Aplaidumo kaina: dalį „Titaniko“ keleivių buvo galima išgelbėti

„Titaniko“ tragedija yra viena iš geriau žinomų visoje laivybos istorijoje. 1912 metais įvykusi katastrofa nusinešė didžiąją dalį į JAV plaukusių keleivių gyvybių. Vis dėlto, daug jų būtų pavykę išgelbėti, jei netoliese plaukę laivai būtų buvę atidesni.

Daug „Titaniko“ keleivių būtų pavykę išgelbėti, jei netoliese plaukę laivai būtų buvę atidesni.<br> SWNS.com / Scanpix nuotr.
Daug „Titaniko“ keleivių būtų pavykę išgelbėti, jei netoliese plaukę laivai būtų buvę atidesni.<br> SWNS.com / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 29, 2018, 10:19 AM

Garlaivis „Californian“ lemtingą naktį radijo ryšiu perspėjo „Titaniko“ įgulą apie vietovėje susidariusias ledo mases. „Californian“ netgi nusprendė naktį kelionės netęsti – būtent dėl tų ledkalnių. Tuo tarpu žymiai didesnis „Titanikas“ plaukė toliau – ir visi žinome, kuo tai baigėsi. Vis dėlto, nedaug žmonių žino, kad „Californian“ liko netoliese.

„Californian“ įgula „Titaniko“ šviesas pastebėjo po 10 valandos vakaro. Laivas greitai buvo identifikuotas kaip keleivinis laineris. Kapitonas Stanley'is Lordas 23:10 nuėjo miegoti. Radijo operatorius taip pat jau buvo lovoje – beveik visas laivas miegojo. Tuo tarpu „Titanikas“ 23:40 atsitrenkė į ledkalnį. Atstumas tarp šių dviejų laivų buvo toks nedidelis, kad kapitoną pavaduojantis C.V. Grovesas 23:50 pastebėjo, kad lainerio šviesos staiga sumirksėjo. Vis dėlto buvo priimtas sprendimas radijo operatoriaus nežadinti. Vietoje to specialiu prožektoriumi Morzės kodu buvo pradėtos siųsti žinutės. Tačiau, nors jos buvo siunčiamos ilgą laiką, „Titanikas“ greičiausiai buvo per toli, kad šiuos signalus galėtų pamatyti ir interpretuoti.

1:10 – jau gerokai po vidurnakčio – kapitonas buvo informuotas, kad neatpažintas laineris paleido penkias raketas. Kapitonas į šią žinią sureagavo ramiai – jis tiesiog paklausė, ar jų šviesa buvo spalvota. Spalvotos raketos tiesiog leidžia identifikuoti laivo savininką. Nors jis buvo patikintas, kad raketos švietė baltai, kapitonas per daug nereagavo. Dar trys raketos pastebėtos 1:50 – jos šiek tiek apšvietė skęstantį „Titaniką“ ir antrasis pareigūnas Herbertas Stoneas pastebėjo, kad jis yra keistai pasviręs. 2:15 „Californian“ kapitonas buvo informuotas, kad laivo šviesų jau nebematyti. Tuo metu „Titanikas“ dar laikėsi virš vandens, tačiau galinė jo dalis jau buvo pakilusi aukštai į orą. Greitai laivas nuskendo.

5:30 radijo operatorius buvo pažadintas ir paprašytas susisiekti su prieš tai matytu laivu. Radijo signalu buvo gautas pranešimas, kad tai buvo „Titanikas“ ir jį ištiko katastrofa. „Californian“ pasuko į nelaimės vietą, kur išgyvenusiuosius jau buvo surinkęs kitas laivas „Carpathia“, kuris nelaimės metu buvo gerokai toliau. „Titaniko“ katastrofa nusinešė daugiau nei 1500 gyvybių. Vėliau buvo padaryta išvada, kad „Californian“ turėjo galimybę išgelbėti daugelį jų.

Beje, spėliojama, kad netoli nelaimės vietos turėjo būti ir kitas laivas – Norvegijoje registruota škuna „Samson“. Šios teorijos dabar niekas nebegali patvirtinti, tačiau manoma, kad jei laivas ir sukiojosi netoliese, jis į pagalbą neplaukė specialiai – greičiausiai nelegaliai medžiojo ruonius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.