Tiltas atvėrė traukinį kaip konservų skardinę – kaip galėjo įvykti tokia avarija?

Automobilius gabenantis traukinys Memfyje (JAV) pateko į labai keistą avariją – žemas tiltas tiesiog nuplėšė jo stogą. Bet kaip tai galėjo įvykti? Nejau traukinio maršrutas nebuvo planuojamas?

 Automobilius gabenantis traukinys pateko į labai keistą avariją – žemas tiltas tiesiog nuplėšė jo stogą.<br> Stop-kadras
 Automobilius gabenantis traukinys pateko į labai keistą avariją – žemas tiltas tiesiog nuplėšė jo stogą.<br> Stop-kadras
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 17, 2020, 3:08 PM, atnaujinta Sep 17, 2020, 3:08 PM

Žemų tiltų ir tunelių pasitaiko visose šalyse. Jie visada yra tinkamai pažymėti, jų aukštis yra žinomas – tačiau avarijų pasitaiko. Dažniausiai po žemais tiltais palenda sunkvežimiai – jei vairuotojai nėra pakankamai atidūs. Traukiniai į tokias inžinerines konstrukcijas atsitrenkia itin retai, nes to galima nesunkiai išvengti.

Jų draugas – standartizacija. Vagonus ir lokomotyvus galima skirstyti įvairiai, įskaitant ir pagal jų aukštį bei plotį. Naudojami standartiniai tiems dydžiams skirti išmatavimai – tikriausiai pastebėjote, kad dauguma traukinių vagonų atrodo labai panašiai, net jei yra pagaminti skirtingose šalyse. Pavyzdžiui, JAV vagonai pagal išmatavimus skirstomi į kategorijas pagal raides – dauguma vagonų patenka į B arba C kategoriją. Geležinkelio ruožai taip pat turi šias žymes. Jei viename ar kitame ruože yra tiltas ar tunelis, kuris netinka C kategorijos vagonams, ta vieta bus atitinkamai pažymėta ir dispečeriai ten nesiųs C kategorijos traukinių.

Paprasta, tiesa? Na, ne visai. Žmonės šių dalykų kelerius metus mokosi aukštosiose mokyklose – ir ne šiaip sau. Lengvieji automobiliai traukiniams yra lengvas krovinys (pagalvokite, kiek automobilyje yra tuščios erdvės, kuri nieko nesveria). Taigi, į kiekvieną vagoną norima prikrauti kiek įmanoma daugiau automobilių, taip sumažinant kelionės kaštus. Todėl nemažai automobilių vagonų yra F+ kategorijos – jie labai aukšti, nors ir pakankamai siauri.

Dabar pažiūrėkite į šią avariją, kuri įvyko rugsėjo pradžioje Memfyje:

Nors informacijos apie šį incidentą nėra daug, interneto naudotojai suskubo pastebėti akivaizdų faktą – tas ruožas nėra tinkamas F kategorijos vagonams. Tiltas nenukrito – jis visada buvo tame aukštyje. Taigi, kažkur įsivėlė klaida. Tik kokia?

Traukinys galėjo prisijungti keletą aukštesnių vagonų, tačiau vėliau nepakeitė savo aukščio kategorijos. Arba kažkas neįvertino, kad tai – automobilių vagonai. Mat yra F kategorijos vagonų, kurie yra šiek tiek žemesni – automobilių vagonai žymimi „Exceeds Plate F“, nes jų aukštis peržengia F kategorijos ribas. Galėjo įvykti ir paprasta žmogiška klaida – traukinys galėjo būti pasiųstas lygiagrečiu keliu. Jei tai iš tikrųjų buvo suplanuotas traukinio maršrutas, kažkas tiesiog neįvertino automobilių vagonų aukščio.

Ir tas kažkas galėjo būti kompiuteris – dispečeriai keičiamami elektroninėmis sistemomis, kurios automatiškai braižo maršrutus. Sistema palyginus nauja ir neįprasti automobilinių vagonų išmatavimai tiesiog galėjo būti neįvesti.

Bet kuriuo atveju, rezultatas – 2 milijonų dolerių nuostolis. Pakankamai minkštas vagonų stogas greičiausiai rimčiau tilto neapgadino, tačiau buvo suniokota visa eilė brangių visiškai naujų automobilių.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.