„Telia“ 2020: geriausi rezultatai nepaisant karantino

Didžiausia šalies telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ 2020-uosius užbaigė geriausiais finansiniais rezultatais, kokius tik pavyko pasiekti per penkerius metus po „Omnitel“ įsigijimo. Pirmoji 5G ryšio patirtį šalyje pasiūliusi bendrovė nepaisant pasaulinės pandemijos suvaržymų sulaukė ne tik naujų klientų, bet ir istorinio investuotojų dėmesio – imonės rinkos vertė pirmą kartą perkopė 1 mlrd. eurų.

 Didžiausia šalies telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ 2020-uosius užbaigė geriausiais finansiniais rezultatais, kokius tik pavyko pasiekti per penkerius metus po „Omnitel“ įsigijimo.<br> 123rf iliustr.
 Didžiausia šalies telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ 2020-uosius užbaigė geriausiais finansiniais rezultatais, kokius tik pavyko pasiekti per penkerius metus po „Omnitel“ įsigijimo.<br> 123rf iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 29, 2021, 1:15 PM

„Neeiliniai metai pasauliui, neeiliniai metai „Telia Lietuvai“ – daugybę iššūkių ir apribojimų 2020-aisias keitė naujos galimybės, klientai, partneriai ir didžiulis susitelkimas užtikrinant kritiškai svarbias paslaugas karantino sąlygomis. Drastiški, bet reikalingi kelionių apribojimai visam telekomunikacijų verslui turėjo neigiamos įtakos dėl kritusių tarptinklinio ryšio paslaugų, tačiau nuotolinis darbas, mokslas ir didžiulis verslo skaitmenizavimosi proveržis mums reiškė tik viena: dar daugiau kokybės, dar daugiau duomenų, IT paslaugų, TV turinio ir įrangos“, – sako mobiliojo ryšio operatoriaus vadovas Dan Strömberg. Jis taip pat yra ir „Telia Company“ viceprezidentas, atsakingas už „Telia“ veiklą Estijoje ir Danijoje.

Metinės bendrovės pajamos, lyginant jas su 2019-ųjų pajamomis, paaugo 2,5 proc. ir sudarė 398,1 mln. eurų. Dvylikos mėnesių EBITDA per metus padidėjo 4,7 proc. ir siekė 134,9 mln. eurų. Laikotarpio pelnas per 12 praėjusių metų mėnesių pakilo 2,1 proc. – iki 55,9 mln. eurų, o laisvieji pinigų srautai išliko beveik nepakitę – 88,7 mln. eurų.

Nuo spalio iki gruodžio operatoriaus pajamos, lyginant su paskutiniuoju 2019 m. ketvirčiu, padidėjo 1,5 proc. – iki 108,6 mln. eurų. Ketvirčio EBITDA bei grynasis pelnas per metus beveik nepakito ir siekė atitinkamai 34,1 mln. ir 16,9 mln. eurų.

Bendrovės akcijos per 2020 metus pabrango 43 proc., o metų pabaigoje bendrovės vertė pirmą kartą istorijoje viršijo 1 mlrd. eurų. Nuo 2016 m. sausio 4 d., kada buvo įsigytas „Omnitel“, „Telia Lietuvos“ akcijų vertė padidėjo dvigubai ir sausio 28 d. prekybos pabaigoje siekė 2,03 euro.

Pasak D. Strömbergo, nepaisant karantino metu uždarytų salonų, didžioji dauguma iš beveik dviejų tūkstančių įmonės darbuotojų dirbo nuotoliniu būdu, o naujų paslaugų diegimas ir techninis aptarnavimas vyko be sutrikimų. Be to, įmonė prisidėjo prie kovos su COVID-19 pasekmėmis Lietuvoje – bendra jos finansinė, paslaugų ir įrangos paramos vertė siekė daugiau kaip 400 tūkst. eurų. Parama buvo skirta su koronavirusu kovojantiems medikams, moksleivių kompiuteriams, automatinei skambinimo sistemai informuojančiai apie privalomą saviizoliaciją sukurti, taip pat operatorius įdiegė ir iki šiol aptarnauja karštąją koronaviruso liniją gyventojams 1808.

Dviženklis IT ir TV paslaugų augimas

Naujos IT sprendimų sutartys su privačiomis įmonėmis ir viešojo sektoriaus organizacijomis per metus įmonė IT paslaugų pardavimus padidino 23,1 proc., o dvigubai išaugęs TV žiūrėjimo intensyvumas lėmė ir 16,9 proc. pakilusius populiariausios Lietuvoje išmaniosios televizijos pardavimus. Mobiliųjų paslaugų pardavimai pernai per metus paaugo 5,6 proc., o įrangos – 4,3 procento.

Antroje metų pusėje kilo didžiausia per metus naujų mobiliojo ryšio paslaugų klientų banga – išankstinio ir reguliaraus mokėjimo klientų skaičius trečiąjį ketvirtį išaugo 29 tūkst., o per paskutinį ketvirtį – 14 tūkstančių.

2020-uosius metus įmonė baigė turėdama beveik 1,4 mln. mobiliojo ryšio klientų (3,8 proc. metinis augimas), 253 tūkst. išmaniosios TV paslaugos vartotojų (3,7 proc. metinis augimas) ir beveik 300 tūkst. šviesolaidinio interneto klientų (0,7 proc. metinis augimas).

Nuotolinis bendravimas, darbas ir mokslai mobiliųjų duomenų srautą „Telia“ tinkle per metus padidino beveik dvigubai, pokalbių laikas išaugo 40 proc., o skambučių dalis naudojant VoLTE technologiją padidėjo bemaž du kartus – iki 44 procentų. Nepaisant stipriai išaugusių apkrovų, 2020 m. Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) atliktų matavimų duomenimis, vidutinė operatoriaus mobiliojo interneto sparta pasiekė 85,06 Mb/s ir buvo atitinkamai 30 proc. bei 87 proc. didesnė nei kitų dviejų konkurentų. Paskutiniais RRT duomenimis, vienas įmonės klientas kas mėnesį vidutiniškai suvartojo beveik 20 GB duomenų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.