Mažylis, dirbęs darbus, kurio mechaniniai karo milžinai atlikti negalėjo

Kaip ir telefonų ar kompiuterių, įvairių karo mašinų yra daugybė: nuo šarvuotų automobilių iki tankų ir šarvuočių, nuo sraigtasparnių iki naikintuvų ir krovininių lėktuvų. Tačiau yra ir dar daugiau karininkams padedančių technologijų, apie kurias dauguma nežino.

1978-1979 metais Prancūzijos įmonės „Soframag“, kuri vėliau tapo „Lohr“, gamintas 4x4, oru transportuojamas lengvasis transportas „Lohr FL500"/FL501. <br>Wikimedia Commons nuotr. 
1978-1979 metais Prancūzijos įmonės „Soframag“, kuri vėliau tapo „Lohr“, gamintas 4x4, oru transportuojamas lengvasis transportas „Lohr FL500"/FL501. <br>Wikimedia Commons nuotr. 
Šią nedidelę mašiną varė 602 cc Citroeno variklis, kuris sumontuotas platformos viduryje. FL500 modelio variklis išvystydavo 29 AG, o FL501 jau net 36 AG. Esant 600 kg svoriui, mašina galėjo važiuoti iki 44 km/h greičiu. <br>Wikimedia Commons nuotr.  
Šią nedidelę mašiną varė 602 cc Citroeno variklis, kuris sumontuotas platformos viduryje. FL500 modelio variklis išvystydavo 29 AG, o FL501 jau net 36 AG. Esant 600 kg svoriui, mašina galėjo važiuoti iki 44 km/h greičiu. <br>Wikimedia Commons nuotr.  
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 16, 2020, 1:38 PM

„Nors dažniausiai matome didelių gabaritų karo mašinas, tačiau egzistuoja ir gerokai mažesni karių pagalbininkai. Jie galbūt neatrodo labai įspūdingai, bet atlieka darbą, kurio kiti mechaniniai karo milžinai atlikti negali“, - teigia Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis.

Pasak jo, viena tokių mašinų yra 1978-1979 metais Prancūzijos įmonės „Soframag“, kuri vėliau tapo „Lohr“, gamintas 4x4, oru transportuojamas lengvasis transportas „Lohr FL500" ir „Lohr FL501“. Ši mašina buvo skirta oro desanto pajėgoms, todėl su šia intencija ir buvo projektuojama bei gaminama.

„Mašina pagaminta aplink vamzdinės konstrukcijos rėmą su paprastu plokščiu aliuminio paviršiumi. Arka už vairuotojo nugaros suteikdavo šiokią tokią vairuotojo apsaugą, jeigu mašinėlė apsiverstų“, – pasakoja D.Antanaitis.

Karys pasakoja, kad šią nedidelę mašiną varė 602 cc Citroen‘o variklis, sumontuotas platformos viduryje. FL500 modelio variklis išvystydavo 29 AG, o FL501 – jau net 36 AG. Esant 600 kg svoriui, mašina galėjo važiuoti iki 44 km/h greičiu.

Tiesa, nepriklausomai nuo mažo svorio ir gabaritų, mašina gebėjo pervežti beveik tiek pat krovinio, kiek sverdavo pati – beveik 500 kg. 

„Be krovininio varianto, ant „Lohr“ buvo montuojami lengvieji kulkosvaidžiai, „Milan“ prieštankinės raketinės sistemos, mašina tempdavo 120 mm minosvaidį. Vėliau buvo pagaminti medicininės evakuacijos ir ryšių variantai“, - sako D.Antanaitis. 

Be Prancūzijos kariuomenės, „Lohr“ naudojo ir Argentinos, Ispanijos bei Tuniso ginkluotosios pajėgos. D.Antanaičio teigimu, „Lohr“ yra dar vienas beveik niekam nežinomas mažas darbinis arkliukas, kuris palengvino kariams jų užduočių vykdymą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.