Du autobusai ribotomis trasomis pradėjo kursuoti šeštadienį, liepos 29-ąją – taip estai nusprendė paminėti savo pirmininkavimo Europos sąjungos Taryboje pradžią.
Bet nepaisant valdžios tvirtinimų, nacionalinis Estijos transliuotojas ERR yra pateikęs kelių liudininkų pasakojimus apie tai, kaip „nelaimė galėjo ir nutikti“. Vienas liudininkas teigė matęs, kaip autonomiškasis autobusas neužleido kelio policijos automobiliui su įjungtais signaliniais švyturėliais, o ERR fotografas užfiksavo, kaip naujoji transporto priemonė kerta pėsčiųjų perėją degant raudonai šviesoforo šviesai.
Ir vis dėlto, nors autobusai ir yra autonomiški, juose yra ir budintis žmogus, kurio darbas – įsikišti, jei nutiktų situacija, kai prireiktų priverstinai sustabdyti savarankiškąjį autobusą.
„Dirbtinis intelektas turėtų susitvarkyti su viskuo, bet dėl visa ko autobusuose budi žmonės, kurie gali paspausti autobusą sustabdantį mygtuką, - teigia Talino Transporto Administracijos direktorius Talvo Rüütelmaa. - Autobusų DI sukurtas taip, kad jei tik jam kyla abejonių, jis iškart vykdo stabdymo operaciją. Tad jei, pavyzdžiui, kas staiga iššoktų prieš autobusą, jis ir taip sustotų“.
Šiuo metu autonomobusai važinėja neviršydami 20 km/h greičio, nors techninės galimybės jiems leistų išvystyti ir 60 km/h greitį.
„Žmonės, pasivažinėję šiais autobusais, lieka labai patenkinti. Jie tik sako, kad autobusai turėtų važiuoti greičiau“ - sako T.Rüütelmaa.
Visas autonomobusų projektas kainavo 100 000 eurų, 2/3 šios sumos finansavo privatus sektorius. Autobusai Talino gyventojus vežioja nemokamai, ir tai numatoma daryti iki projekto pabaigos, kuri numatyta rugpjūtį.
Parengta pagal BBC ir The National.