Kodėl lėktuvnešyje būna lėktuvų, klausimų nekyla. Bet kam ten reikia greitaeigių katerių?

Planuojama, kad po „HMS Queen Elizabeth“ deniu glausis 24-36 naikintuvai ir 14 sraigtasparnių. Toks plaukiojantis oro uostas taps labai pajėgiu ginklu Jungtinės Karalystės Karališkajame laivyne. Tačiau ar žinojote, kad šiame lėktuvnešyje glausis ir pora greitaeigių katerių? Štai kuo jie ypatingi.

 Planuojama, kad po „HMS Queen Elizabeth“ deniu glausis 24-36 naikintuvai ir 14 sraigtasparnių.<br> PA Images / Scanpix nuotr.
 Planuojama, kad po „HMS Queen Elizabeth“ deniu glausis 24-36 naikintuvai ir 14 sraigtasparnių.<br> PA Images / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 1, 2019, 7:38 AM, atnaujinta Apr 1, 2019, 8:52 AM

„HMS Queen Elizabeth“ ilgis – 280 metrų. Nors tai toli gražu nėra didžiausias lėktuvnešis pasaulyje, tačiau jis tilps ne į visus uostus. Įsivaizduokite situaciją, kai misijos metu „HMS Queen Elizabeth“ privalo pasinaudoti uostu, kuris tokiam laivui yra tiesiog netinkamas. Ką tada daryti? Štai dėl ko „Queen Elizabeth“ gali gabenti net tris greitus laivus.

Tai – „Alnmaritec“ kompanijos gaminami greitaeigiai keleivių perkėlimo kateriai. „Queen Elizabeth“ viduje numatytos vietos net trims tokiems laivams. Jie yra nuleidžiami specialiu kranu, kuris juos taip pat gali pakelti atgal. Vietos lėktuvnešyje nėra tiek daug, todėl kai jie yra keliami į „Queen Elizabeth“, šių katerių radaro ir navigacijos antenos yra automatiškai nulenkiamos.

Vienas toks kateris turi du 447 kW dyzelinius „Cummins QSC8.3“ variklius, kurie leidžia vandenyje pasiekti 33 km/val. greitį. Tokio katerio ilgis – 13,1 m, o viduje patogiai gali susėsti 36 žmonės. Pačiam kateriui reikalinga tik dviejų žmonių įgula. Žinoma, kabina yra šildoma, o pačiame priekyje yra ir tualetas.

Šie kateriai leistų pasikeisti įgulos nariams, išgabenti sužeistuosius ar dėl kitų priežasčių apsilankyti krante nenaudojant sraigtasparnio. Jie taip pat padėtų evakuoti lėktuvnešį, jei to prireiktų. Sėdynes galima lengvai išimti, kad viduje tilptų daugiau krovinio.

Nors „Queen Elizabeth“ gali gabenti tris tokius katerius, pagaminti keturi – geriau jau turėti atsargos. Šie laivai taip pat buvo pakrikštyti ir gavo vardus, kuriais vadinti laivyno lėktuvai – pasirinkti „Swordfish“, „Buccaneer“ , „Sea Vixen“ ir „Sea Harrier“ vardai.

„HMS Queen Elizabeth“, žinoma, šiuo požiūriu nėra ypatingas lėktuvnešis – vienokias ar kitokias priemones išsilaipinti krante turi ir kitų šalių laivai. Tačiau „Queen Elizabeth“ yra pakankamai unikalus lėktuvnešis – turi du bokštelius, yra varomas įprastais degalais (o ne branduolinio reaktoriaus energija), o vietoje katapultos naudoja rampą. Tačiau šis laivas ir jo dvynys „HMS Prince of Wales“ taps ne tik Karališkojo laivyno pasididžiavimu, bet ir grėsminga galia pasaulio vandenynuose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.