną, o žvejys savo išmaniajame telefone ar planšetėje gali matyti, ar vandens telkinyje yra žuvų ir kokiame gylyje jos randasi.

Įkvepiantis pokalbis su „Deeper“, UAB rinkodaros vadovu Rolandu Sereika apie inovacijų kūrimą, sukauptą patirtį ir planus.

- Ar tai Jūsų pirmasis verslas? Kas labiausiai motyvavo pradėti?

– Šeima bandė kelis verslus, Lietuvai atgavus nepriklausomybę. Verslauti pradėjau dar mokykloje. Mokiausi ekonominėje klasėje, su bendraklasiais turėjome savo „barą“ ir prekiavome mokyklos valgykloje, o taip pat ir virtualią rinką, kurioje varžėmės su kitomis Lietuvos mokyklomis ir mokėmės suprasti, kas yra paklausa, pasiūla ir t.t. Po studijų, įgijęs darbo patirties, nusprendžiau nusprendžiau įkurti savo reklamos agentūrą. Po kelių sėkmingų metų įkūrėme „FridayLab“ (šiandien „Deeper“, UAB). Geriausia motyvacija yra „laisvė“. Laisvė priimti sprendimus ir rizikuoti. Ypač kai rizika atsiperka.

- Kiekviena inovacija turi savo istoriją. Gal galite trumpai papasakoti, kaip atsirado „Deeper“ idėja ir kokia buvo idėjos įgyvendinimo pradžia?

– Didžiąją dalį technologinių žinių turėjo komandos nariai. Tik pradėjus produkto vystymą, prie komandos prisijungė keli aukštos kvalifikacijos elektronikos inžinieriai. Jų patirtis leido tikslingai ir efektyviai planuoti darbus bei suprasti kokių papildomų technologinių žinių prireiks ateityje. Per keletą pirmųjų produkto kūrimo metų į pagalbą atėjo apie 50 išorės specialistų.

- Inovatyvaus gaminio kūrimas dažniausiai užtrunka gana ilgai. Kiek laiko praėjo nuo idėjos iki pirmųjų „Deeper“ pardavimų? Kodėl?

– Užtrukome keletą metų. „Nuo idėjos atsiradimo iki pardavimų“ – skamba labai paprastai. Tačiau reikėjo sukurti ne tik sėkmingą produktą, bet ir sėkmingą tarptautinį verslą. Kiekvieną dieną susidurdavome tiek su „paprastomis“ administracinėmis problemomis kaip biuro nuoma, komandos formavimas, gamybos finansavimas, tiek su tarptautiniais iššūkiais kaip partnerių paieška, produkto sertifikavimas, patento apsauga, lokalizavimas ir kt. Iš pradžių manėme, kad svarbiausia yra idėja. Dabar galiu užtikrintai pasakyti, kad svarbiausia yra geri vadybos įgūdžiai, ryžtas ir profesionali komanda.

- Tyrimai, bandymai, prototipų kūrimas ir gaminių patentavimas brangiai kainuoja. Kaip sukotės iš padėties?

– Investicijas išskirčiau į kelis etapus ir tipus. Pradžioje labiausiai reikėjo ne finansinių investicijų, bet žmogiškųjų resursų. Net ir vienas tinkamai pasirinktas partneris gali sumažinti laiko sąnaudas perpus. Antra, reikia vidinio užsispyrimo ir noro rizikuoti. Jei planuoji kurti produktą globaliai rinkai, reikia pasiruošti daugybei globalių iššūkių. Na, o dėl finansinių išteklių – pradžioje teko panaudoti visas asmenines santaupas. Vėliau prireikė ir didesnių finansinių investicijų. Lietuvoje yra ne vienas finansinis įrankis, kuriuo galima pasinaudoti pradedant verslą. Mes taip pat jais naudojomės.

- Lietuvos rinka „Deeper“ nuo pat pradžių buvo per ankšta. Su šiuo Lietuvoje gaminamu produktu sėkmingai išplaukėte į tarptautinius vandenis, dirbate su tokiais įspūdį darančiais prekės ženklais kaip „Apple“, „Amazon“.Pastaruoju metu vienas po kito pasipylė įvairūs apdovanojimai. Kokiais pasiektais rezultatais labiausiai didžiuojasi šiandien?

– Iš pradžių labiausiai didžiavomės, kad sugebėjome per porą metų susirasti platinimo partnerių daugiau nei 50-tyje pasaulio valstybių. Prekiaujame beveik visuose žemynuose. Dabar esame susikoncentravę į tai, kaip didinti pardavimus konkrečiose rinkose. Tad kasdien didžiuojamės sugebėdami didinti pardavimus kiekvienoje rinkoje atskirai. Žinoma, džiaugiamės ir tarptautiniais įvertinimais, jie prideda mūsų produktui „nematomos“ vertės, kuri svarbi galutiniam produkto vartotojui.

- Prieš kurį laiką užsiminėte, kad jau vystote kitus projektus. Ar jau galite nors šiek tiek atskleisti prie kokių inovacijų dirbate šiuo metu, kokie „Deeper“, UAB artimiausi planai ir tikslai?

– Šiais metais pristatėme du naujus išmanaus žvejybinio sonaro modelius, papildytus naujomis funkcijomis ir techniniais parametrais. Šiuo metu įmonės inžinierių komanda testuoja antrąjį išradimą, kurio pasirodymas planuojamas 2017 m. pradžioje. Atskleisti galime tiek, jog naujasis prietaisas bus skirtas dviratininkams, mėgėjams ir profesionalams. Tai išmani spyna, valdoma išmaniuoju telefonu ar planšete, turėsianti signalizacijos funkciją, GPS ieškiklį bei naudosianti švarią energiją. Tikimės, jog naujasis mūsų gaminys prisidės prie aplinkai draugiško miesto inovacijų skatinimo.

Šis interviu yra straipsnių ciklo „LT inovacijų sėkmės istorijos 2016“ dalis. Ciklas parengtas pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“, kuris yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą. Projektą vykdo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.