Visą savaitgalį Vilniuje siautė naujoviškų pramogų mėgėjai

Savaitgali „Litexpo“ parodų ir kongresų centre vyko didžiausia Baltijos šalyse žaidimų kultūros mugė „GameOn“ – renginys, subalansuotas žaidėjams, bet tinkantis visiems naujųjų technologijų mylėtojams, visa savo esybe siekęs paneigti mitus, kad žaidimai daro blogą įtaką ar bukina protą. Tą simbolizavo ir renginio motto – „Atrask. Patirk. Mėgaukis“.

 Savaitgalį Vilniuje vyko jau trečioji žaidimų kultūros paroda-konferencija Game On.<br> Artūro Žuko / GameOn nuuotr.
 Savaitgalį Vilniuje vyko jau trečioji žaidimų kultūros paroda-konferencija Game On.<br> Artūro Žuko / GameOn nuuotr.
 GameOn III akimirkos.<br> Benedikto Nojaus nuotr.
 GameOn III akimirkos.<br> Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
 Benedikto Nojaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (44)

Benediktas Nojus, specialiai lrytas.lt

Sep 18, 2017, 9:20 AM, atnaujinta Oct 25, 2017, 7:59 PM

O susipažinti išsamiai su žaidimu pasauliu verta, mat pastarasis jau senai išaugo iš vystyklų, nebėra skirtas vien tik paaugliams ir yra kur kas didesnis nei įsivaizduojate. Didesnis nei Holivudo filmai ar muzikos industrija kartu sudėjus. Ir jei praėjusiais metais žaidimų industrijos pajamos siekė net 94,4 mlrd. JAV dolerių, tai šiemet jos viršys 100 mlrd. JAV dolerių (anot tyrimų bendrovės „Newzoo“ ataskaitos „Global Games Market Report“) ir ateityje tik dar didės. Juk žmonės vis dažniau žaidimus žaidžia ne tik prie kompiuterio ekrano, bet ir išmaniajame telefone, o tokios technologijos kaip virtualioji realybė ar išplėtotoji realybė (pamenate „Pokemon Go“ maniją praėjusiais metais?) dar tik pradeda įsibėgėti.

Tad kas gi tas „GameOn“? Tai 12 tūkst. kvadratinių metrų erdvė, kurioje kompiuteriniai žaidimai, mobiliosios programėlės, virtuali realybė ir naujosios technologijos susilieja į bendrą žaidimų kultūros reiškinį, padedanti patirti naujų emocijų, kurių tikrai nerasite sėdėdami namuose. Trečius metus iš eilės vykstančiame renginyje ne tik pristatomos vaizdo žaidimų naujienos, dalijamasi industrijos paslaptimis, bet ir supažindinama su žaidimų pasaulio subkultūromis: nuo persirengimo mėgiamais herojais ar veikėjais („Cosplay“) iki esporto turnyrų, kuriuose dėl piniginių prizų varžosi profesionalūs žaidėjai iš Lietuvos ir pasaulio. Pastarųjų priziniai fondai jau perkopė dešimtis milijonų eurų, o bendrovė „Blizzard“ šiuo metu stato Los Andžele pirmąją pasaulyje esporto daugiafunkcinę areną, kurioje ne bėgimo takeliai ar krepšinio aikštės, bet kompiuteriai, kompiuteriai ir darsyk kompiuteriai.

Naujienos ir nostalgija

Jei esate žaidimų entuziastas (geimeris) – be jokios abejonės įdomiausia parodos dalis – galimybė išbandyti naujausius ar visų mėgiamus klasikinius žaidimus prisėdus prie rasto laisvo kompiuterio. Atrodo, kad net dvejų parodos dienų tam buvo per maža, kadangi laukiant eilėje prie klaviatūros ir pelės kartais tekdavo apsišarvuoti kantrybe, mat tą patį daryti norinčių buvo apstu (anot organizatorių, tikėtasi 15 tūkst. lankytojų ). Bet prisėdus, pagaudavo azartas ir noras kitiems parodos lankytojams pademonstruoti savo galimybes sudalyvaujant nedideliuose turnyruose ar paliekant savo slapyvardį žaidimo garbės lentoje.

