Pradėti reto povandeninio laivo atstatymo darbai – kuo ypatinga ši laivų klasė?

Prancūzija paskelbė apie didžiulės apimties remonto darbus: net 100 000 valandų sunaudota būsimos operacijos planavimui, dar 250 000 valandų prireiks pramoninio darbo įvykdymui. Matant, kiek daug laiko skirta, nesunku suprasti, kad darbas tikrai neeilinis. Prancūzijos laivynas pasiryžo išgelbėti stipriai pažeistą atominį povandeninį laivą „Perle“.

 Pažeisto laivo išgabenimas.<br> meretmarine.com nuotr.
 Pažeisto laivo išgabenimas.<br> meretmarine.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arnas Mulokas

Apr 14, 2021, 8:58 PM, atnaujinta Apr 14, 2021, 10:53 PM

„Perle“ 2020 metais užsidegė atliekant taisymo darbus. Net 14 valandų trukęs itin aukštos temperatūros gaisras stipriai pažeidė priekinės dalies metalo karkasą. Niekas nebuvo sužeistas, bet po tokio įvykio laivu buvo nebesaugu nerti. Įprastomis aplinkybėmis laivas be vargo paneria iki 300 metrų. Teko išmontuoti ir branduolinį reaktorių.

Praėjusių metų gruodžio mėnesį stipriai sugadintą povandeninį laivą teko pergabenti iš Tulono uosto prie Viduržemio jūros į „Naval Group“ povandeninių laivų statyklą šiaurinėje šalies dalyje, netoli Lamanšo sąsiaurio. Šiam darbui buvo pasamdytas milžiniškas krovininis laivas „Rolldock Storm“, galėjęs sutalpinti daugiau nei 73 metrų ilgio ir 2600 tonų svorio karinį krovinį.

Laivų statykloje laukė kitas „Rubis“ klasės povandeninis laivas – „Sapphire“. Pastarasis nurašytas dar 2019 metais. Abu greta pastatytus laivus reikėjo perpjauti pratiškai perpus – kad būtų galima atskirti priekinę „Sapphire“ laivo dalį ir ją perkėlus, sujungti su sveikąja „Perle“ galine dalimi.

Sujungtas naujasis laivas pailgėjo 1 metru ir pasunkėjo net 68 tonomis. Jį valdysianti 70 žmonių įgula galės džiaugtis papildomai atsiradusiomis dvejomis patalpomis.

Iki pilno suremontavimo liko daug darbų. Reikės sujungti daugybę vamzdžių, laidų, grąžinti pašalintą įrangą į vietas. Visa tai ketinama pabaigti iki 2023 metų – ir tik tada laivas vėl galės plaukioti. Tiesa, tik iki 2030 metų, kai jį ketinama pakeisti modernesniu, naujos klasės povandeniniu laivu.

„Rubis“ klasės laivai palyginti nauji: pirmasis toks į vandenį nuleistas 1979 metais. Šie laivai nėra Prancūzijos strateginės ginkluotės dalis, jie negali gabenti branduolinių ginklų. Ginkluoti iki 14 torpedų F17 – arba tokiu pačiu kiekiu „Exocet“ tipo priešlaivinių raketų. Tokie laivai taip pat gabena nenurodytą kiekį jūrinių minų.

Tai itin kompaktiški ir vieni mažiausių pasaulyje povandeniniai laivai, turintys branduolinį reaktorių – tačiau vos pastatyti tapo nusivylimu, buvo per daug triukšmingi. Tik 1995 metais įvykdžius didelius atnaujinimo darbus, pavadintus „Amethyste“, kurių metu buvo suformuota nauja priekinė dalis, laivas pailgėjo, gavo naują sonarą ir elektroniką – ir pagaliau tapo priešams pavojingu

1998 ir 2015 metais pratybose šios klasės povandeniniai laivai vykdydami agresoriaus vaidmenį sugebėjo „nuskandinti“ amerikiečių lėktuvnešius „USS Dwight D. Eisenhower“ ir „USS Theodore Rooswelt“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.