Laivas, aptiktas 434 metrų gylyje šalia Ulleungdo salos, buvo pirmos klasės kreiseris iš Rusijos laivyno Baltijos flotilės. Jis paliko Baltijos jūrą 1885-aisiais ir skrodė vandenynus iki savo žūties 1905-aisiais, kai Tsushimos mūšyje susikovė 38 Baltijos ir 89 Japonijos laivynų laivai.
„Shinil Group“ sako, kad jiems pavyko užfiksuoti sąlyginai geros kokybės laivagalio vaizdą – laivo vietos, kuriame stovėjo patrankos ir toliašaudžiai pabūklai, kulkosvaidžiai ir inkarai, ir kuris buvo sustiprintas mediniais šarvais. Daugmaž ties paskutiniu trečdaliu laivo korpuse matosi pataikymo žymė, kas greičiausiai ir lėmė laivo žūtį.
Ir nors laivas perlūžęs pusiau, korėjiečiai sako, kad viršutinis jo denis yra „beveik nepaliestas“. Ligšiolinis tyrimas atskleidė, kad laive yra geležinių dėžių, o CNBC teigimu, laive buvo gabenama ir 200 tonų aukso luitų ir monetų.
Laivą tikimasi iškelti šį rudenį. Tikėtina, kad laive buvo gabenamas visas laivyno iždas. „Shinil Group“ sako, kad dalis turtų bus grąžinta Rusijai, bet dalis bus skirta turizmo projektų finansavimui – pavyzdžiui, laivo ir jo sudužimo muziejaus statymui Ulleungdo saloje ir pan.
Lobio vertė yra ginčijama: „Shinil Group“ teigia, kad krovinys vertas 130 milijardų JAV dolerių, tuo tarpu „The Guardian“ atkreipia dėmesį, kad Korėjos Banko saugomas 104 tonų aukso rezervas vertas 4,8 mlrd. JAV dol., tad “Dmitrijaus Donskojaus” krovinio vertė būtų daugiau nei 10 kartų mažesnė.
Parengta pagal „Forbes“ ir „The Guardian“.