COVID-19 vakcinos greičiausiai bus jautrios aplinkos poveikiui. Konkrečiau, jos turės būti transportuojamos žemoje temperatūroje. Vakcinos genda, todėl jų saugojimui ir gabenimui yra taikomi griežti reikalavimai.
Lėktuvuose tai būtų galima padaryti sausu ledu, tačiau kaip pastebėjo „Emirates SkyCargo“ atstovas Julianas Sutchas, Federalinė aviacijos administracija ir kitos civilinę aviaciją reguliuojančios institucijos – ir net lėktuvų gamintojai – sausą ledą laiko pavojingu kroviniu.
Sausas ledas – tai sušalęs anglies dioksidas. Jo paviršiaus temperatūra yra apie -78,5 °C, dėl ko pavojinga jį liesti plikomis rankomis.
Be to, sausas ledas aplinką sočiai pavaišina anglies dvideginiu – kas irgi gali sukelti problemų lėktuve. Įprastas lėktuvas krovinių skyriuje gali turėti tik iki 1000 kg sauso ledo. Daug? J.Sutchas teigia, kad jei vakcinos tikrai turės būti gabenamos vėsiai, vienas lėktuvas galės pergabenti „labai labai mažą kiekį“.
Tiesa, oro linijos tikisi, kad šįkart bus daromos išimtys, ir į sausą ledą bus žiūrima kitaip. Lėktuvai gali saugiai gabenti ir didesnius sauso ledo kiekius, tai galima išbandyti ir įrodyti. Be to, kadangi valstybių vyriausybės bus įsijungusios į COVID-19 vakcinų platinimo organizavimą, keisti taisykles turėtų būti lengviau.
Nors vis dar tiriami keli COVID-19 vakcinos kandidatai, „Emirates SkyCargo“ jau aktyviai ruošiasi vakcinų platinimui. Kompanija ruošiasi laikui, kai erdvė jos orlaiviuose bus kur kas paklausesnė. Tikrinama orlaivių būklė, ruošiami terminalai, kalbamasi su techniniu personalu skirtinguose oro uostuose.
Be to, planuojami ir maršrutai. Reikalas rimtas ir ne tik todėl, kad reikia pasaulį gelbėti nuo pandemijos – tiesiog geras pasiruošimas vakcinų platinimui taps konkurenciniu pranašumu, kuris padės aplenkti kitas oro linijas šiuo finansiškai sunkiu metu.