Nuo žodžių – prie darbų: Prancūzijoje pradedamas statyti „hyperloop“

„Hyperloop Transportation Technologies“ (HTT) buvo gana užsiėmę sandorių pasirašymu, siekdami ištirti greitųjų transporto maršrutų potencialą visame pasaulyje. Tačiau mažai ką darė savo prototipų bandymuose ir realių „hyperloop“ kelių statybose. Bent jau iki šiol.

 HTT paviešintų nuotraukų ir vaizdo įraše matyti, kaip sunkvežimiai gabena „hyperloop“ kelio konstrukcijas.<br> HTT nuotr.
 HTT paviešintų nuotraukų ir vaizdo įraše matyti, kaip sunkvežimiai gabena „hyperloop“ kelio konstrukcijas.<br> HTT nuotr.
 4 metrų skersmens vamzdžiai yra pagaminti taip, kad jais galėtų keliauti tiek žmonės, tiek tilptų ir laivybos konteineriai. Šie vamzdžiai bus surinkti į 320 metrų ilgio sistemą, kuri, pasak HTT, pradės veikti jau šiemet.<br> HTT nuotr.
 4 metrų skersmens vamzdžiai yra pagaminti taip, kad jais galėtų keliauti tiek žmonės, tiek tilptų ir laivybos konteineriai. Šie vamzdžiai bus surinkti į 320 metrų ilgio sistemą, kuri, pasak HTT, pradės veikti jau šiemet.<br> HTT nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 11, 2018, 12:19 PM

Panašu, kad situacija šioje srityje keičiasi. Bendrovė džiaugiasi, kad pirmosios „hyperloop“ kelio konstrukcijos jau keliauja į konkrečią bandymų vietą ir jau pradės pirmąjį „hyperloop“ kelio bandymų ciklą Tulūzoje, Prancūzijoje.

„Hyperloop Transportation Technologies“(HTT) ir jos konkurentė „Virgin Hyperloop One“ yra dvi kompanijos, kurios užsiima „hyperloop“ sistemų vystymu. Žinoma, nereikia pamiršti ir tikro revoliucionieriaus Elono Musko „Boring Company“. Šiose unikaliose transporto sistemose tiek žmonės, tiek ir kroviniai keliautų vakuuminiais vamzdžiais pasiekdami beveik garso greitį.

Pastaruoju metu itin suintensyvėjo „hyperloop“ bandomųjų kelių statybos ir jų testavimo darbai. Tačiau HTT daugiausiai užsiiminėjo sutarčių pasirašymais su įvairių valstybių vyriausybėmis. Buvo pasiekti keli susitarimai su JAV, Pietų Korėjos, Indijos ir Slovakijos vyriausybėmis. Pagrindinis tokių susitarimų tikslas buvo galimybė išnagrinėti „hyperloop“ sistemos įgyvendinamumą – bet realiai apčiuopiamos pažangos, išskyrus keleto reklaminių filmukų, nebuvo.

2015 metais HTT pranešė apie planus statyti „hyperloop“ kelią Kalifornijoje, bet tai dar netapo realybe. Vis dėlto, naujasis kelias Tulūzoje atrodo gerokai rimtesnis sandoris. Bent jau taip galima spręsti iš HTT kompanijos paviešintų nuotraukų ir vaizdo įrašo, kuriame matyti, kaip sunkvežimiai gabena „hyperloop“ kelio konstrukcijas.

4 metrų skersmens vamzdžiai yra pagaminti taip, kad jais galėtų keliauti tiek žmonės, tiek tilptų ir laivybos konteineriai. Šie vamzdžiai bus surinkti į 320 metrų ilgio sistemą, kuri, pasak HTT, pradės veikti jau šiemet.

Tuo metu jie pradės statyti ir didesnę – 1 km ilgio ir 5,8 metrų aukščio – specialių „hyperloop“ kelio atramų sistemą, kurią tikimasi užbaigti iki 2019 metų. Kompanija teigia, kad ji tokiu būdu artėja prie pilnai veikiančios „hyperloop“ sistemos, kuri vasaros atostogų metu gabentų keleivius iš Ispanijos į Tulūzą ir atvirkščiai.

„Prieš penkerius metus mes nusprendėme išspręsti svarbiausias transporto problemas: jos efektyvumą, komfortą ir greitį, – sakė HTT generalinis direktorius Dirkas Ahlbornas. – Šiandien mes žengiame svarbų žingsnį pirmyn, kad pagaliau pasiektume šį tikslą. „Hyperloop“ nėra vien tik itin greita transporto sistema, kuri vis gerina greičio rekordus. Tikroji šios sistemos nauda yra galimybė sukurti veiksmingą ir saugią transporto sistemą, kuri užtikrintų neprilygstamą keleivių patirtį.“

Dar šiais metais HTT ketina viešai Tulūzoje atidaryti „hyperloop“ bandymų kelią. Tad belieka palaukti ir žiūrėti kaip jiems seksis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.