Tai įvyko: pirmą kartą istorijoje JAV į karinę techniką įsileido dirbtinį intelektą

Jungtinių Valstijų karinės oro pajėgos pirmą kartą žinomoje pasaulio istorijoje leido dirbtiniam intelektui (DI) valdyti karinę techniką. Gruodžio 15 d. įvykusiame testiniame skrydyje buvo panaudotas legendinis žvalgybos lėktuvas „U-2“. Pilotas ir jam asistavęs DI sėkmingai atliko 2,5 valandos trukmės skrydį.

Gruodžio 15 d. įvykusiame testiniame skrydyje buvo panaudotas legendinis žvalgybos lėktuvas „U-2“. Pilotas ir jam asistavęs DI sėkmingai atliko 2,5 valandos trukmės skrydį.<br> AFP / Scanpix nuotr.
Gruodžio 15 d. įvykusiame testiniame skrydyje buvo panaudotas legendinis žvalgybos lėktuvas „U-2“. Pilotas ir jam asistavęs DI sėkmingai atliko 2,5 valandos trukmės skrydį.<br> AFP / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arnas Mulokas

Dec 21, 2020, 8:05 PM

Nors skamba labai grėsmingai, dirbtinis intelektas, vardu ARTUµ, tik padėjo įslaptintam pilotui, žinomam tik slapyvardžiu „Woodoo“, valdyti vieną žinomiausių žvalgybos lėktuvų. DI negavo prieigos prie lėktuvo kontrolės sistemų ar ginkluotės, jam paskirtoji užduotis – būti atsakingu už radaro jutiklių stebėjimą.

Kariškiai paviešindami įvykusį bandymą nedaugžodžiavo. Žinoma tik tai, kad šis rezultatas – bent trejus metus trukusio projekto kulminacija. Kompiuterinė programa realiu laiku mokėsi atpažinti antžemines priešlėktuvines sistemas ir artėjančias raketas.

Kur kas daugiau atskleista apie pačią dirbtinio intelekto programą. ARTUµ yra patobulinta atviro kodo principu parašyto algoritmo µZero versija. Pastarąjį sukūrė britų kompanija „DeepMind“, kuri šiuo metu valdoma kompanijos „Google“. Ši DI programa privalėjo greitai mokytis žaisti strateginius žaidimus – tokius kaip „Go“ ir šachmatai – net nežinodama visų taisyklių.

Praeito amžiaus šeštajame dešimtmetyje sukurtas vienvietis žvalgybinis lėktuvas „U-2“ buvo sudėtingas inžinerijos kūrinys. Pilotui teko atlikti daugybę užduočių: nuo sudėtingo valdymo iki 20 km aukštyje galinčio skristi lėktuvo, nuolatinio stebėjimo ar jis išlieka nepastebėtu virš priešiškos teritorijos – iki visų žvalgybinių užduočių atlikimo. Tai labai daug darbo vienam asmeniui, nes orlaivis ore gali išbūti net iki 20 valandų.

„Piloto įgūdžių suderinimas su mašininiu mokymusi šiame istoriniame skrydyje yra tiesioginis atsakymas į Nacionalinės gynybos strategijos kvietimą investuoti į autonomines sistemas“, – sakė JAV oro pajėgų sekretorė Barbara Barrett.

Akivaizdu, kad kol kas iki visiškai autonomiškai veikiančių karo mašinų ateities dar teks palaukti. Tačiau daugės sričių, kuriose už viską atsakingu paskirtas žmogus tarsis su DI. Pastarasis bus lyg antrasis pilotas, gebantis reikšti savo objektyvią nuomonę, paremtą ankstesniais precedentais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.