Didžiausios eilės, kaip ir reikėjo tikėtis, buvo prie „PlayerUnknown’s Battlegrounds“, „CS:GO“ ar „League of Legends“ žaidimų, tačiau itin populiari buvo ir konsolių zona (leidžianti išbandyti naujausius „Playstation 4“ žaidimus) bei aikštelės virtualios realybės išmėginimui. Viena įdomesnių virtualybės aikštelių buvo bendrovės „Inlusion Netforms“ stendas, leidęs atrasti Vilnių prieš 70 metų ir įžengti į Didžiąją Vilniaus Sinagogą (sunaikintą 1957 m.) virtualioje realybėje. Tuo tarpu nenorintys šaudyti ar nardyti po virtualius pasaulius galėjo žaisti šokių žaidimus, ar groti muzikos instrumentais. Nemenkos eilės buvo ir prie „Simuliatorių akademijos“ įrengtų „automobilių“. Sėdint prieš tris didelius sujungtus ekranus stimuliatoriuje, automobilis žaidime valdomas ne klaviatūra ar pulteliu, bet vairu ir pedalais, o važiuojant automobilio stimuliatorius kratosi, dreba ir sukinėjasi it tikras automobilis.
Ieškantys nostalgijos „GameOn“ renginyje galėjo prisėsti prie juodai-baltai rodančio mažyčio „Šilelio“ (tai toks senovinis televizorius) ir pažaisti „Contra“ ar „SuperMario“, išbandyti „Sega“ konsolę ar pirmąjį „Playstation“. Taip pat paklajoti „Doom“ koridoriais kompiuteriu, kuriame vis dar veikia pirmosios kartos „Pentium“ procesorius ar išminuoti „Minesweeper“ žaidimo minas žaidimo versijoje pritaikytoje „Windows 3.11“ operacinei sistemai. 

Nenuskriausti buvo ir stalo žaidimų mėgėjai. Jiems skirtoje ekspozicijoje buvo galima su draugais pamėtyti kauliuką žaidžiant paprastesnius žaidimus, ar matuoti atstumus milimetrais ir stumdyti figūrėles tokiuose stalo žaidimuose kaip „Warhammer 40 000“. Mažiausieji galėjo dėlioti LEGO kaladėles ir susikurti savo „Minecraft“ pasaulį arba pažioplinėti aplink LEGO miestą, kurį sukūrė per daug laisvo laiko turintys suaugusieji.

Neliko pamiršti ir nepriklausomi žaidimų kūrėjai – mažytės žaidimų studijos (taip vadinami indie kūrėjai), pristatančios kartais malonius netikėtumus. Todėl parodoje buvo galima pažaisti tiek lietuvių, tiek latvių kurtus žaidimus. O taip pat išvysti ir visiškas naujienas, nerodytas dar niekur pasaulyje kaip  bendrovės „Destructive Creations“ strateginį žaidimą „Ancestors Legacy“, ar čekų bendrovės šaudyklę „Shadowgun Legends“. Buvo išrinkti ir geriausi metų lietuviški žaidimai, apie kuriuos galite daugiau sužinoti nukeliavę į gameawards.lt tinklalapį.

Jei patiems žaisti neįdomu, o kur kas smagiau žiūrėti kaip žaidžia kiti, buvo galima visą dieną praleisti esporto arenoje ir stebėti profesionalų kovas - favoritus palaikant šūksniais ir ovacijomis. „GameOn“ metu vyko du dideli „League of Legends“ bei „CS:GO“ turnyrai su piniginiais prizais, siekiančiais kelis tūkstančius eurų - o taip pat „Hearthstone“ turnyras, organizuojamas Kazimiero Simonavičiaus universiteto. Vyko ir parodomosios kovos. Vienoje jų Andrius Tapinas susikovė su geriausiu Lietuvos „Hearthstone“ žaidėju Džiugu Martinkėnu. Kita kova priminė „alkanųjų žaidynes“, kur laimėtojas tegali būti vienas – garsūs Lietuvos žmonės grumėsi visų žvaigždžių „Playerunknown‘s Battlegrounds“ turnyre.

