Iš interneto portalų atėmė steroidus

Dėl kiekvieno lankytojo kovojantys Lietuvos interneto portalai nebegalės dirbtinai auginti savo auditorijos, po savo sparnu priglausdami svetaines, kurios realiai jiems nepriklauso. Sprendimas, kuriam jau pritarė rinkos dalyviai, įsigalios kovo 1 dieną.

Interneto portalai nebegalės dirbtinai auginti lankytojų skaičiaus.<br>123rf nuotr.
Interneto portalai nebegalės dirbtinai auginti lankytojų skaičiaus.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 13, 2017, 12:24 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 5:11 AM

Kaip skelbia interneto svetainių lankomumą fiksuojanti kompanija „Gemius Baltic“, šiais pakeitimais buvo siekiama pagerinti Lietuvos interneto vartotojų naršymo patirtį bei išskaidrinti Lietuvos interneto rinką.

Naudojasi dauguma

Pagal naują svetainės rubrikų subdomenų savininkystės taisyklę, interneto svetainei turi priklausyti ne mažiau kaip 51 proc. interneto svetainės rubrikų subdomenų, kad jų lankytojų srautas būtų priskirtas bendriems to domeno interneto svetainės lankomumo duomenims. Panašus sprendimas anksčiau buvo įgyvendintas Čekijoje bei Slovakijoje.

Paprasčiau sakant, interneto portalai negalės į savo lankomumą įtraukti naršytojų, kurie realiai lankėsi kitose svetainėse. Tuo iki šiol naudojosi kai kurie naujienų portalai.

Pavyzdžiui, elektroninio dienyno „Tamo“ lankytojai yra nukreipiami į naujienų portalo 15min.lt subdomeną. Taigi net jei į patį naujienų portalą dienyno lankytojai nebuvo užsukę, jie yra įtraukiami į statistiką kaip 15min.lt skaitytojai. Prie šio portalo lankytojų priskiriami ir tie, kurie ieško informacijos svetainėje 118.lt.

Pavyzdžių yra ir daugiau: į portalo Vz.lt skaitytojus įtraukiami svetainės Rekvizitai.lt lankytojai. O į naujienų portalo Alfa.lt statistiką įtraukiami tinklalapio Flirtas.lt naršytojai.

Šia galimybe naudojasi ir Lrytas.lt: prie jo skaitytojų priskiriami svetainės Imones.lt lankytojai, o Delfi.lt turi partnerystę su tinklalapiu Laukineszasys.lt. Tiesa, pastarieji du atvejai reikšmingai rezultatų neiškreipia, kadangi šie subdomenai sudaro tik procentines dalis viso naujienų portalų srauto.

Kalbėta jau seniai

„Rinkos profesionalų nuomonės yra skirtingos, tačiau pastaruosius dvejus metus šis klausimas apie kitų svetainių dirbtinį „pasikišimą“ prie pagrindinių svetainių, taip auginantis auditoriją, jis visada iškildavo. Aš manau, kad tiesiog atėjo laikas po ilgų diskusijų prieiti prie tam tikros išvados, kad turi būti vieningas standartas ir kaip jis turi atrodyti. Daugelis rinkos dalyvių pritarė šiai savininkystės taisyklei“, – sakė „Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims Gryta Balserytė.

Kaip interneto rinkos tyrimo dalyviai bus prižiūrimi, kad nepažeistų taisyklių? Anot G.Balserytės, su įmonėmis bus pasirašomos sutartys su naujomis taisyklėmis, kurių jos įsipareigos laikytis.

„Aš pasitikiu klientu tol, kol kam nors kyla įtarimas. Jei taip nutiks, kreipsimės į įmonę su klausimu, ar ta portalo dalis jai priklauso. Jei atsakymas bus teigiamas – neturėsime pretenzijų, jei ne – srautas bus minusuotas ir paprašyta išimti „gemiusAudience“ kodus“, – paaiškino „Gemius“ atstovė.

„15min“ naujovė nepatinka

Dėl šios taisyklės balsuojant Interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) nariams, „Už“ pasisakė Lrytas.ltDelfi.lt ir Alfa.lt vadovai, o 15min.lt jai nepritarė. 

Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovės Aistės Žilinskienės teigimu, šio sprendimo tikslas buvo išgryninti interneto svetainių auditorijas. 

„Apie tai buvo diskutuota ir pateikti skirtingi motyvai. Vieni pasisakė už tai, kad turi būti labai aišku, dėl kokio turinio ir į kokį prekės ženklą ateina vartotojas ir ar tas, kuris pritraukia tą auditoriją, iš tiesų kuria tą turinį. Tie, kurie nepritarė, teigė, kad turėtų būti laisvesnė situacija – nebūtinai turi kurti tą produktą, gali tiesiog susitarti ir technologiškai prijungti“, – sakė IŽA vadovė. 

Visgi „15min“ generalinis direktorius Tomas Balžekas teigė nematantis šių pokyčių naudos. 

„Vertiname galimybę pasitraukti iš „gemiusAudience“ tyrimų, nes manome, kad keisti taisykles, kurios galiojo 20 metų ir tai niekam nereikalinga, yra nesąžininga“, – sakė T.Balžekas. 

„Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims G.Balserytė teigė, kad dėl dalyvavimo interneto rinkos tyrimuose kiekviena įmonė sprendžia pati: „Man bus labai gaila, jei „15min“ pasitrauks, tačiau jei tai padės išskaidrinti rinką ir suteiks daugiau pasitikėjimo mūsų tyrimo duomenimis – tokį rezultatą vertinsiu teigiamai.“

Skaičiai bus vieši

Dar viena naujovė – svetainė Opa.gemius.lt, kurioje pateikiami oficialūs ir kasdien atnaujinami lietuviškų interneto svetainių lankomumo duomenys (realūs vartotojai, puslapių peržiūros, praleistas laikas), bus viešai prieinami visiems besidomintiems Lietuvos interneto rinka, tarp jų ir viešosioms įstaigoms, studentams bei mokiniams.

Iki šiol šia svetaine galėjo naudotis tik tiesioginiai „gemiusAudience“ klientai. Latvijoje analogiškas tinklapis viešai prieinamas jau nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio.

„Kaip „gemiusAudience“ produkto vadovas, visada džiaugiuosi, kai rinka priima vieningas taisykles ir standartus, kurie ne tik didina pasitikėjimą tyrimo duomenimis, bet ir įneša skaidrumo į pačią rinką. Iš patirties žinome, kad svetainių savininkystės principo taisyklė yra ne visada lengvai įgyvendinama, tačiau Čekijos ir Slovakijos patirtis rodo, jog ilgalaikėje perspektyvoje tokie sprendimai atneša tik teigiamą naudą. Turint tokį rinkos sprendimą mūsų pareiga yra jį įgyvendinti“, – pranešime spaudai cituojamas „gemiusAudience“ tyrimo vadovas Lukas Vinkleris.

Naujiems standartams pritarė IŽA, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija bei asocijuotoms struktūroms nepriklausančios žiniasklaidos planavimo agentūros („Open Agency“, „Inspired communications“ bei „Havas Media Group“ priklausančios agentūros). Teigiamai apie inicijuojamus pokyčius atsiliepė ir Lietuvos marketingo asociacija (LiMA), vienijanti per 800 rinkodaros specialistų Lietuvoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.