Kalėdinės prekybos rezultatai: karaliauja elektronikos prekės

Prekybininkai metų pabaigoje, kaip ir kasmet, fiksuoja daugumos prekių pardavimų augimą. Šiemet daugiau pinigų lietuviai išleido ne tik kalėdinėms eglutėms, bet ir elektronikos prekėms.

 Šiemet daugiau pinigų lietuviai išleido ne tik kalėdinėms eglutėms, bet ir elektronikos prekėms.<br> 123RF nuotr.
 Šiemet daugiau pinigų lietuviai išleido ne tik kalėdinėms eglutėms, bet ir elektronikos prekėms.<br> 123RF nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 27, 2018, 1:55 PM

Populiarėja dovanos namams bei išmaniosios prekės

„Įdomu tai, kad kalėdiniu laikotarpiu perkamos ne tik smulkios ar dovanoms draugams tinkančios prekės, bet ir didesnės dovanos sau, namams. Jaučiame neslūgstantį ir vis augantį susidomėjimą elektronika“, – pasakoja prekybos tinklo „Senukai“ specialistas Dainius Stankevičius. Jo teigimu, šiais metais itin išsiskyrė televizorių pardavimai. „Per pirmas dvi gruodžio savaites jų pardavėme 33 procentais daugiau nei pernai“.

Anot D. Stankevičiaus, per pirmąsias 2018-ųjų gruodžio savaites, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, skaitmeninių fotoaparatų pardavimų skaičiai išaugo dvigubai. Mobiliųjų telefonų pardavimai kilo 62 procentais, išmaniųjų laikrodžių – 61 procentu.

Pirmųjų gruodžio savaičių apyvartos skaičiai rodo, kad pirkėjų išlaidos bendrai visoms elektronikos prekėms padidėjo 56 procentais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2017-aisiais.

Šoktelėjo eglučių pardavimai

Lietuviai kaip niekuomet anksti šiemet ėmė ieškoti ne tik dovanų, bet ir kalėdinių eglučių. „Pastebėjome, kad, kalbant apie gyvas kirstines eglutes, pirkėjai rinkosi nebūtinai pigiausias. Ypač pirkėjų vertinami ir mėgstami buvo „premium“ klasės kalėdiniai kėniai“, – sako prekybos tinklo „Senukai“ specialistė Laura Grušnienė.

Anot jos, populiarumą išlaiko ir eglutės vazonuose. Jos klientams patinka dėl galimybės eglutę persodinti savo namų ar sodybos kieme. Be to, tinkamai laistomos, jos nėra linkusios byrėti. Dirbtinių eglučių pardavimai šiais metais taip pat augo. Jie į viršų šoktelėjo net 67 procentais.

„Gyvos eglutės – tradicija, kuri niekada nepraranda savo populiarumo. Tuo tarpu stipriai išaugę dirbtinių eglučių pardavimai leidžia daryti prielaidą, kad pirkėjai pinigus taip pat linkę investuoti ir į ilgaamžes, aukštos kokybės egles, kurios nereikalauja papildomos priežiūros“, – tendencijas komentuoja specialistė.

Daugiau dėmesio buvo skiriama ir eglučių puošybai. Šiemet eglučių žaisliukų pardavimai išaugo 15 proc. Pastebima, kad išskirtiniai žaisliukai, pavyzdžiui, rankų darbo stikliniai burbulai, dažnai tampa ir kalėdine dovana draugams arba priedu prie dovanos artimiesiems.

Specialistė taip pat pastebi, kad pirkėjai kasmet žaisliukus renkasi pagal tuo metu vyraujančias spalvų tendencijas. „Pavyzdžiui, šiais metais populiarūs buvo „prigesintos“ rožinės, dangiškos spalvos žaisliukai. Nuolat lentynos pildomos buvo ir perlo spalvos dekoracijomis“, – atkreipė dėmesį specialistė.

Nepaisant naujų vėjų, populiarumo niekada nepraranda ir tradicinių spalvų – raudoni, auksiniai, žali žaisliukai. Klasikinės kolekcijos papuošimai ir šiemet buvo itin paklausūs. Klientai noriai rinkosi ir iš plataus natūralių, žemiškų spalvų asortimento.

Nuo į viršų šoktelėjusių eglučių bei jų papuošimų pardavimų neatsilieka ir kalėdiniai vainikai – jų pardavimai lyginant su praėjusiais metais pakilo beveik 20 proc. Tokius šventinius vainikus žmonės mėgsta tvirtinti ant lauko durų ar, papuošę žvakėmis, jais dekoruoti kalėdinį stalą. Pastebima, kad pirkėjai neapsiribojo viena dekoracija, pirko kelis vainikus arba kalėdines puokštes.

Dėmesys namų puošybai

Didelio susidomėjimo sulaukė ir kitos kalėdinės dekoracijos. Pamažu pradedame pasivyti užsienio šalis, kuriose lauko puošyba tampa vienu svarbiausių kalėdinės nuotaikos kūrimo elementų.

L. Grušnienė džiaugiasi, kad lietuviai vis labiau siekia šventiškai papuošti ne tik interjerą, bet ir namų išorę – šiemet šventinės lemputės ir šviečiančios lauko dekoracijos buvo kone šluote šluojamos. Pavyzdžiui, vien per pirmąsias kalėdinio pasiruošimo savaites elektrinių girliandų pardavimai lyginant su 2017-ųjų tuo pačiu laikotarpiu išaugo kone 40 proc. Šį gruodį itin populiarios ir įvairios šviečiančios kalėdinių simbolių figūros.

„Pastebėjome, jog žmonės ypatingai gausiai puošė savo kiemus, balkonus. Dažnai netgi ieškojo konkrečių prekių, pavyzdžiui, šviečiančių Kalėdų senelio figūrų“ – teigia L. Grušnienė.

Pardavimai rodo, kad šventiniu laikotarpiu interjerą lietuviai gausiai puošė ne tik kalėdiniais aksesuarais, bet ir spalvotomis, kvapniomis žvakėmis, o kalėdinį stalą – teminėmis kalėdinėmis servetėlėmis, staltiesėmis. Noriai pirkti ir prabangūs šventiniai indai, taurės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.