Fiktyvios internetinės parduotuvės – kaip atpažinti ir neapsigauti?

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) sulaukia vis daugiau vartotojų skundų dėl internetu įsigytų, tačiau nepristatomų prekių ir negrąžinamų iš anksto už prekes sumokėtų pinigų. Dažniausiai vartotojai į tokią situaciją patenka socialiniuose tinkluose. Susivilioję ypač patraukliomis kainomis ir didelėmis nuolaidomis jie skuba pasinaudoti gerais pasiūlymais, dažnai nesusimąstydami, kad skubotas pasirinkimas gali gerokai patuštinti piniginę. Kaip išvengti katės maiše ir atpažinti nesąžiningus prekeivius? Tereikia vadovautis 5 auksinėmis taisyklėmis!

 Kaip atpažinti nesąžiningus prekeivius? Tereikia vadovautis 5 auksinėmis taisyklėmis!<br> 123RF nuotr.
 Kaip atpažinti nesąžiningus prekeivius? Tereikia vadovautis 5 auksinėmis taisyklėmis!<br> 123RF nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

VVTAT

Feb 7, 2019, 8:50 AM

1. Patikrinkite informaciją apie pardavėją

Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje nerandate, arba susisiekimui pateikiama tik kreipimosi forma tiesiogiai interneto svetainėje ar galimybė parašyti žinutę – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo! Atkreipkite dėmesį ir į tai, ar internetinės parduotuvės tinklalapyje arba socialinio tinklo paskyroje pateikta informacija yra rišli, o ne išversta automatinio vertimo programos pagalba.

2. Palyginkite prekių kainas kitose internetinėse parduotuvėse

Prekės kaina tokia žema, jog atrodo per gerai, kad būtų tiesa? Tikėtina, jog nuojauta Jūsų neapgauna. Kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis prekę, todėl internetiniai sukčiai nesikuklina tuo pasinaudoti. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, atlikite trumpą apžvalgą ir palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

3. Patikrinkite kitų pirkėjų atsiliepimus

Kitų pirkėjų atsiliepimai taip pat yra puikus informacijos šaltinis, padėsiantis apsispręsti – pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės ar, visgi, susilaikyti. Rekomenduojame atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar jos socialinio tinklo paskyroje (paprastai fiktyvių parduotuvių atsiliepimai yra itin teigiami, o socialinio tinklo paskyroje paliekamus atsiliepimus galima ištrinti), o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse. Vis dar dvejojate? Tuomet kreipkitės konsultacijos į Tarnybos specialistus.

4. Saugokite savo mokėjimo kortelės duomenis

Prieš suvedant mokėjimo kortelės informaciją, svarbu įsitikinti, kad interneto parduotuvė yra saugi – ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojame rinktis šį atsiskaitymo būdą.

5. Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas

Būkite atsargūs rinkdamiesi prekes iš trečiųjų šalių. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje (dažniausiai – Kinijoje arba JAV), yra labai sudėtinga. Primename, kad Tarnyba nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, bei tarpininkauja nagrinėjant ginčus, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (https://www.econsumer.gov/), kurio narėmis yra 36 valstybės.

Jei, visgi, pakliuvote į internetinių sukčių žabangas...

Apmokėjus prekę pardavėjas netikėtai dingo ir nebeatsako į Jūsų laiškus? Šiuo atveju siūlytume kuo skubiau kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo galimybės bei kitų priemonių, kurios padėtų apsaugoti savo duomenis. Nepamirškite, kad vartotojas, kuriam nebuvo pristatytos jo užsakytos prekės, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo kreipimosi į pardavėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į Tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka. Jei prekė įsigyta trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą arba vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją pagal verslininko registracijos vietą.

Saugių ir sėkmingų apsipirkimų!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.