Neįtikėtina: JAV vos per metus sukūrė naują naikintuvą

JAV Karinės oro pajėgos šią savaitę atskleidė šį tą neįtikėtino – paslapčia buvo sukurtas, pagamintas ir išbandytas naujas naikintuvo prototipas. Ir tam prireikė vos vienerių metų.

 „Lockheed Martin“ NGAD koncepcija – tik prieš kelerius metus paskelbti eskizai, padedantys įsivaizduoti, kaip atrodys kitos kartos naikintuvai.<br> „Lockheed Martin“ iliustr.
 „Lockheed Martin“ NGAD koncepcija – tik prieš kelerius metus paskelbti eskizai, padedantys įsivaizduoti, kaip atrodys kitos kartos naikintuvai.<br> „Lockheed Martin“ iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2020-09-18 15:24

„Lockheed Martin F-35 Lighning II“ neabejotinai yra vienas iš moderniausių ir technologiškai pažangiausių viršgarsinių naikintuvų pasaulyje. Tai – XXI amžiaus ginklas, sukurtas naudojant visas geriausias šiuolaikines modeliavimo ir simuliacijų technologijas. Tai tikrai nepaspartino šio lėktuvo kūrimo – nors pirmasis X-35 prototipas pakilo 2000 metais, tarnybą F-35 pradėjo tik 2015 metais.

Kodėl apie tai kalbame? Tik norime pabrėžti, kad naikintuvų kūrimas yra labai lėtas procesas. Kitaip ir būti negali, nes šiuolaikiniai naikintuvai iš esmės yra pažangiausi pasaulio kompiuteriai su sparnais. Tačiau dabar JAV Karinės oro pajėgos atskleidė, kad per metus sukūrė, pagamino ir išbandė naują NGAD naikintuvą.

NGAD – „Next Generation Air Dominance“ – tai naujos kartos naikintuvas, pasižymintis dar geresnėmis nematomumo radarams savybėmis, geresnėmis dinaminėmis charakteristikomis ir elektroninės karybos galimybėmis. Ir mes apie jį nežinome nieko – nei kuri kompanija jį pagamino, nei kokiomis galimybėmis prototipas pasižymi, nei kaip jis atrodo. Viršuje matote „Lockheed Martin“ NGAD koncepciją – tai yra tik prieš kelerius metus paskelbti eskizai, padedantys įsivaizduoti, kaip atrodys kitos kartos naikintuvai. Tai nebuvo planas ar techninis piešinys. Gali būti, kad ne „Lockheed Martin“ sukūrė tą naują NGAD prototipą.

Buvo planuojama, kad NGAD neturės vertikalių paviršių – dabar F-22 ir F-35 turi vertikalius uodegos stabilizatorius. Jie yra pakreipti kampu, taip sumažinant radarų galimybes pastebėti orlaivį, tačiau tai vis tiek yra silpnoji vieta „nematomojo“ lėktuvo priedangoje. NGAD turėtų atsisakyti vertikalių uodegos stabilizatorių – juos tikriausiai pakeistų aktyvios aerodinaminio stabilizavimo sistemos. Gali būti, kad NGAD net neturi judančių valdymo paviršių – vietoje jų galima naudoti kitus oro srauto valdymo sprendimus. Tačiau visa tai – tik spekuliacijos.

Kodėl JAV oro pajėgos dabar kuria naują naikintuvą? Na, F-35 yra visai naujas, bet potencialūs JAV priešininkai irgi nesnaudžia. Be to, NGAD projektas galėtų pakeisti F-22, kuris dėl politinių ir ne politinių priežasčių (t.y. kainos ir panaudojimo galimybių) turėtų būti laikomas nesėkmingu projektu. Buvo pagaminti tik 186 F-22 naikintuvai, ir tik 123 iš jų turi visas numatytas galimybes – ir tik 64 iš jų šiuo metu yra pasiruošę kovai.

Vėl gi, tai – tik spėjimai. Bet gali būti, kad naujas naikintuvas buvo kuriamas F-35 arba F-22 pagrindu. Tai paaiškintų, kaip jis buvo sukurtas taip greitai. Tai, ką su F-35 projektu pavyko pasiekti per 10 metų, NGAD buvo padaryta per vienerius. Tai buvo pasiekta pasitelkus itin pažangius gamybos metodus.

Dabar oro pajėgos turės nuspręsti, ar toliau dirbti prie NGAD projekto. Ar jis vertas milžiniškų investicijų, kurių jam reikės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.