Ypatinga lėktuvo gelbėjimo operacija Rusijoje – prireikė net tankų

Vos prieš kelias savaites viso pasaulio žiniose praskriejo įspūdingi vaizdai, kaip vienas didžiausių pasaulio lėktuvų „AN-124-100 Ruslan“, vos pakilęs iš Novosibirsko, patyrė variklio gedimą ir buvo priverstas kuo skubiau  leistis. Didžiulis sunkiai pakrautas orlaivis buvo nutupdytas, bet neišsiteko oro uosto nusileidimo take. Ten nelaimėlis ir liko – iki šios savaitės gelbėjimo operacijos.

 Orlaivis po nelaimės.<br> Simplyfying nuotr.
 Orlaivis po nelaimės.<br> Simplyfying nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arnas Mulokas

Dec 3, 2020, 4:07 PM, atnaujinta Dec 3, 2020, 11:16 PM

Nors žinios apie nuslydusį nuo tako lėktuvą skamba kraupiai, tai – oro uostų darbo kasdienybė. Personalas skubinasi kuo greičiau pašalinti nelaimėlį lėktuvą ar jo nuolaužas tam, kad būtų atlaisvintas takas ir oro uostas galėtų toliau saugiai veikti. Vis dėlto ne kasdieną nelaimė paliečia didžiausius lėktuvus.

„AN-124“ yra net 69 metrų ilgio, sparnų plotis – 73 metrai. Lėktuvas net būdamas tuščias sveria 180 tonų. Nelaimę patyręs orlaivis turėjo pilnus bakus degalų, buvo pakrautas 84 tonomis automobilinių dalių kroviniu -ir lyg to negana, per nusileidimą lūžo priekinė važiuoklė. Tad tie nučiuožti 350 metrų tapo tikru išbandymu gelbėtojams.

Per dvi savaites iš lėktuvo buvo iškrauta viskas, kas įmanoma. Iki jo buvo nutiesta sutvirtinta kelio danga, neleisianti sunkiam orlaiviui smegti į žemes. Žinoma, prie sėkmingos gelbėjimo operacijos prisidėjo ir tai, kad Rusijoje jau žiema ir šaltis jau sukaustęs žemę.

Likusioms sveikoms važiuoklės dalims buvo pakeistos padangos ir diskai. Po pakelta sulūžusia priekine dalimi buvo pakišti pripučiami čiužiniai. Pakėlę pažeistas dalis nuo žemės, gelbėtojai sumažino žalą korpusui, kurią tektų patirti traukiant lėktuvo korpusą brutalia jėga. O jos tikrai reikėjo – juk teko pajudinti 180 tonų daiktą.

Internete išplatintame vaizdo įraše matyti, kad sunkus traukimo darbas buvo patikėtas dviem kariniams vilkikams „BREM-1“ (rusų šaltiniai mini tris, bet įraše matosi tik dvi mašinos). Tai ant tanko T-72 bazės sukurtos gelbėjimo mašinos, skirtos padėti atlikti daugelį karinių inžinerinių operacijų. Pakelti, pastumti ar kažką sulyginti – tačiau svarbiausia, iš mūšio lauko pašalinti sugedusią techniką. Tame tarpe ir kelias dešimtis tonų sveriančius tankus.

Du (arba trys) vilkikai paskutinę lapkričio dieną buvo sujungti trosais su lėktuvu. Daugiau nei po 780 AG turinčios transporto priemonės palengva išjudino nuslydusį „Ruslan“. Kalbama, kad galingi dyzeliai V-46 varikliai leidžia išjudinti net iki 120 tonų svorio objektus.

Ištrauktas lėktuvas buvo paliktas Novosibirsko oro uoste. Kas su juo bus daroma toliau, nežinoma. Įmonė „Volga-Dnepr“ išplatino pareiškimą, kad visi „AN-124-100“ (o tokių lėktuvų iš viso buvo 12) skrydžiai sustabdomi – iki bus išsiaiškinta, kodėl įvyko variklio gedimas. Kitos šiuos lėktuvus naudojančios įmonės ir Rusijos oro gynybos bei kosmoso pajėgos nepranešė apie planus stabdyti skrydžius, iki bus ištirtas orlaivį Novosibirske ištikęs variklio gedimas.

Iš viso 1982-2004 metais buvo pagaminti 55 šio modelio lėktuvai Per šį laiką įvyko penkios didelės nelaimės. Keturios buvo fatališkos – pareikalavusios žuvusiųjų bei visiškai sunaikino lėktuvus. Novosibirsko avarijoje aukų buvo išvengta, tik transportinis lėktuvas itin stipriai apgadintas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.