Didžiausios ne gyvybės draudimo bendrovės IT kompetencijų centras puikiai iliustruoja, kad šiuolaikinis IT specialistas yra plataus akiračio profesionalas. Sugebantis bendradarbiauti, dirbti komandoje ir susikoncentruoti į konkrečius uždavinius, kurių sprendimams dažnai reikalingas tarpdiscipliniškumas – skirtingų sričių žinios.
Platus technologijų spektras – galimybės tobulėti
„Kiekvieno specialisto patirtis ir įgūdžiai yra skirtingi bei unikalūs. Tad tinkamiausias karjeros kelias yra toks, kuris padeda talentui dar labiau atsiskleisti ir tobulinti įgūdžius, kai organizacijos aplinkoje žinios yra atnaujinamos, pritaikomos ir plėtojamos, o ne užkonservuojamos“, – teigia D. Švirmickienė, kuri kasdien bendrauja ir su praktiką „Lietuvos draudime“ atliekančiais IT studentais, ir su organizacijoje užaugusiais, subrendusiais talentais. Anot jos, šiuo metu „Lietuvos draudimas“ yra pasiruošęs įdarbinti programuotojus, dirbančius su PL/SQL duomenų bazėmis, taip pat išmanančius tokias kalbas ir programas, kaip „Java“,„Spring boot“, „React“, „JavaScript“, „PHP“.
Savo veikloje „Lietuvos draudimo“ IT kompetencijų centras taiko platų technologijų spektrą, tad IT specialistams atsiveria galimybės ne tik susipažinti su skirtingomis sistemomis, bet aktyviai plėsti kompetencijas – mokytis, keisti techninę sritį, siekti karjeros. „Žinios ir įgūdžiai yra iškart pritaikomi praktiškai, pavyzdžiui, šiuo metu kuriame dirbtinį intelektą automatizuodami IT ir verslo procesus, kurdami verslo procesų automatizavimo robotus“, – sako IS vadovė.
Darbuotojai labiausiai vertina atmosferą ir komandą
IT specialistai tikina, kad darbas versle – šiuo atveju „Lietuvos draudime“ natūraliai praplečia profesinių kompetencijų ribas, nes tenka bendradarbiauti, suprasti verslą, kartu siekiant užsibrėžtų tikslų ir vertinant rezultatus. D. Švirmickienės teigimu, galimybė matyti tiesioginę savo darbo įtaką įmonės verslo rezultatams daugumai darbuotojų yra ypač svarbi ir sustiprina komandinę dvasią. Projektų užsakovai ir vykdytojai yra vienos organizacijos nariai, o nuolatinį progresą ir grįžtamąjį ryšį užtikrina IT kompetencijų centre įdiegtas ir taikomas „Scrum“ lanksčiojo programavimo projektų valdymo metodas.
„Lietuvos draudime“ dirbantys „Scrum“ meistrai rūpinasi, kad šiuolaikiniai procesų valdymo principai taptų bendrine kalba, kuria sklandžiai susikalba skirtingų sričių ekspertai.
Neseniai bendrovės viduje atlikta darbuotojų apklausa parodė, kad IT specialistai labiausiai vertina „Lietuvos draudime“ kuriamą bendradarbiavimo atmosferą, kolegų komandą, lankstų darbo grafiką ir laisvę veikti. Būtent gerą darbo aplinką kuriantys ir palaikantys sprendimai ilgainiui atskleidžia, kaip organizacija suvokia ir patenkina skirtingus darbuotojų poreikius. Gera darbdavio reputacija padeda pritraukti talentus ir pelnyti pripažinimą rinkoje – „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse.
IT specialistai – verslo varomoji jėga
„Lietuvos draudimo“ IS vadovė Baltijos šalims D. Švirmickienė sako: „IT specialistų komandos yra mūsų organizacijos jungtys ir tiltai, kuriais pasiekiame inovatyvius sprendimus ir proveržius. Aktyviai bendraudami, susibūrę į bendruomenes ir dalindamiesi įžvalgomis, patarimais, kuriame dinamišką žinių apykaitos sistemą, o tai šiandien daro didelę įtaką įmonės strategijos sėkmei“, – mano D. Švirmickienė, kuri IT sritį vadina varomąja jėga visuose versluose.
Anot pašnekovės, bendrovei augti padeda tiek efektyviai valdomi IT projektai, tiek asmeniniai specialistų pavyzdžiai. „Draugiški, bendradarbiaujantys, trokštantys žinių ir norintys mokytis“, – taip IS vadovė apibūdina IT kompetencijų centro kolegas. Ji priduria, kad specialistų komandas sutelkia ir į priekį varo „galiu padaryti“ požiūris – susidūrę su kliūtimis jie atvirai diskutuoja ir ieško geriausių sprendimų, o ne pradeda kaltųjų paieškas.
Erdvė augti ir tobulėti
Dauguma naujų IT darbuotojų pakankamai greitai įsilieja į komandas, tampa savarankiškais procesų dalyviais: „Skatiname atvirą bendravimą – net praktikantai gali drąsiai išsakyti savo sumanymus ir pasiūlymus“, – pabrėžia D. Švirmickienė. Įmonės kultūra skatina darbuotojus inicijuoti pokyčius visose srityse pradedant procesais ir baigiant inovacijomis.
Bendraujantys ir bendradarbiaujantys „Lietuvos draudimo“ darbuotojai kartu sėkmingai įgyvendina darbo projektus ir atranda bendrų laisvalaikio pomėgių – pėsčiųjų žygius, pasivažinėjimą motociklais, slidinėjimą, vandenlenčių sportą ar knygų skaitymą. „Bendruomenė yra daugiau negu darbo užduotys“, – įsitikinusi D. Švirmickienė.
Draugiška bendruomenės aplinka ir kolegų palaikymas padeda sparčiai augti jauniesiems IT talentams, kurie darbą bendrovėje gali lanksčiai derinti su studijomis. Realios praktinės užduotys, nuolatinė žinių apykaita studentams suteikia labai stiprų impulsą augti. Tad senbuvių nestebina jaunųjų kolegų spurtai, kai karjeros laiptais kylama jau pirmaisiais darbo metais, o įsibėgėjus laimima ir vadovo „Boso taurė“ – ypatingas „Lietuvos draudimo“ apdovanojimas.