Žaislų vaikams kūrėjai turi nevaikiškų ambicijų

Žaislų rinka Europoje labai dinamiška. Skaičiuojama, kad nauji produktai kasmet sudaro net 60 proc. parduodamų žaislų . Pasiryžus kurti verslą šiame itin konkurencingame segmente, turi netrūkti kūrybiškumo. O jo ir inovatyvių idėjų tikrai netrūksta lietuviškam startuoliui UAB „Innospark“, kuris savo unikaliais žaidimais vos per ketverius metus sudomino net klientus užsienio rinkose.

UAB „Innospark“ kuria, gamina ir parduoda unikalius kūrybiško žaidimo objektus 3-8 metų vaikams tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
UAB „Innospark“ kuria, gamina ir parduoda unikalius kūrybiško žaidimo objektus 3-8 metų vaikams tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2016-12-15 16:31, atnaujinta 2018-02-09 22:24

„UAB „Innospark“ pernai buvo apdovanota už išskirtinius rezultatus, pasinaudojant ES priemone „Inočekiai LT“. Kartu su Vilniaus universiteto Taikomųjų mokslų institutu vykdytas projektas virto unikaliu šviesos staliuku biologinio ritmo palaikymui. Ši jauna įmonė jau spėjo įrodyti, kad turi aiškią viziją ir geba išnaudoti bendradarbiavimo su mokslu privalumus“, – apie inovatyvias UAB „Innospark“ idėjas atsiliepė Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktorius Kęstutis Šetkus.

Kasmet daugiau nei po 30 proc. apyvartą auginančio startuolio įkūrėja Vita Markevičiūtė dalinasi savo patirtimi, verslo filosofija ir pasakoja apie naujausią produktą, kurį kūrė kartu su mokslininkų komanda.

- Kaip atsitiko, kad jūsų kuriami inovatyvūs projektai pakrypo į vaikų segmentą?

– Vaikų segmente inovacijų poreikis yra ne mažesnis nei kituose. Ekonominiai, technologiniai pokyčiai turi įtakos visiems. Vaikystė yra pats imliausias žinių kaupimo ir asmenybės formavimosi metas. Mes kaip tėvai, ugdytojai ir visuomenė esame atsakingi už tai, kokią savo vaikų ir tuo pačiu pasaulio ateitį užkoduosime augindami vaikus.

- Kokius žaislus kuriate ir kuo jie skiriasi nuo esančių rinkoje? Kiek inovatyvūs Jūsų produktai tarptautiniu mastu?

– Šiais laikais jau nebegali sakyti, kad kuri inovacijas, jeigu jos yra naujos tik vienoje šalyje. UAB „Innospark“ kuria, gamina ir parduoda unikalius kūrybiško žaidimo objektus 3-8 metų vaikams tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje. Jie žadina vaikų vaizduotę ir saviraišką, padeda formuoti kūrybiškumą lavinančią aplinką.

- Iš kur atsiranda idėjų naujiems produktams? Kas išbando naujausius žaidimus?

– Kai dirbi, tai idėjų atsiranda daug, tačiau ne viską gali įgyvendinti ir tikrai ne kiekvieną fantastiškai skambančią idėją reikia įgyvendinti. Idėja turi praeiti daug produkto vystymo etapų, kol pavirsta realiu komerciniu produktu. Mūsų prototipus ir naujus produktus išbando artimųjų vaikai, klientai. Šis etapas labai svarbus – po jo beveik visada turime ką patobulinti.

- Jūsų šviesos staliukus yra įsigijusios daugiau nei 50% visų ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigų. Kūrėte šį produktą jau konkrečiai žinodami poreikį ar tiesiog susilaukėte netikėtos sėkmės?

– Sėkmė dažniausiai yra ilgamečių pastangų rezultatas. Su šiuo produktu mums pasisekė atspėti poreikį, tačiau visi kiti pasiekimai įvyko darbo dėka.

- Kaip matuojate savo verslo sėkmę? Kaip išaugo apyvartos rodikliai per pastaruosius metus?

