Pirmoji tragiška nelaimė autonomobilių istorijoje: mirtinai sužalojo pėsčiąją

Kai „Uber“ ir kitos kompanijos prieš kelerius metus ėmėsi autonomobilių bandymų, Arizonos valdžios atstovė pamatė atsiveriant didžiules galimybes. Žadėdami būti atlaidūs, jie pakvietė kompanijas bandyti savo kuriamus automobilius-robotus valstijos keliuose, rašo „New York Times“.

 Sekmadienį, kovo 18 Tempės mieste (JAV, Arizona) kompanijai Uber priklausantis autonominis automobilis partrenkė žmogų.<br> AFP / Scanpix nuotr.
 Sekmadienį, kovo 18 Tempės mieste (JAV, Arizona) kompanijai Uber priklausantis autonominis automobilis partrenkė žmogų.<br> AFP / Scanpix nuotr.
 Sekmadienį, kovo 18 Tempės mieste (JAV, Arizona) kompanijai Uber priklausantis autonominis automobilis partrenkė žmogų.
 Sekmadienį, kovo 18 Tempės mieste (JAV, Arizona) kompanijai Uber priklausantis autonominis automobilis partrenkė žmogų.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 20, 2018, 9:09 AM, atnaujinta Mar 21, 2018, 10:08 AM

Ir praėjusio sekmadienio – kovo 18-osios – naktį autonomobilis, priklausantis kompanijai „Uber“ – beje, su „atsarginiu“ vairuotoju, budinčiu už vairo – partrenkė ir mirtinai sužalojo pėsčiąją Tempės mieste Arizonoje. Šis įvykis laikomas pirmąja mirtimi, susijusia su autonomobilių pramone.

Žinoma, „Uber” iškart nutraukė automobilių bandymus gatvėse Tempėje, Pitsburge, San Franciske ir Toronte.

„NY Times“ teigia, kad šis incidentas – tai priminimas, kad automobilių technologija vis dar tebėra eksperimentinėje stadijoje, ir įvairių miestų bei šalių valdžios vis dar ieško būdų tinkamiausiai reguliacijai.

„Uber“, „Waymo“ ir kitos technologijų kompanijos skelbia, kad autonomobiliai bus saugesni už tradicinius automobilius, nes jie eliminuos išsiblaškiusio, dėmesio nesutelkiančio vairuotojo faktorių – bet nereikia pamiršti, kad šiai technologijai dar tik dešimt metų, ir ji tik pradeda susidurti su realiomis nenumatytomis situacijomis.

Kol kas neaišku ar Arizonos incidentas privers kitas kompanijas – ar kitų valstijų valdžios atstovus – pristabdyti automobilių bandymus realiomis sąlygomis.

„Šis tragiškas įvykis akivaizdžiai parodo, kad iki tol, kol autonomobiliai bus visiškai saugūs keleiviams, pėstiesiems ir kitiems vairuotojams – dar ilgas kelias“, – teigia senatorius Richardas Blumenthalis.

Nelaimingas atsitikimas nutiko sekmadienį apie 10 val. vakaro vietos laiku, kai “Uber” priklausantis autonomobilis “Volvo XC90“ su įrengta specialia jutiklių sistema ir vairuotojo vietoje sėdinčiu budinčiu vairuotoju partrenkė 49 metų amžiaus Elane Herzberg.

Tempės policijos atstovas pirmadienį surengtoje konferencijoje pranešė, kad tyrimo duomenimis, autonomobilis, partrenkęs gatve dviratį vedusią E.Herzberg, važiavo apie 60 kilometrų per valandą greičiu – ir tyrimo metu neaptikta jokių stabdymo žymių, budintis vairuotojas taip pat nesureagavo. Oro sąlygos buvo puikios.

Tai – jau ne pirmas incidentas, susijęs su autonomobiliais Tempės mieste. Praėjusių metų kovą vienas autonomobilis buvo patekęs į avariją, bet tąkart kaltu buvo pripažintas tradicinio automobilio vairuotojas, ir autonomobilių bandymų reguliacijos nebuvo sugriežtintos. Bet po savaitgalinio įvykio mieto meras „Uber“ sprendimą nutraukti bandymus pavadino „atsakingu žingsniu“ ir paragino miesto žmones nedaryti skubotų išvadų.

Parengta pagal „New York Times“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.