JAV bando naują amfibinį šarvuotį – bet jūrų pėstininkai vis tiek nepatenkinti

Jungtinių Valstijų jūrų pėstininkų korpusas bando naują amfibinę kovos mašiną. Šis įspūdingai atrodantis aštuonratis pakeis 40 metų senumo mašinas. „BAE Systems“ gaminamas ACV pasižymi labai geromis dinaminėmis savybėmis – tačiau jūrų pėstininkai teigia, kad tai vis tiek nėra tai, ko jiems gali reikėti.

 „BAE Systems“ gaminama „Amphibious Combat Vehicle“ (ACV) yra sukurtas specialiai kelionei iš laivo į sausumą.<br> „BAE Systems“ nuotr.
 „BAE Systems“ gaminama „Amphibious Combat Vehicle“ (ACV) yra sukurtas specialiai kelionei iš laivo į sausumą.<br> „BAE Systems“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 29, 2019, 2:38 PM

„BAE Systems“ gaminama „Amphibious Combat Vehicle“ (ACV) yra sukurtas specialiai kelionei iš laivo į sausumą. Ši mašina gale turi porą sraigtų ir sandarų korpusą. Vandenyje ACV gali judėti maždaug 6 mazgų (apie 11 km/val.) greičiu, tačiau išlipęs į krantą 27 tonų aštuonratis pasiekia net 96 km/val. greitį. Galite įsivaizduoti, kad ACV ir bekelėje pasirodytų pakankamai neblogai – nes turi 690 AG variklį ir aštuonis varomus ratus.

Be degalų papildymo ACV sausuma gali įveikti kiek daugiau nei 587 km. Žinoma, viskas priklauso nuo reljefo ir kliūčių, su kuriomis gali tekti susidurti. Tarp jų, aišku, gali pasitaikyti ir sprogmenų, todėl ACV turi storą papilvę, kuri apsaugo nuo improvizuotų sprogmenų, o pats visureigis gali toliau riedėti ir su trimis pramuštomis padangomis.

BAE ACV gali gabenti 13 jūrų pėstininkų. Kol kas bandoma mašina yra tik lengvai ginkluota, turi nuotoliniu būdu valdomą kulkosvaidį. Vėliau ACV gaus rimtesnį bokštelį su 30 mm automatiniu pabūklu, dūmų uždanga, 7,62 mm kulkosvaidžiu ir kita ginkluote.

ACV turėtų pakeisti dar aštuntajame dešimtmetyje pradėtą naudoti „Assault Amphibious Vehicle“ (AAV). Įdomu tai, kad tai yra ne pirmas kartas, kai bandoma pakeisti senstančią amfibiją. XXI amžiaus pradžioje pristatytas „Expeditionary Fighting Vehicle“ atrodė daug žadantis. Šis šarvuotis galėjo plaukti beveik 50 km/val. greičiu ir talpino 17 jūrų pėstininkų – tačiau jis pasirodė esąs nepatikimas, brangus ir neapsaugojo karių nuo savadarbių užtaisų – todėl AAV tarnyba buvo pratęsta iki šiol.

AAV buvo vikšrinis, o štai ACV yra ratinis. Ratai leidžia važiuoti greičiau, tačiau yra pažeidžiamesni ir neužtikrina tokio gero pravažumo. Tačiau patys jūrų pėstininkai teigia, kad ratai tokiam šarvuočiui tinka geriau. Kita vertus, kai kurie ekspertai abejoja, ar tokios amfibijos kaip ACV išvis yra reikalingos.

Jūrų pėstininkai didelį dėmesį skiria greičiui ir manevringumui. Amfibinės mašinos vandenyje tokios tikrai nėra – ir greičiausiai nebus. Jos gali tapti lengvais taikiniais pakankamai primityviai sausumos ginkluotei.

Kita vertus, visa tai yra taktikos klausimas. Ar geriau pašalinti sausumos įtvirtinimus ir išsilaipinti amfibinėmis mašinomis – ar kovoti su priešlėktuvine gynyba ir jūrų pėstininkus pasiųsti sraigtasparniais? ACV išsilaipinimą turėtų dengti patys laivai.

Kol kas bandymuose BAE ACV pasirodė neblogai, todėl tikriausiai senstantis AAV pagaliau bus pakeistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.