– Augame kasmet virš 30%, tačiau tai dar tik pareiškimas į sėkmę. Mes dar turime daug numatytų darbų ir tikslų.

- Kokie pasiekimai motyvuoja judėti į priekį?

– Judėti į priekį motyvuoja vidinis tikėjimas, kad einame teisingu keliu, naujai gimstančios idėjos, klientų ir partnerių pasitikėjimas. Pasiekimai yra praeitis.

- Kokie buvo didžiausi iššūkiai, su kuriais teko susidurti verslo pradžioje?

– Kiekvienas verslo etapas turi savo iššūkius. Verslo pradžioje būna daug entuziazmo dėl kiekvieno mažo pasisekimo. Dėl to pirmieji metai buvo lengvesni nei antrieji ir tretieji. Sunkiausia buvo perorientuoti strateginius resursus iš namų rinkos (Baltijos regionas) į tarptautines rinkas ir pasiekti šiose rinkose pirmųjų pardavimų, neturint lėšų investicijoms.

- Neseniai pristatėte ir inovatyvų produktą suaugusiems – staliuką „Monai“. Kuo jis įdomus ir kokios reakcijos susilaukėte?

– Natūralią dienos šviesą primenantis staliukas „Monai“ sukurtas bendradarbiaujant su mokslininkais. Jie padėjo apjungti keturis svarbius polius, darančius šį staliuką išskirtiniu – pažangias technologijas, puikų dizainą, gamtos pojūtį ir žmonėse slypinčią vaizduotę. Staliuko apšvietimas užprogramuotas taip, kad jo šviesos kokybė kistų prisitaikydama į paros metą ir padėtų išskirti tuo metu žmogaus organizmui reikalingus hormonus. Tai ypač svarbu šiame moderniame ir greitai besikeičiančiame pasaulyje, kuomet vis daugiau laiko praleidžiama uždarose patalpose. „Monai“ veikia prisitaikydamas prie mūsų cirkadinio ritmo. Toks ritmas – tai žmogaus fiziniai, protiniai ir elgesio pokyčiai, lemiantys savijautą visos paros metu. Ji priklauso nuo gaunamos šviesos kiekio. Prie paros laiko prisitaikantis apšvietimas padeda ryte geriau susikoncentruoti, būti mažiau išsiblaškiusiems ir likti budriems dienos metu.

- „Innospark“ – puikus partneriškumo pavyzdys: bendradarbiaujate su mokslo institucijomis, dalyvaujate tarptautiniuose projektuose. Kaip mezgate santykius ir kas atnešė didžiausią naudą?

– Žingeidumas, atvirumas, komunikabilumas yra būtinos savybės, kuriant naujus produktus bei vystant tarptautinį verslą. Esame maža įmonė, tad norėdami sukurti naujus produktus, visada pirmiausia ieškome partnerių, kurie turi žinias ir patirtį. Toks verslo modelis yra efektyvesnis nei naujų žmonių samdymas kiekvienam naujam kompetencijos poreikiui.

- Veikti pradėjote palyginti neseniai, tačiau jau spėjote išsiplėsti už Lietuvos ribų. Kuriose šalyse jau galima įsigyti Jūsų lietuviškų gaminių?

– Mūsų gaminių gali įsigyti bet kurios pasaulio šalies vartotojai, kadangi prekiaujame internetu. Pastaruoju metu didžiausių užsakymų susilaukėme iš JAV, toliau rikiuojasi Vokietija, Latvija, Lietuva, Ispanija. Esame siuntę savo produktų ir į Singapūrą, Honkongą.

- Kokie „Innospark“ planai ir vizija?

– Augti, tęsti plėtrą į tarptautines rinkas ir kurti naujus sėkmingus produktus.

Šis interviu yra straipsnių ciklo „LT inovacijų sėkmės istorijos 2016“ dalis. Ciklas parengtas pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“, kuris yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą. Projektą vykdo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.