Ar keleivių pilnas „Boeing 737“ galėtų apsiversti aukštyn kojom? Yra viena situacija, kai tai tiesiog būtina

Akrobatiniai lėktuvų manevrai yra tikrai gražūs. O kaip dėl didžiųjų lėktuvų? Ar „Boeing 737“ subyrėtų tiesiog ore, jei pabandytų apsiversti su keleiviais ir kroviniu? Nustebsite sužinoję, kad yra numatyta viena aplinkybė, kai toks manevras būtų geriausias pasirinkimas.

 Nustebsite sužinoję, kad yra numatyta viena aplinkybė, kai apsivertimas būtų geriausias pasirinkimas.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
 Nustebsite sužinoję, kad yra numatyta viena aplinkybė, kai apsivertimas būtų geriausias pasirinkimas.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 9, 2019, 8:29 AM

Savaime aišku, „Boeing 737“ nėra akrobatinis lėktuvas. Tai – pakankamai didelis orlaivis, kuris nėra sukurtas aštriems posūkiamas, apsivertimams ir kilpoms. „Statine“ dažnai vadinamas manevras nėra toks jau sudėtingas technine prasme (ypač lyginant su kitais akrobatiniais triukais), tačiau ir tai „Boeing 737“ sukeltų problemų.

Visų pirma, „Boeing 737“ sparnai nėra sukurti skrydžiui apsivertus. Pati lėktuvo forma diktuoja, kad didesni pokrypiai nuo horizontui lygiagrečios linijos kainuoja aukštį. Pilotai tai kompensuoja traukdami vairalazdę į save, tačiau pilnas apsivertimas beveik neabejotinai lėktuvą nuleistų žymiai arčiau žemės. Dar daugiau – pilotai teigia, kad, nors „Boeing 737“ yra labai tvirtas, ne visiškai tiksliai atliktas manevras gali sukelti didžiulius fiuzeliažo pažeidimus ar net katastrofą.

Būtent tai ir yra priežastis, kodėl „Boeing 737“ nesivarto ir įvairių aviacijos švenčių metu. Nors lėktuvas greičiausiai tai ištvertų, egzistuoja tikimybė, kad jis patirs konstrukcinių pažeidimų. Taigi, tikriausiai niekada nepamatysite statine besivartančio „Boeing 737“ ar jokio kito panašaus lėktuvo.

Išskyrus šį „Boeing 707“ – šis triukas atliktas nutrūktgalvio Texo Johnstono tuščiu bandomu prototipu:

Tačiau yra situacija, kai „Boeing 737“ pilotas gali nuspręsti lėktuvą staiga apversti, net kai jis yra pilnas klykiančių keleivių. Didieji lėktuvai, tokie kaip „Boeing 777“ ar „Airbus 380“, po savęs palieka siaučiančius oro sūkurius, kurie blaško mažesnius lėktuvus. Tiksliau, blaškytų, jei oro eismo kontrolierius tinkamai neatliktų savo darbo – tarp lėktuvų reikia palikti gana didelius tarpus: saugiausia, kai jie skraido skirtinguose aukščiuose. Vis dėlto jei „Boeing 737“ patektų į tokią kito orlaivio sukeltą turbulenciją ir lėktuvą imtų blaškyti bei supti, pilotui tektų labai greitai nuspręsti, į kurią pusę reikėtų sukti, kad lėktuvas sugrįžtų į įprastą orientaciją. Kartais tai gali būti ir visiškas apsivertimas statine – jei piktieji oro sūkuriai orlaivį stipriai suka į vieną pusę.

Žinoma, tokios situacijos yra tik teorijos vadovėliuose. Tačiau būsimi pilotai mokosi šio manevro simuliatoriuose ir žino apie tokią galimybę. Aišku, tai būtų kraštutinis veiksmas siekiant išsigelbėti, nes net ir tokioje situacijoje apsivertimas gali ką nors sulaužyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.