Šeštadienio mugę vainikavo unikalus muzikinis projektas – gyvo garso koncertas, kuriuo metu VDU kamerinis orkestras atliko kūrinius iš kultu tapusių žaidimų bei kino filmų. Visus atvykusius pasiklausyti, trumpam užbūrė atmintyje įstrigusios melodijos, o grojant „Sostų karų“ takeliui – publika tiesiog patrako ir jums tikrai verta susirasti ištrauką „Youtube“ tinklalapyje.

„Cosplay“ konkursas ir lauktuvės iš Japonijos

Be pačių žaidimų, „GameOn“ mugėje galima buvo užklysti į dar dvi įspūdingas erdves. Pirmoji jų – „Cosplay“ scena. Kostiumų žaidimas arba cosplay – tai popkultūros reiškinys, pradėjęs plisti Japonijoje XX a. pabaigoje, kai pradėta puoštis mėgstamų herojų iš filmų, žaidimų, komiksų, anime, fantastinės literatūros ir pan. drabužiais ar apsirengimo akcentais. Ilgainiui toks persirengimas daugeliui tapo daugiau nei hobiu ar net pragyvenimo šaltiniu, tad profesionalai puošiasi tūkstančiais eurų kainuojančiais kostiumais ir tiek pat reikalauja už pasirodymą renginiuose. Pavyzdžiui cosplay įžymybė, mergina Jessica Nigri, „Facebook“ turi beveik 5 mln. pasekėjų, tad renginių organizatoriai moka dešimtis tūkstančių JAV dolerių, kad ją pasikviestų.

„GameOn“ mugėje savo susikurtus kostiumus demonstravo virš 50 dalyvių. Lankytojai galėjo išvysti atgijusius veikėjus iš žaidimų „Overwatch“, „Mortal Kombat“, „Heroes of the Storm“, „Mass Effect: Andromeda“ bei kino filmų (daugelis norėjo įsiamžinti su vaiduoklių medžiotoju ar kapitonu Jacku Sparrow). Pasak organizatorių, šiemet persirengėlių konkursas buvo kaip niekada didelis, nes didžioji dalis dalyvių atvyko iš kaimyninių šalių. Pagrindinė konkurso dalis vyko šeštadienį, tačiau išvysti spalvingus kostiumus buvo galima ir sekmadienį, kostiumų parado metu.

Galop, derėjo nepamiršti užsukti ir į prekybos miestelį. Kadangi Lietuvoje gyventojų mažai, tai mes galime pamiršti apie atskirai veikiančias parduotuves žaidėjams, pilnas žaidimams skirtos atributikos,  įvairių figūrėlių, plakatų ir kitų suvenyrų. Tad akis galima buvo paganyti į kardus ir ginklus iš įvairių žaidimų – ar net juos įsigyti. 

Pavyzdžiui žymusis žaidimo „Zelda“ kardas kainavo 150 eurų, bet jei norėjote kažko kukliau, galėjote įsigyti „CS:GO“ teroristų peilį arba puodelį su pagrindiniu veikėju iš Drakonų kovos filmuko. Merginos graibstė japoniškos animacijos (anime) pagalvėles-veikėjus, ar pagalvėles papuoštas K-pop (Pietų Korėjos muzikos) žvaigždžių nuotraukomis.

Reziumuojant, besilankant parodoje net prie geriausių ketinimų nepavyko pamatyti visiškai visko, tad su didžiausiu entuziazmu lauksime parodos kitais metais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.