Auganti grėsmė iš Rytų: paaiškėjo dramatiškos pirmojo Kinijos lėktuvnešio permainos

Kinija sparčiai augina karinę galią, ir dabartinės ginkluotės paslapčių atskleisti neketina. Tačiau pasirodė pačio pirmojo Kinijos lėktuvnešio „prieš ir po“ transformacijos nuotraukos.

Palyginimui: „Riga“ ir 2019 m. „Liaoning“.<br>  „Tencent“ / Reuters / Scanpix nuotr.
Palyginimui: „Riga“ ir 2019 m. „Liaoning“.<br>  „Tencent“ / Reuters / Scanpix nuotr.
Retoje nuotraukoje – apleistas lėktuvnešis prieš jam tampant „Liaoning“, 2012 m.<br>  „Tencent“ nuotr.
Retoje nuotraukoje – apleistas lėktuvnešis prieš jam tampant „Liaoning“, 2012 m.<br>  „Tencent“ nuotr.
 „Riga“ laivagalis, metai nežinomi.<br>  „Tencent“ nuotr.
 „Riga“ laivagalis, metai nežinomi.<br>  „Tencent“ nuotr.
  „Liaoning“ 2019 metais.<br>Reuters / Scanpix nuotr.
  „Liaoning“ 2019 metais.<br>Reuters / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 7, 2020, 1:02 PM, atnaujinta Jan 7, 2020, 1:04 PM

Kinijos internete pasirodė pirmojo šalies lėktuvnešio nuotrauka. Nuotraukose, pasirodžiusiose mikrotinklaraščių platformoje „Tencent“, matomas surūdijęs, nebaigtas korpusas. SSRS kariniam laivynui statytas, bet taip ir neužbaigtas laivas buvo nutemptas į Kiniją, kur galiausiai tapo lėktuvnešiu „Liaoning“. Taip pat aprašomi techniniai sunkumai, kilę inžinieriams su neužbaigtomis — ir iš esmės nesamomis — variklių sistemomis.

Devintojo dešimtmečio pradžioje SSRS pradėjo statyti naujos kartos lėktuvnešius, kurie turėjo prilygti JAV turimiems. Buvo užsakyti du Admirolo Kuznecovo klasės laivai; pirmasis – pats „Kuznecovas“ – buvo užbaigtas ir tarnavo SSRS laivyne, o vėliau perduotas RF kariniam laivynui, kur tarnauja iki šiol (nepaisant daugybės problemų). Kito laivo – „Riga“ – 1991 metais suirus SSRS, buvo atlikta tik 68 procentai statybos darbų.

Laivas ilgai trūnijo, kol 1998 metais jį įsigijo kinų verslininkas, pasak jo paties, ketindamas įsteigti plaukiojantį kazino — nors tikroji intencija buvo jį perduoti Liaudies išlaisvinimo armijos laivynui (PLAN). PLAN tyrinėjo laivo dizainą ir tada užbaigė jo statymą. Pirmasis Kinijos lėktuvnešis buvo nuleistas 2012 metais ir pavadintas „Liaoning“.

„Tencent“ straipsnelyje aprašomos inžinieriams su nebaigtu laivu kilusios problemos. 2004 metų kovą boilerių tyrimo biuro direktorius Chenas Mingas buvo pasiųstas apžiūrėti surūdijusio „Riga“. „Chenas Mingas išsiaiškino, kad be pagrindinio karinio laivo boilerio, nebuvo degimo ir kontrolės sistemos, pagalbinės mašinerijos, cilindrų ir matavimo prietaisų“.

„Riga“ buvo statoma aukšto slėgio garo variklių naudojimui, bet Kinija neturėjo tokių aparatų statybos patirties. Inžinieriai turėjo sukurti naują variklių sistemą ir išbandyti ją sausumoje. Iki 2011-ųjų naujoji variklių sistema laive buvo įrengta, ir buvo pradėti jūriniai bandymai.

Kitoje lėktuvnešio galinio borto nuotraukoje matoma nedažytas plieno korpusas su nubėgusiomis rūdžių žymėmis, menančiomis nemažą dešimtmečio dalį, kurią nebaigtas ir pamirštas laivas praleido Ukrainoje. „Liaoning“ pertvarkymas buvo nemenkas technologinis iššūkis – nors visų jo detalių galime ir nesužinoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.