Incidentas Ukrainoje: naikintuvas rėžėsi į kelio ženklą

Karinių oro pajėgų pilotai įprastai vadinami asais. Ne tik todėl, kad jie valdo itin brangią karinę techniką – ir dėl to, kad šiame darbe mirtini pavojai gali tykoti bet kur. Ir tuo galėjo įsitikinti vienas Ukrainos karo pilotas, patekęs į itin komiškai skambančią situaciją: ore susidūrė su kelio ženklu.

Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 4, 2020, 9:06 PM

Ukraina – kunkuliuojančio konflikto šalis, kurioje padėtis gali pablogėti labai greitai. Kiekvienos pratybos nėra tik eilinės pratybos. Oro pajėgoms labai svarbu pasiruošti situacijoms, jei būtų sunaikinti karinių bazių pakilimo takai.

Tokiu atveju būtų naudojamasi kita infrastruktūra. Dideli ir platūs greitkeliai tam tinkamiausi. Svarbu surasti ilgą tiesią atkarpą – ir aerodromas jau čia. Beveik.

Improvizuotų nusileidimo takų naudojime yra tam tikrų niuansų. Pavyzdžiui pilotui kur kas sunkiau žinoti, kada jam leistis – nes nėra įprastinių tako pradžios ir pabaigos ženklų. Taip pat – aplink daug daugiau pašalinių objektų, kuriuos galima kliudyti.

Rugpjūčio 27-ą įvyko Ukrainos oro pajėgų pratybos. Greitkelyje M06, vedančiame iš Kijevo į Čopą, netoli sienos su Vengrija, trumpam buvo įkurtas improvizuotas nusileidimo takas. Gausiai susirinkusių televizijos kamerų ir eilinių žiūrovų akivaizdoje tūpimus atlikinėjo du sunkieji naikintuvai „Su-27“.

Kone virš stebėtojų galvų besileidžiantys naikintuvai nėra kasdienis reiškinys, tad stebėtojų susirinko gausiai. Daugybė akių ir kamerų užfiksavo jaudinančią situaciją: naikintuvas visu korpusu kliudė kelio ženklą.

Ženklas apsivijo oro paėmimo angos kraštą, padarydamas nežymią žalą korpusui. Jei smūgis būtų tekęs vos keliais centimetrais žemiau, didelis metalo gabalas galėjo būti įtrauktas į vieną iš turboreaktyvinių variklių. Įprastai ten patekę pašaliniai objektai jį sugadina, o tokiais atvejais netikėtai dingusi galia lėktuvą bloškia žemyn. O toliau – jau piloto darbas ir sėkmė.

Dideliame aukštyje paukščius į variklius įtraukia gana dažnai, betdvimotoriai lėktuvai dažniausiai būna suvaldomi. Tačiau kai tai įvyksta nusileidimo metu, likus keliems metrams iki žemės (šiuo atvejus – vos metrui), tai gali virsti didelio masto katastrofa. Vietos manevrams tiesiog nėra.

Laimė, kad šįkart tragedijos išvengta. Tiesiai į dešimtuką pataikęs naikintuvas nė nepajuto situacijos rimtumo. Tačiau kodėl skrydžio trajektorijoje pasipainiojo kelio ženklas?

Ukrainiečių pareigūnų teigimu, paruošto nusileidimo tako vietoje visi pavojingi ženklai buvo nusukti (tokie kaip autobusų stotelės ženklinimai ar apšvietimo stulpai). Nelaimėlis pilotas tiesiog pradėjo leistis per anksti ir kliudė už tako ribų turėjusį likti įprastą greitkelio ženklinimą.

Tačiau daugiausiai diskusijų turėtų kelti ne pati piloto klaida, o reginį stebėjusių pašaliečių saugumas. Aviacijos šventėse dėl didelės nelaimių rizikos jau senai uždrausta atlikti manevrus virš žiūrovų. O šie pilotų mokymai tiesiogine prasme buvo vos per akimirką iki dešimčių aukų galėjusios pareikalauti katastrofos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Speciali „Nauja diena“ G. Kirkilui atminti