Aptiko technologiškai moderniausią nacių povandeninį laivą

Dvi dienos iki tol, kai sąjungininkų pajėgos paskelbė pergalę prieš nacistinę Vokietiją, tuometinių pačių naujausių technologijų prikimštas laivas išplaukė iš Danijos uosto su paslaptinga misija.

 Sudužęs laivas aptiktas už 10 jūrmylių į šiaurę nuo šiauriausio Danijos miesto Skageno. 76 metrų ilgio konstrukcija yra įsmigusi į dugną 120 metrų gylyje.<br> Jutlandijos Karinio Jūrų muziejaus iliustr.
 Sudužęs laivas aptiktas už 10 jūrmylių į šiaurę nuo šiauriausio Danijos miesto Skageno. 76 metrų ilgio konstrukcija yra įsmigusi į dugną 120 metrų gylyje.<br> Jutlandijos Karinio Jūrų muziejaus iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 3, 2018, 8:12 AM

Tai buvo visiškai naujas XXI tipo „U-boat“, laikytas pačiu moderniausiu nacių povandeniniu laivu. Jis buvo tiesiog mirtinai tylus, supergreitas ir galintis nukeliauti iš Europos į Pietų Ameriką nė karto neišnerdamas į paviršių.

Vis dėlto, net ir moderniausios technologijos nesugebėjo apsaugoti povandeninį laivą nuo žūties – 1945 gegužės 6-ąją jį susprogdino karinės britų oro pajėgos.

Laivas U-2523 visų pamirštas pragulėjo Šiaurės jūros dugne 73 metus – kol balandžio pabaigoje jį, pusiau palaidotą smėlyje, aptiko Danijos Jutlandijos Karinis Jūrų muziejus. Laivo korpusas styrojo įstrižai paviršiui tarsi patranka.

Pasak muziejaus atstovų, iki šiol Šiaurės jūros Skagerako sąsiaurio regione yra užregistruota apie 450 nuskendusių laivų, 12 iš jų – povandeninių (9 priklausė naciams, 3 – britams), bet U-3523, muziejininkų teigimu, yra ypatingas radinys.

„Tai buvo pats moderniausias povandeninis laivas, sukurtas Vokietijoje Antrojo pasaulinio karo metu“, – teigia Jutlandijos Karinio Jūrų muziejaus direktorius Gertas Normannas Andersenas. – „Tik du iš 118 tokių laivų stojo į tarnybą“.

Sudužęs laivas aptiktas už 10 jūrmylių į šiaurę nuo šiauriausio Danijos miesto Skageno. 76 metrų ilgio konstrukcija yra įsmigusi į dugną 120 metrų gylyje.

Pasak muziejininkų, laivas paliko Danijos krantus su 58 jūreivių įgula, kurie, tikėtina visi ir žuvo. Laivo misija taip ir lieka tiksliai nežinoma, bet muziejaus atstovai įtaria, kad laivas greičiausiai bėgo po to, kai Vokietijos pajėgos pasidavė Danijoje, Nyderlanduose ir šiaurinėje Vokietijoje.

Tarp naujausių laivo technologijų buvo ir baterija, leidžianti plaukti be išnirimo keletą dienų, sako G.N.Andersenas – dėl ko laivas ir tapo puikia transporto priemone pabėgimui.

Po Antrojo pasaulinio karo pabaigos ėmė sklisti gandai, kad aukšti nacių karininkai (tame tarpe – ir pats Adolfas Hitleris), pasinaudoję tokiais laivais, pabėgo į Pietų Ameriką. Daug originalių XXI tipo povandeninių laivų po karo buvo perimti ir išardyti, nesuskaičiuojamas jų kiekis iki šiol yra dingę be žinios.

Parengta pagal „Live Science“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.